کانادا مقصد فرصت‌های استثنایی

آیا شما هم برای ساختن آتیه ای روشن برای خود و فرزندانتان به مهاجرت فکر می‌کنید؟

مسلماً مهاجرت به کشورهای دیگر از جمله کانادا می‌تواند فرصت‌های ایده آلی را در زمینه شغلی، تحصیلی، سرمایه گذاری و… به همراه داشته باشد. مهاجرت به کانادا برای آن دسته از عزیزانی که به فکر ساختن آینده ای روشن برای خود و فرزندانشان هستند، فرصتی ایده آل محسوب می‌شود. به هر دلیلی که قصد مهاجرت دارید، کانادا می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما باشد.

در سال‌های اخیر مهاجرت به کانادا به یکی از گزینه های محبوب در بین متقاضیان مهاجرت علی‌الخصوص ایرانیان تبدیل شده است. چرا که دانشگاه های معتبر در سطح جهانی، سطح بالای رفاه اجتماعی، اقتصاد قوی و وجود فرصت‌های بی‌شمار شغلی برای بسیاری از افراد وسوسه انگیز شده است. از این رو جمع کثیری از مهاجرین برای کار و ادامه تحصیل و حتی سرمایه گذاری روانه این کشور می‌شوند. 

به طور کلی راه های مهاجرت کانادا متنوع است و شما از لاین ها و روش‌های متعددی می‌توانید برای مهاجرت اقدام کنید. از مهاجرت کاری گرفته تا سرمایه گذاری و تحصیلی، با توجه به شرایط و هدف شما راه را برایتان هموار می‌کند.

 در ادامه برخی از مهم‌ترین روش‌های مهاجرت به کانادا را با هم بررسی می‌کنیم.

مهاجرت به کانادا از طریق کار؛ شکار فرصت‌ها

مهاجرت به کانادا از طریق ویزای کاری، روش‌ها، نکات و جزئیات زیادی دارد. البته همان طور که می‌دانید کانادا برای تضمین رشد اقتصادی، در صدد تأمین بخشی از نیازهای خود به نیروهای کارآمد و متخصص از طریق مهاجرین بوده است. به طور کلی مهاجرت از طریق کاری را به دو دسته تقسیم می‌کنیم: مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر، مهاجرت به کانادا از طریق جاب آفر.

در ادامه مبحث به طور مختصر به بررسی این دو راه می‌پردازیم.

مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر

با توجه به شرایط امتیازبندی فدرال و استان‌های کانادا، برای مهاجرت از طریق تخصص شغلی یا برنامه های اسکیل ورکر باید واجد یک سری شرایط باشید. این شرایط به شرح زیر است:

  • داشتن سن زیر 35 سال
  • دارای مدرک فوق لیسانس
  • داشتن سابقه کاری حداقل به مدت 5 سال
  • تسلط بر زبان انگلیسی و نمره آیلتس 7 به بالا در همه مهارت‌ها

مهاجرت به کانادا از طریق جاب آفر

دریافت جاب آفر می‌تواند یک موقعیت استثنایی برای آغاز یک زندگی جدید باشد. با این ویزا هم آینده کاری خود را تضمین می‌کنید وهم راحت‌تر می‌توانید ویزای کانادا را دریافت کنید. اما همان طور که می‌دانید برای اخذ این ویزا باید یک سری شرایط را داشته باشید که در ادامه مبحث به طور مختصر به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

شرایط دریافت ویزای جاب آفر کانادا به شرح زیر است:

  • تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی

از آنجایی که کانادا یک کشور دو زبانه (انگلیسی، فرانسه) محسوب می‌شود، دانش یکی از این دو زبان شرط اولیه و اصلی گرفتن ویزای جاب آفر به حساب می‌آید. 

البته قابل به ذکر است که در برخی از مشاغل از جمله پزشکی و مهندسی، ارائه مدرک معتبر زبان الزامی است. هر چند که در برخی دیگر مثل آرایشگری و خیاطی نیازی به ارائه مدرک زبان نیست اما معمولاً بعد از دریافت پیشنهاد کاری مصاحبه ای بین متقاضی و کارفرما صورت می‌گیرد که می‌تواند در پذیرش شما موثر باشد.

  • داشتن مدرک تحصیلی و سابقه کاری

برای دریافت پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمایان کانادایی، داشتن مدرک تحصیلی و سابقه کاری مرتبط با شغل درخواستی الزامی است. سطح مدرک برای گرفتن جاب آفر در مشاغل مختلف، متفاوت است. هرچه مدرک تحصیلی شما برای شغل مورد نظر بالاتر باشد، مسلماً شانس شما برای دریافت جاب آفر بیشتر خواهد بود.

البته ناگفته نماند که داشتن سابقه کاری مرتبط نیز در این زمینه می‌تواند موثر باشد.

  • داشتن تمکن مالی

مهم‌ترین شرط دریافت جاب آفر کانادا، داشتن تمکن مالی است. بدین صورت که متقاضی باید بتواند هزینه های مهاجرتی خود را تأمین کند. برخی از این هزینه‌ها شامل:

  1. پرداخت هزینه حق وکالت
  2. خرید بلیط هواپیما
  3. داشتن سرمایه کافی برای تأمین هزینه ماه اول زندگی
  4. توانایی پرداخت هزینه سفارت (یک نفر: 13 هزار دلار، دو نفر: 17 هزار دلار، سه نفر: 20 هزار دلار، چهار نفر: 24 هزار دلار)

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری؛ ویزای طلایی کانادا

یکی از روش‌هایی که اخیراً در کانون توجه بسیاری از مهاجرین به کانادا قرار گرفته، مهاجرت از طریق ویزای سرمایه گذاری است. اقتصاد رو به رشد کانادا وسوسه بسیاری از علاقه‌مندان را برانگیخته تا با شناخت فرصت‌های سرمایه گذاری کانادا به بازار جهانی راه پیدا کنند.

به طور کلی متقاضیان ویزای سرمایه گذاری کانادا می‌توانند از طریق راه‌های مختلفی مثل خرید ملک، کارآفرینی، ثبت شرکت و پرداخت سرمایه ای به بازار کانادا برای سرمایه گذاری و اخذ اقامت دائم اقدام کنند. 

البته ناگفته نماند که برخی از برنامه های اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری به مدرک معتبر زبان انگلیسی مثل آیلتس نیاز دارند و برخی دیگر به مدرک آکادمیک مثلاً لیسانس نیاز دارند. علاوه بر این‌ها باید بتوانید ثابت کنید که مدیریت یک بیزینس در کشور خود را به مدت چندین سال داشتید.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل؛

یکی دیگر از راه های مهاجرت و دریافت اقامت کانادا، دریافت ویزای تحصیلی این کشور است. بد نیست بدانید که مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل از پر طرفدارترین روش‌های مهاجرت در بین جوانان است.

همان طور که می‌دانید برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا باید یک سری شرایط داشته باشید که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی

شرایط دریافت ویزای تحصیلی به شرح زیر است:

  1. داشتن مدرک معتبر زبان (انگلیسی، فرانسه) و تسلط بر چهار مهارت
  2. داشتن مدرک تحصیلی
  3. ارائه دعوت نامه یا نامه پذیرش از سوی دانشگاه های کانادا
  4. داشتن تمکن مالی
  5. ارائه گواهی سلامت پزشکی
  6. ارائه فرم‌های پرشده مربوط به پذیرش

بدون شک یکی از دغدغه های متقاضیان تحصیل، هزینه تحصیل وزندگی در کانادا است. در ادامه می‌خواهیم مختصراً به این مبحث بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

هزینه تحصیل در کانادا

هزینه تحصیل در کانادا بسته به رشته و مقطع تحصیلی و همچنین نوع دانشگاه یا کالجی که شما در آن پذیرش می‌شوید متغیر است. به طور کلی اگر بخواهیم میانگین هزینه تحصیل در کانادا را در طول سال تخمین بزنیم، بدین صورت می‌توان گفت که حدوداً بین 13000 تا 35000 دلار در سال است.

در جدول زیر به برخی از این هزینه‌ها بر اساس مقاطع مختلف اشاره شده است:

مقطع تحصیلیمیانگین هزینه سالیانه
مقطع کارشناسی10000 تا 45000 دلار 
مقطع کارشناسی ارشد6000 تا35000دلار 
مقطع دکترا7000 تا45000دلار
ام بی ای30000 تا 40000 دلار

و کلام آخر

در یک جمع بندی کلی باید خاطرنشان کنم که با مهاجرت به یک کشور مرفه با اقتصاد رو به رشد مثل کانادا می‌توانید آینده ای روشن را پیش رو داشته باشید. پس برای دست یافتن به یک زندگی ایده آل فرصت را از دست ندهید.

چنانچه تصمیم خود را گرفته‌اید، می‌توانید روی کمک مشاورین و وکلای مجموعه اسمارت اپلای حساب کنید. مجموعه ویزاپیک با سال‌ها تجربه در امر مهاجرت به کانادا و اخذ انواع ویزاها می‌توانند به شما کمک کنند.

پس برای بهره‌مندی از کمک کارشناسان و مشاورین مجموعه، می‌توانید وارد سایت شده و فرم ارزیابی اولیه را تکمیل کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.