نکات ضروری برای خرید فنس

از دوران انسان های اولیه ایجاد مرز و محافظت یکی از دغدغه های اصلی بوده است. در دوران بسیاد دور این ایجاد مرز با استفاده از سنگ ها و چوب ها بود؛ بعد ها با پیشرفت، مرز ها شکل دیوار به خود گرفتند.

امروزه با پیشرفت روز افزون تکنولوژی گزینه های زیادی برای استفاده به عنوان مرز و حفاظ وجود دارد که یکی از بهترین های آنها فنس یا توری حصاری است. با ما همراه باشید تا در این مقاله همه چیز درباره خرید فنس را به شما بگوییم.

فنس یا توری حصاری چیست؟

توری حصاری یا به عبارتی فنس، یکی از مهمترین محصولات فلزی و سیمی است که با توجه به ضخامت، جنس، شکل بافت و … می‌تواند ویژگی ها و کاربرد های مختلفی داشته باشد. دلیل محبوبیت این نوع حصار سادگی نصب، استحکام بالا و قیمت پایین است. این نوع حصار بیشتر در زمین های کشاورزی و باغ ها به کار می‌رود به شکلی که حتی به نام فنس باغی هم شناخته می‌شود.

نکات ضروری برای خرید فنس

حالا که کمی با فنس یا توری حصاری آشنا شدید، وقت آن است که پارامتر های انتخاب یک فنس مناسب را بفهمید تا بتوانید بر اساس نیاز های خود بهترین فنس را انتخاب کنید.

ضخامت مفتول

یکی از مهمترین نکاتی که باید قبل از خرید فنس به آن توجه کنیم، ضخامت مفتول است. طبیعی است که هر چه ضخامت مفتول بیشتر باشد، استحکام و طول عمر فنس هم بالاتر خواهد بود و طبیعتاً هزینه بیشتری در پی خواهد داشت. شما باید بنا به نیاز خود ضخامت مورد نظر را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر فنس شما در معرض ضربه قرار خواهد داشت، مثل ریزش سنگ یا ضربه حیوانات، باید از فنسی با ضخامت بالا استفاده کنید تا استحکام قابل قبول را داشته باشد.

اما اگر فنس مورد نظر شما در معرض فشار خاصی نیست، بهتر است که هزینه اضافی نتراشید و از ضخامت های کمتر استفاده کنید.

جنس مفتول

مفتول ها سه نوع اصلی دارند:

  • گالوانیزه گرم
  • گالوانیزه گرم با روکش PVC
  • مفتول سیاه

هر کدام از این سه نوع مقاومت مختلفی در شرایط مختلف دارند و بسته به آب و هوا، بارندگی و … در مکان های مختلف استفاده می‌شوند در نتیجه شما باید بسته به مکان، آب و هوا و نیاز های خود اقدام به انتخاب نوع مفتول بکنید. برای مثال اگر قصد نصب فنس در آب و هوایی بارانی و با بارندگی های زیاد دارید باید از نوع گالوانیزه گرم استفاده کنید چون گالوانیزه بودن به معنی مقاوم بودن در برابر رطوبت است.

ارتفاع فنس
ارتفاع فنس

اندازه چشمه ها

نکته بعدی که برای خرید فنس باید به آن توجه شود اندازه چشمه هاست. اگر فنس مورد نظر شما باید به شکلی باشد که حتی یک انگشت هم از آن رد نشود باید از فنس هایی با چشمه های کوچک استفاده شود. اندازه چشمه ها در استحکام هم بی تاثیر نیست و باید گفت که اگر استحکام بالایی می‌خواهید نباید از چشمه های خیلی بزرگ استفاده کنید. اما در جاهایی که نه استحکام اهمیتی دارد و نه اندازه، می‌توان از چشمه های بزرگ استفاده کرد مثل فنس های تزئینی که برای آویزان کردن گل و گیاه استفاده می‌شود.

اندازه چشمه در قیمت هم تاثیر دارد و هرچه اندازه چشمه ها بیشتر باشد استفاده آهن هم بیشتر خواهد شد و در نتیجه قیمت تمام شده هم بیشتر خواهد بود.

ارتفاع فنس

ارتفاع هم یکی از فاکتور هایی است که در خرید فنس بسیار مهم است. فنس نباید به قدری کوتاه باشد که بتوان از آن عبور کرد؛ همچنین اگر حیوانی همچون سگ در محوطه است، نباید بتواند از روی فنس بپرد.

فنس ها معمولاً با ارتفاعی بین 1 تا 3 متر عرضه می‌شوند و شما باید بسته به نیاز خود اندازه درست را خریداری کنید. بدیهی است که ارتفاع بیشتر مساوی با هزینه بیشتر برای شما است.

به جز فنس چه روش دیگری برای محافظت از باغ ها و … وجود دارد؟

تنها دو روش قابل اعتماد برای این کار وجود دارد. یکی از آنها فنس کشیدن و دیگری دیوار است.

فنس دور باغی
فنس دور باغی

از مزایای دیوار می‌توان به امنیت بسیار بیشتر و استحکام مثال زدنی اشاره کرد و از معایب آن نیز می‌توان به قیمت بسیار بیشتر اشاره کرد.

فنس کجا کاربرد دارد؟

تعداد کاربرد های فنس بسیار زیاد است. بیشترین کاربرد آن در باغ ها و زمین ها کشاورزی است.

زمین های فوتبال، قفس ها، فنس های تزئینی برای آویزان کردن گل و گیاه و ده ها کاربرد دیگر از جمله جا هایی است که می‌توان فنس را در آن بکار برد.

علاوه بر اینها کافی است نگاهی گذرا به سطح شهر و خیابان ها بیندازید تا به کاربرد بسیار زیاد فنس یا توری حصاری پی ببرید.

نتیجه گیری

در این مقاله با هم به مهمترین پارامتر های انتخاب فنس پرداختیم تا به شما کمک کنیم که با چشمی باز تر و اطلاعات بیشتر به خرید فنس مناسب بپردازید. در نهایت شما باید با در نظر گرفتن نیاز های خود در قدم اول و بودجه خود در قدم دوم به انتخاب و خرید فنس مناسب اقدام کنید. هیچکس نمی‌تواند به شما بگوید که کدام نوع از فنس برای شما بهتر است یا اینکه کدام نوع را بخرید بلکه شما باید بسته به نیاز خود اقدام به خرید کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.