برای موفقیت در کنکور تجربی این کتاب ها را فراموش نکنید

کنکور تجربی، هر ‌ساله برای داوطلبان علاقه‌مند به رشته‌های تجربی برگزار می‌شود. کنکور از ‌جمله آزمون‌های مهمی است که دانش‌آموزان باید آن را پشت‌سر بگذارند. در ‌صورت قبولی در این آزمون، امکان ورود به دانشگاه وجود دارد. از‌سوی‌دیگر، رشته تجربی یک از رشته‌های پر‌طرفدار است که رقابت بسیار زیادی را در بین داوطلبان ایجاد می‌کند. این گروه آزمایشی یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین گروه‌ها محسوب می‌شود؛ بنابراین، قبولی در دانشگاه می‌تواند آینده متقاضان را تحت‌تاثیر قرار دهد. در‌این‌میان، تغییرات ایجاد شده در کنکور سراسری می‌تواند نقطه قوتی برای داوطلبان این رشته باشد.

بهترین کتاب های کنکور تجربی

در‌ حال‌ حاضر کتاب‌های زیادی در رشته تجربی تالیف و منتشر شده‌اند. به‌طوری­که دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور تجربی، برای انتخاب هر یک از آن‌ها، دچار سردرگمی می‌شوند. یک کتاب کمک درسی مناسب، کتابی است که تمام نیاز‌های یک داوطلب کنکور را بر‌طرف کند. این کتاب باید دارای درس‌نامه‌های روان و کامل، مثال‌ها و نکات مهم، تست‌های کنکوری و پاسخ‌نامه‌های تشریحی باشد.

همچنین چیدمان فصل‌ها و مطالب باید به‌گونه‌ای باشد که دانش‌آموز دچار سردرگمی نشود. لحن درس‌نامه‌ها باید روان، ساده و قابل‌فهم باشد. در‌ این ‌صورت دانش‌آموزان می‌توانند به‌راحتی مطالعات خود را آغاز کنند.

دور دنیا تجربی گاج

ماه‌های پایانی که به کنکور منتهی می‌شوند از مهم‌ترین دوره‌ها برای داوطلبان کنکور به‌شمار می‌روند؛ زیرا در این دوره، باید مطالب خوانده شده را جمع‌بندی و یاد‌آوری کنند. یکی از بهترین منابع برای اینکار، کتاب دور دنیا در چهار ساعت گاج است. کتاب دور دنیا در چهار ساعت، یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های گاج در میان دانش‌آموزان کنکوری است. این کتاب حال‌و‌هوای کنکور را برای دانش‌آموزان شبیه‌سازی می‌کند. این امر باعث می‌شود تا آمادگی متقاضیان کنکور افزایش یابد.

تست‌های موجود در کتاب دور دنیا تجربی گاج بر ‌اساس ۳ منبع مختلف نوشته شده‌اند. اولین منبع تست‌ها، کنکور سراسری، دومین منبع آن‌ها تغییر جزئی، سومین و آخرین منبع سوالات تغییر کلی هستند. منبع دوم تست‌ها، تغییرات جزئی و کوچکی هستند که در سوالات ایجاد شده‌اند. این موضوع برای آخرین منبع با تغییرات کلی همراه است؛ یعنی مطالب مربوط به تست‌های تغییرات کلی، از کتاب‌ها حذف شده است.

3تا کتاب روی هم
3تا کتاب روی هم

میکرو فیزیک پایه تجربی گاج

این کتاب یکی از بهترین کتاب‌های کمک درسی فیزیک به‌شمار می‌رود. هدف از طراحی این کتاب، ایجاد آمادگی برای داوطلبان کنکور تجربی است. میکرو‌فیزیک پایه شامل تست‌های فیزیک دهم و یازدهم است. چیدمان فصل‌ها به‌طور کامل با فصل‌های کتاب درسی منطبق است.

میکرو‌فیزیک پایه درس‌نامه ندارد، اما نکات موجود در پاسخ‌نامه تشریحی، تمام مباحث درسی را مرور می‌کند. کتاب میکرو‌فیزیک پایه دهم و یازدهم تجربی، برای بررسی و بیان سوالات تالیف شده است؛ بنابراین، تعداد سوالات و تست‌های مربوط به هر فصل کامل و کافی است.

پاسخ‌نامه تشریحی تست‌ها، پاسخ تست‌ها را به‌طور کامل و قابل‌فهم توضیح داده است. همچنین در میان پاسخ تست‌ها، کادر‌هایی با عنوان تذکر، نکته و خلاصه نیز وجود دارد. این کادر‌ها می‌توانند سطح اطلاعات دانش‌آموزان را افزایش دهند.

کنکوریوم تجربی

مجموعه کتاب‌های کنکوریوم یکی از بهترین منابع کنکور تجربی هستند. این کتاب‌ها، فضای کنکور را شبیه‌سازی می‌کنند تا داوطلبان برای محیط واقعی کنکور آماده شوند. همچنین وجود سوالات کنکور‌های سراسری سال‌های گذشته و تست‌های تالیفی، فضا را بیشتر شبیه به فضای آزمون می‌کند.

مجموعه کنکوریوم، بیشترین شباهت ظاهری و محتوایی را با دفترچه‌ها و پاسخ‌برگ‌های کنکور دارد. کتاب‌های کنکوریوم تجربی در ۲ جلد، یعنی جلد سوالات و جلد پاسخ تشریحی آن‌ها چاپ می‌شوند. سوالات این مجموعه دو جلدی استاندارد و مطابق با آزمون‌های سراسری است.

امکان اسکن پاسخ‌نامه و صدور کارنامه الکترونیکی برای دانش‌آموزان وجود دارد. این امر می‌تواند نتیجه مطالعات روزانه شما را نشان دهد. در ‌این‌صورت می‌توانید روند پیشرفت خود را ارزیابی کنید.

نکات مهم برای موفقیت در کنکور تجربی

دست‌یابی به موفقیت در هر رشته‌ای، سخت است؛ اما این امر برای داوطلبان کنکور تجربی، سخت‌تر خواهد بود. این رشته در سال‌های اخیر، به یکی از رشته‌های پر‌طرفدار تبدیل شده است؛ اما در‌ صورت برنامه‌ریزی دقیق و داشتن مطالعه مفید، می‌توان بهترین نتیجه را در این گروه آزمایشی کسب کرد. داوطلبان رشته تجربی برای موفقیت در این آزمون، ابتدا باید هدف خود را مشخص کنند. در ‌این‌صورت می‌توان با تمرکز بیشتری برای آزمون آماده شد؛ اما نکته قابل‌توجه این است که در‌ کنار تعیین هدف، باید نکات دیگری هم رعایت شود.

با نزدیک شدن به زمان برگزاری آزمون، اضطراب و استرس داوطلبان افزایش می‌یابد. با ‌وجود این احساسات، تمرکز داوطلبان برای یادگیری دروس کاهش پیدا می‌کند. در ‌این‌ هنگام نباید از ادامه مسیر نا‌امید شوید و توقف کنید؛ بلکه باید تلاش خود را بیشتر کنید تا به انتهای مسیر موفقیت برسید. برای این کار، باید نکات موثر در قبولی در کنکور تجربی را رعایت کنید.

برنامه‌ریزی داشته باشید

داشتن برنامه‌ریزی دقیق و اصولی یکی از مهم‌ترین نکات محسوب می‌شود؛ زیرا زمان برای دانش‌آموزان یکی از موارد بسیار حیاتی محسوب می‌شود. همچنین برنامه‌ریزی فقط برای کنکور موثر نخواهد بود؛ بلکه می‌توانید تفاوت سبک زندگی خود را قبل و بعد از داشتن برنامه، مقایسه کنید. خواهید دید که با داشتن برنامه‌ریزی، تمام کار‌های شما درست و اصولی انجام می‌شود؛ علاوه‌براین، ساعت خواب و فعالیت‌های دیگرتان منظم خواهد شد.

یک برنامه استاندارد، دقیق و اصولی می‌تواند موجب مدیریت زمان و استفاده حداکثری از آن شود. دانش‌آموزان باید با یک برنامه‌ریزی منظم، مسیر رسیدن به هدف را مشخص کنند. همچنین داشتن برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت و بلند‌مدت می‌تواند تاثیر مطالعات را تا حد زیادی افزایش دهد. توصیه می‌شود برای داشتن یک برنامه منظم و کاربردی، از یک مشاوره تحصیلی کمک بگیرید. یک مشاوره تحصیلی با بررسی شخصیت و رشته مورد‌نظر شما، برنامه مرتبطی به شما خواهد داد.

گوشی پزشکی
گوشی پزشکی

کیفیت ساعات مطالعه خود را بالا ببرید

افزایش کیفیت مطالعه یکی از تکنیک‌های درس خواندن محسوب می‌شود. این امر می‌تواند به یکی از عوامل موثر در قبولی شما تبدیل شود. در ‌حقیقت کسب اطلاعات در زمینه افزایش کیفیت ساعات مطالعه، راهکار مناسبی برای بالا بردن بازده مطالعاتی است.

برای افزایش کیفیت مطالعاتی خود باید برخی از موارد را رعایت کنید. از این موارد می‌توان به کنترل استرس، اجتناب از وسواس مطالعاتی و حفظ انگیزه اشاره کرد؛ به‌عنوان مثال برای خواندن یک مطلب زمان زیادی اختصاص ندهید و آن را بار‌ها تکرار نکنید. زیرا با تکرار بیش از اندازه یک مطلب ممکن است درک آن برای شما سخت­تر شود. با رعایت این نکات نتیجه مطلوبی از مطالعات خود کسب می‌کنید.

از منابع مناسب استفاده کنید

کنکور تجربی بر‌ اساس قوانین سازمان سنجش و آموزش برگزار می‌شود. از‌این‌رو داوطلبان برای موفقیت در کنکور تجربی باید کتاب‌های دوره دوم متوسطه، رشته تجربی را به‌خوبی مطالعه کنند؛ اما کتاب‌های درسی به‌تنهایی موثر نیستند. بلکه باید در ‌راستای تکمیل مطالب آن‌ها، از کتاب‌های کمک درسی استفاده شود.

تمام سوالات کنکور تجربی ۱۴۰۳، از دروس تخصصی رشته تجربی طرح شده‌اند؛ بنابراین، برای تهیه کتاب‌های کمک درسی، فقط باید بهترین منابع کتاب‌های تخصصی را پیدا کنید. تا‌کنون کتاب‌های کار متنوعی طراحی و نوشته شده‌اند، اما همه آن‌ها مناسب آزمون کنکور نیستند.

برخی از این کتاب‌ها برای آمادگی و آموزش اولیه دانش‌آموزان طراحی شده‌اند. به‌طوری­که سوالات آن‌ها در سطح کتاب‌های درسی است؛ اما کتاب‌هایی که به‌منظور آمادگی دانش‌آموزان برای کنکور طراحی شده‌اند، شامل سوالات آزمون­های سال‌های پیش هستند. از‌این‌رو دانش‌آموزان باید با‌توجه به این مورد، کتاب کمک درسی تهیه کنند.

جمع بندی

کتاب‌فروشی بوک‌سرا دو‌کاج، فعالیت خود را از سال ۱۳۸۴ و با شعار یه فرقی داره، آغاز کرد. این کتاب‌فروشی انواع کتاب‌های درسی، کمک درسی و کنکوری را به دانش‌آموزان ارائه می‌داد. با گذشت سال‌ها و افزایش تعداد داوطلبان کنکور تجربی، تهیه کتاب‌های کمک درسی سخت شده است؛ بنابراین، بوک ‌سرای دو‌کاج به­دلیل اهمیت تهیه کتب کنکوری و کمک درسی، فعالیت خود را با ایجاد درگاه آنلاین گسترش داد. از این طریق دانش‌آموزان می‌توانند برای خرید تمام کتاب‌های مورد‌نظر خود، هم به‌صورت آنلاین و هم به‌صورت حضوری اقدام کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.