نحوه بازاریابی در نمایشگاه + چند ایده عالی

ایده برای برگزاری نمایشگاه

بازدید از نمایشگاه در حال تبدیل شدن به یکی از تفریحات خانواده‌ها در اوقات فراغت است و اکثر افراد در آن فضا بعد از دیدن تبلیغات وسوسه انگیز، ترغیب به خرید می‌شوند که این یک برد برای فروشندگان غرفه‌دار نمایشگاه قلمداد می‌شود.

به خصوص در مناسبت‌های ویژه مانند نزدیک شدن عید نوروز، رسیدن سال تحصیلی جدید، فرا رسیدن شب یلدا و … اگر فروشندگان نسبت به نحوه بازاریابی در نمایشگاه آگاهی کامل داشته باشند، می‌توانند از این فرصت استفاده کنند تا به سود بسیار بالایی از فروش کالا برسند.

مطابق آمار و تحقیقاتی که انجام شده است، ایده‌هایی مانند نمایشگاه لوازم التحریر، نمایشگاه مبلمان، نمایشگاه لوازم خانگی، نمایشگاه سوغات شهرهای مختلف، نمایشگاه گل و گیاه، نمایشگاه محصولات فرهنگی، نمایشگاه کتاب، نمایشگاه بازی و سرگرمی، نمایشگاه خوراکی، نمایشگاه پوشاک، نمایشگاه دکوراسیون داخلی، نمایشگاه آثار هنری و … از جمله پرطرفدارترین نمایشگاه‌ها بین مردم هستند.

نقش تابلوهای تبلیغاتی در بازاریابی نمایشگاه

شاید از دید بسیاری از افراد، تبلیغات محیطی مانند نصب بیلبورد در نقاط پرتردد شهر، اجرا تابلوهای تبلیغاتی در خیابان‌ها و پخش تراکت و … بی‌تاثیر به نظر برسد و بگویند چشم مردم از این مدل تبلیغات پر است ولی در زمینه نمایشگاه، ممکن است داستان متفاوت باشد زیرا مردم تشنه این هستند که از تفریحات برگزار شده در شهر خود باخبر شوند تا در آن شرکت کنند و این تبلیغ برای آن‌ها یک جور دعوت به تفریح محسوب می‌شود.

سفارش تابلوهای چشم‌گیر و جذاب (مانند خرید تابلوی ال ای دی ) که در سطح شهر نصب شوند و در معرض دید عموم قرار گیرند، بی شک باعث ترغیب تعداد افراد زیادی خواهد شد و پس از آن، شانس شما برای جذب آن‌ها و تبدیل کردن‌شان به مشتری بالاتر می‌رود.

چگونه برای اجرای یک نمایشگاه از متخصص تبلیغات مشاوره بگیریم؟

برای این که با نحوه بازاریابی در نمایشگاه آشنا شوید و مناسب‌ترین تصمیمات را برای تبلیغات برند خود داخل نمایشگاه داشته باشید، می‌توانید با تیم‌های تخصصی تبلیغات مانند گروه responsiw.com، Modirno.org، 128.ir و … ارتباط برقرار کنید و خواستار برگزاری جلسات مشاوره حضوری و یا آنلاین شوید.

این تیم‌ها با توجه به کسب و کاری که دارید و شناخت بهترین شیوه‌های تبلیغات برای هر بیزینس، راه‌های منحصر به فردی را جهت تبلیغات در اختیار شما قرار خواهند داد.

تابلوهای مکمل نمای بیرونی نمایشگاه

در فضا و محیط بیرونی نمایشگاه‌ها مانند خیابان، پارکینگ و … عموما جایگاه‌هایی برای نصب تابلو تبلیغاتی لایت باکس وجود دارد. شما می‌توانید برای تاثیرگذاری بیشتر، تابلوهایی حاوی عکس محصولات و جملات وسوسه‌انگیز را بدون محتوای تبلیغاتی در آن جایگاه نصب کنید تا مردم نسبت به حضور شما در نمایشگاه آگاهی بیشتری کسب کنند و به سراغ شما بیایند.

این تابلوها می‌توانند در انواع مختلفی سفارش و ساخته شوند ولی بهترین گزینه، انواعی از تابلوها هستند که در شب و از همه زوایا دید خوبی دارند.

تاثیر روانشناسی جذب مشتری در برگزاری موفق نمایشگاه

فردی در برگزاری نمایشگاه به موفقیت بزرگ دست می‌یابد که بازاریابی و تبلیغات را بر اساس روانشناسی جذب مشتری بنا کند. آن دسته از فروشندگان که صرفا دست روی تبلیغات مستقیم می‌گذارند، عموما در دسته شکست خوردگان قرار می‌گیرند زیرا این شیوه تبلیغات مدت زیادی است که نخ نما شده و از چشم مردم افتاده است.

برای موفقیت در عرصه بازاریابی و جذب مشتری، نیاز است که در ابتدا با افکار مشتری آشنا شوید و بدانید روند ترغیب شدن آن‌ها به خرید چگونه است. سپس، نوبت به کاهش زمان انتخاب و خرید می‌رسد یعنی شما باید طوری مشتری را قانع کنید که سریعا پس از انتخاب کالا، آن را بخرد زیرا فکر کردن بیش از حد شانس خرید را کاهش می‌دهد.

از روانشناسی رنگ برای تولید محصولات و همچنین سفارش تابلوهای تبلیغاتی (مثل تابلو چنلیوم ) خود کمک بگیرید. برای مثال، اگر محصولات شما برای کودکان است، بهتر است از رنگ‌های شاد و طرح‌های آشنا استفاده کنید و یا اگر محصولات لاکچری مانند ادکلن، ساعت و … عرضه می‌کنید، رنگ‌های مشکی و نقره‌ای و طلایی گزینه‌های مناسبی هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.