کدام کشورها بهترین مقصد برای گردشگری دندانپزشکی هستند؟

شرایطی را تصور کنید که برای درمان مشکلات دندانی خود بخواهید به یک کشور دیگر سفر کنید. در چنین حالتی حتما شناخت کشورهایی که خدمات دندانپزشکی را با کیفیت بالا ارائه می‌دهند، مهم است.

در این میان قطعا مسائل مالی نیز مطرح می‌شوند. آیا این یک تیر و دو نشان زدن، کار منطقی و به صرفه است یا خیر؟

برای رسیدن به پاسخ این سوال و تصمیم گیری بهتر، مطالعه این مطلب جالب به شما پیشنهاد می‌شود.

سفر به خارج از کشور برای دریافت خدمات دندانپزشکی

سفر به کشورهای خارجی برای انجام درمان‌های دندانپزشکی ممکن است در برخی موارد منطقی باشد، اما باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  1. اگر درمان دندان شما مشکل باشد و یا امکان انجام آن در کشورتان با بهترین کیفیت وجود ندارد، می‌توانید سفر به کشور دیگر را در برنامه خود قرار دهید.
  2. ممکن است در برخی کشورها هزینه‌های دندانپزشکی بسیار پایین‌تر باشد و این امر می‌تواند یک دلیل برای سفر باشد. اما باید هزینه‌های سفر را نیز در نظر بگیرید.
  3. قبل از تصمیم به سفر به یک کشور خارجی برای درمان، مطمئن شوید که مطب و دندانپزشکی که انتخاب می‌کنید دارای استانداردهای کیفیتی بالا و مجوزهای مرتبط است. همچنین تجربه و نظرات افرادی که به این مطب مراجعه کرده‌اند را بررسی کنید.
  4. باید به مسائلی مانند ویزا، ترجمه مدارک، شرایط مراقبت‌ پس از درمان، وقت‌های پرواز و مسائل امنیتی در کشور مقصد توجه داشته باشید.
  5. اگر درمانی که انجام می‌دهید نیاز به مراقبت پس از درمان دارد و باید به طور منظم به دندانپزشک مراجعه کنید، باید از این مسئله مطمئن شوید که این مراقبت‌ها در کشور مقصد در دسترس است.

به طور کلی، سفر به کشورهای خارجی برای درمان دندانی ممکن است در برخی موارد منطقی باشد، اما نیاز به بررسی دقیق و برنامه‌ریزی دقیق دارد تا مطمئن شوید که تصمیمتان مبتنی بر اطلاعات و شرایط شخصیتان است. همچنین مهم است که با مشاوره دندانپزشکی محلی خود نیز مشورت کنید تا بهترین تصمیم را بگیرید.

کشورهای برتر توریسم دندانپزشکی

در ادامه کشورهای مختلفی برای توریسم دندانپزشکی با قیمت مناسب معرفی شده‌اند. بهترین کشور برای توریسم دندانپزشکی برای خود را بر اساس ارزش گردشگری آن، ارزانی خدمات دندانپزشکی، ظرفیت کلینیک‌ها، خدمات دندانپزشکی آنها و نسبت نزدیکیشان به کشور مبدأ انتخاب کنید:

  1. تایلند

فقط با 746 دلار، می‌توانید خدمات دندانپزشکی در برخی از بزرگترین و مدرن‌ترین بیمارستان‌های دندانپزشکی در سراسر جهان را دریافت کنید. (این قیمت از کلینیکی به کلینیک دیگر متغیر است، البته به طور معمول بهترین کلینیک‌ها این قیمت را دریافت می‌کنند.)

ده‌ها هزار گردشگر به کشور تایلند به منظور انجام ایمپلنت دندان می‌روند. بیشترین گردشگران تایلند برای توریسم دندانپزشکی شامل نیوزیلندی‌ها، استرالیایی‌ها، کانادایی‌ها و آمریکایی‌ها هستند.

  1. ترکیه

ترکیه جایی است که گذشته و حال با هم تلاقی می‌کنند. این مکان در واقع دروازه فرهنگی بین زمان گذشته و حالِ مدرن است که این ویژگی آن را حتی بدون در نظر گرفتن خدمات دندانپزشکی، به یک مقصد توریستی بزرگ تبدیل کرده است. ترکیه به دلیل نوع آموزش با کیفیت بین‌المللی که بهترین و ماهرترین دندانپزشکان ترک از آن بهره برده‌اند، می‌تواند به عنوان بهترین کشور برای توریسم دندانپزشکی در نظر گرفته شود.

به گذشته سفر کنید و در عین حال دندان‌های خود را درمان کنید. بهتر از این نمی‌شود. ترکیه مناظر شگفت‌انگیز و مکان‌های میراث تاریخی و طبیعی فراوانی دارد. این کشور، مکانی مملوء از خدمات مراقبتی و درمانی دندانی با کیفیت بالا، قیمت‌های عالی از گزینه‌های درمانی گرفته تا خدمات مربوط زیبایی و سفید شدن دندان‌ها مثل کامپوزیت دندان است. (به طور تقریبی با هزینه‌ 575 دلار یا 550 یورو در بهترین کلینیک‌های دندانپزشکی ترکیه قابل انجام است)

  1. اسپانیا

این کشور در سراسر اروپا به دلیل ارائه خدمات دندانپزشکی بسیار خوب شهرت دارد. علاوه بر ای هزینه‌های دندانپزشکی در آن در مقایسه با کشورهایی مانند کاستاریکا و مکزیک ارزان‌تر است. به عنوان مثال ایمپلنت دندان با 635 دلار انجام می‌شود.

کیفیت دندانپزشکی اسپانیا با اینکه نرخ‌های ارزان‌تری دارد، کم نشده است. بیشترین مسافران به اسپانیا در زمینه توریسم دندانپزشکی شامل انگلیسی‌ها، ایرلندی‌ها و آلمانی‌ها هستند. حتی ممکن است آمریکایی‌ها حاضر باشند هزینه پرواز به اسپانیا برای انجام ایمپلنت را پرداخت کنند و این درمان را آنجا انجام دهند.

  1. مکزیک

مکزیک به عنوان مقصد توریسم دندانپزشکی اصلی برای بیشتر کالیفرنیایی‌ها و تگزاسی‌ها و همچنین سایر ساکنان ایالاتی که در مرز جنوبی کشور قرار دارند، انتخاب شده است. برای این افراد، رفتن به مکزیک به همان سادگی رفتن از یک ایالت به ایالت دیگری است، با این تفاوت که در اینجا باید پاسپورت و مدارک دیگری را تهیه کنند. آمریکایی‌ها می‌توانند با رانندگی کوتاه مدت به سمت مرز بروند و از خدمات دندانپزشکی عالی با قیمت مناسب بهره‌مند شوند.

افراد می‌توانند برای درمان در شهرهای تفریحی مانند پوئرتو بایارتا، کانکون و کابو سن لوکاس با ماشین یا هواپیما سفر کنند. هزینه جراحی ایمپلنت در اینجا تقریباً 750 دلار است. این تنها بخشی از دلیل شهرت‌ مکزیک به عنوان بهترین کشور برای توریسم دندانپزشکی است. به طور معمول، بیشترین مسافران برای انجام خدمات دندانپزشکی در مکزیک، کانادایی‌ها و آمریکایی‌ها هستند.

  1. جمهوری چک

جمهوری چک همچنین یک مقصد مناسب برای انجام خدمات درمانی دندانی باکیفیت و با قیمتی مقرون به صرفه در قلب پراگ، شهر تاریخی خود، است. اگر در اروپا زندگی می‌کنید، پرواز به پراگ با یک شرکت هواپیمایی ارزان قیمت می‌تواند به صرفه‌جویی‌ زیادی در هزینه‌هایتان کمک کند. به همین دلیل است که این مقصد، انتخابی برای بیماران اتریشی، آلمانی، سوئیسی و بریتانیایی است.

این شهر به عنوان یک مقصد در توریسم دندانپزشکی و پزشکی شناخته می‌شود که دارای استانداردهای بالای درمان مشکلات دندانی است. در عین این خدمات را با قیمت‌های پایین ارائه می‌کند. این کشور بهترین ارائه‌دهنده خدمات دندانپزشکی در منطقه مرکزی اروپا و حتی در کل اروپا است.

  1. امارات

شهر دبی از زمانی که نفت را کشف کرد و به نوعی یک مرکز بین‌المللی شد، به نیازهای تمام مسافران پاسخ می‌دهد. پس طبیعی است که با توجه به مسافران بین‌المللی و مهاجرانی که بیشتر وقت خود را در این شهر می‌گذرانند، خدمات دندانپزشکی با کیفیت ارائه دهد. امارات شهری ساخته است که برای افرادی طراحی شده که در سطح لوکسی زندگی می‌کنند.

با توجه به داشتن ساکنان میلیونر و گردشگران با انتظارات بالا، برای این کشور منافع بیشتری دارد که کلینیک‌های دندانپزشکی پیشرفته و معتبر در سطح بین‌المللی داشته باشد. این مسئله باعث می‌شود دبی به عنوان نامزد شایسته برای عنوان بهترین کشور برای توریسم دندانپزشکی شناخته شود. بیشترین مسافران امارات متحده شامل اتریشی‌ها، بریتانیایی‌ها، سوئیسی‌ها، آلمانی‌ها و آمریکایی‌ها هستند.

  1. فیلیپین

اگرچه فیلیپین کشوری درجه سوم با درآمد کم و بدهی زیاد به بانک جهانی است، اما در آن، می‌توانید خدمات دندانپزشکی با کیفیت بالایی را با نرخ‌های پایینی دریافت کنید.

خدمات دندانپزشکی برتر و دندانپزشکانی که کیفیت کارشان در سطح بین‌المللی است، می‌توانند با دریافت کمترین هزینه‌ها، همچنان کیفیت بالای خدمات خود را حفظ کنند. به لطف وجود مقصدهای گردشگری استوایی جذاب در کنار خدمات دندانپزشکی عالی، برای افرادی که می‌توانند هزینه آن را پرداخت کنند، یک مقصد معتبر توریسم دندانپزشکی است. معمولا مسافران آنجا از کشورهای نیوزیلند، استرالیا، کانادا و آمریکا هستند.

  1. لهستان

این کشور یکی از کشورهای مهم در توریسم دندانپزشکی است. لهستان علاوه بر ارائه خدمات دندانپزشکی باکیفیت، قیمت‌های رقابتی را در مقایسه با ایالات متحده، انگلستان، کانادا و استرالیا ارائه می‌دهد. این کشور بیشتر به دلیل دسترسی راحت برای کشورهای اروپای غربی و اسکاندیناوی به عنوان یک مقصد توریسم دندانپزشکی برای آنها شناخته شده است.

هزینه ایمپلنت دندانی در لهستان (506 دلار)، این کشور را در رده کشورهایی با قیمت‌های بسیار مناسب برای توریسم دندانپزشکی قرار می‌دهد. این کشور به دلیل کلینیک‌های پیشرفته و تجهیزاتش شناخته شده است. اگرچه از نظر نرخ‌ها گران‌تر از مکان‌هایی مانند مجارستان است، اما اینجا نکته این است که محل اقامت ارزان، بخش زیادی از هزینه‌های اضافی را جبران می‌کند. بیشترین توریست‌های دندانپزشکی لهستان شامل نروژی‌ها، سوئدی‌ها، دانمارکی‌ها، بریتانیایی‌ها، اتریشی‌ها و آلمانی‌ها هستند.

  1. کاستاریکا

کاستاریکا یکی از مقاصد توریسم دندانپزشکی است که عمدتاً مسافران را به دلیل داشتن دندانپزشکان آمریکایی آموزش دیده که انگلیسی را به طور روان صحبت می‌کنند و مهمان‌نوازی شگفت‌انگیز کاستاریکایی‌ها، جذب می‌کند. این امر غالبا به این دلیل است که اکثر مشتریان آن آمریکایی و کانادایی‌ هستند. هزینه ایمپلنت‌ در این کشور تنها 650 دلار است. این عوامل باعث می‌شوند که کاستاریکا به عنوان یکی از بهترین کشورها برای توریسم دندانپزشکی باشد.

  1. مجارستان

آخرین اما بهترین کشور برای توریسم دندانپزشکی در اروپا، مجارستان است. برای کشورهای شمال آمریکا و آسیا ممکن است خیلی دور باشد، اما زمانی که از ارزانی و زیبایی‌های گردشگری مجارستان مطلع شوید، متوجه می‌شوید که چرا این کشور در فهرست مقاصد توریسم دندانپزشکی قرار دارد.

مسافران می‌توانند در دوران نقاهت پس از درمان دندان خود، به بازدید از بوداپست باشکوه، موزه‌های سنتندره، پارک‌های آبی، کلیساهای جیور و تفرجگاه‌‌های ساحلی دریاچه بالاتون بروند. علاوه بر این، قیمت ایمپلنت دندانی تنها 480 دلار است که احتمالاً از ارزان‌ترین نرخ‌ها برای این درمان است. با تنها 480 دلار داشته باشد. این نرخ یکی از ارزان‌ترین قیمت‌های خدمات دندانپزشکی در اروپا است و حتی می‌تواند با قیمت‌های دندانپزشکی آسیایی یا شمال آمریکا رقابت کند.

آیا می‌خواهید در ایران خدمات دندانپزشکی دریافت کنید؟

تصور اینکه همزمان که به یک کشور زیبا برای انجام خدمات دندانپزشکی مراجعه کنید، از مناطق دیدنی آن نیز دیدن کنید، قطعا بسیار رویایی و شیرین است. اما این شرایط برای همه افراد مهسا نیست. اصلا کمتر کسی پیدا می‌شود که برای درمان دندان‌های خود به کشور دیگری سفر کند!

پس چنانچه قصد دارید در کشور خود اقدامات درمانی لازم را انجام دهید، به شما پیشنهاد می‌دهیم با کلینیک دندانپزشکی دکتر فاطمه لبافی تماس بگیرید. در این کلینیک به دلیل داشتن تجربه طولانی در انجام خدمات دندانپزشکی و استفاده از تجهیزات به روز، روش‌های درمانی و زیبایی دندان با بالاترین کیفیت ارائه می‌شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.