آموزش تحلیل فاندامنتال و تکنیکال بیت کوین BTC

تحلیل تکنیکال چیست؟

تحلیل ارز دیجیتال یکی از مهارت ها و فنون مهمی است که برای ورود به بازار های ارز دیجیتال یادگیری آن اهمیت دارد. اگر قصد ورود به بازار خرید و فروش ارز را دارید و می خواهید در این زمینه سرمایه گذاری کلانی انجام دهید، باید در رابطه با پارامتر های مشخصی در این بازار ها اطلاعات به دست آورید. از جمله آن ها می توان به نحوه خواندن چارت ها، جداول، حمایت ها و مقاومت ها و… در بازار های خرید و فروش ارز، اشاره کرد. برای خواندن این موارد باید به مهارت های تحلیل ارز دیجیتال مسلط شوید.

به علاوه شما باید نگاه همه جانبه ای به آینده ارزی که قصد خرید آن را دارید، داشته باشید. هر یک از نمودار های مربوط به این عرصه، اطلاعات مهمی را در بر می گیرند و شما به عنوان یک تریدر، باید بتوانید، محتوای درونی آن ها را بخوانید. تحلیل ارز دیجیتال معاملات شما را به سطح کیفی مورد نظر می رساند. در تحلیل ارز دیجیتال شما باید بازار را با استفاده از نمودار ها و منحنی های آماری مطالعه کنید! سپس از این طریق رفتار بازار و تغییرات افزایشی و کاهشی قیمت ها را به دست آورید.

علم تحلیل ارز دیجیتال، بر مبنای علوم و فنون ریاضی، استفاده از الگو ها و اشکال هندسی و… تدوین شده است. مزایای استفاده از این تکنیک ها در تحلیل تکنیکال، در نهایت منجر به افزایش سرمایه شما می شوند. مثلا با استفاده از این تحلیل ها متوجه می شوید که در حال حاضر، نگهداری بیت کوین به نفع شما است و یا به ضرر شما؛ و قیمت نهایی بیت کوین در چند روز آینده چقدر خواهد بود؛ همچنین در رابطه با نگهداری بیت کوین یا هر ارز دیجیتالی دیگری در طولانی مدت، اطلاعاتی کسب می کنید.

حجم مونتوم و اندیکاتور ها را نیز از انواع شاخص های موجود در بازار های خرید و فروش ارز هستند که با تحلیل تکنیکال می توانید آن ها را نیز بررسی کنید. اگر می خواهید در رابطه با شاخص های مهم نوسان ها و اسیلایتور ها اطلاعاتی به دست آورید، حتما باید در رابطه با تحلیل تکنیکال بیش تر بدانید! در ضمن با استفاده از برخی تکنیک های این تحلیل، میانگین متحرک ها نیز برای شما مشخص می شود. در این تحلیل سطوح مقاومت و حمایت در رابطه با هر ارزی به دست می آید.

 تکنیک‌ های کاربردی در تحلیل تکنیکال

  • بسته شدن کندل ها

تحلیل ارز دیجیتال به طور مفصل در رابطه با بسته شدن کندل ها و زمان وقوع آن، اطلاعاتی ارائه می دهد که با استفاده از آن ها می توانید به موقع ارز خود را از بازار خارج کنید! هر سرمایه گذاری برای ورود به بازار یک ارز دیجیتالی، به حمایت ها و مقاومت های مربوط به آن توجه می کند و از این طریق نقطه ورود و خروج او تعیین می شود. هر گاه مقاومت و حمایت در رابطه با یک ارزی شکسته شود، یا در برابر سیر نزولی یا صعودی نمودار ها ایستادگی کنند، کندل ها نیز بسته می شوند.

برای اطلاع از این مسائل، در تحلیل ارز دیجیتال از روش تکنیکال، باید به دنبال تایم فریم مناسب بسته شدن کندل ها بگردیم. در این روش تحلیل ارز دیجیتال، بسته شدن کندل ها در نموداری مشخص می شود. برای این منظور باید بسته شدن کندل های 4 ساعته را مد نظر قرار دهید. فوت و فن های انتخاب تایم فریم یکی از مهم ترین اصول تحلیل ارز دیجیتال است که باید در مبحث تکنیکال این موارد را یاد بگیرید.

  • واگرایی در تحلیل ارز دیجیتال

در این تکنیک، 4 مدل وجود دارد. اما مهم ترین آن ها واگرایی مثبت و منفی هستند. واگرایی نیز تکنیک مهمی است که از کنار هم قرار گرفتن قیمت ها و اندیکاتور ها به دست می آید. در واگرایی مثبت اندیکاتور کف های بالاتری می سازد، ولی در مقابل قیمت کف پایین تر می رود. اما در واگرایی منفی سقف اندیکاتور پایین و قیمت، سقف بالاتری است. شناسایی روند واگرایی در نمودار ها کار ساده ای است و می توان از این طریق آینده هر یک از انواع رمزارز بیت کوین، اتریم و… را پیش بینی کرد. رمزارز بیت کوین با این روش تکنیکال، شما را به سود بالایی می رساند! با این تکنیک می توانید، موقعیت های مناسب برای خرید و فروش را پیدا کنید!

  • اطلاع از خطوط روند اندیکاتور ها

یکی از مهم ترین تکنیک های این تحلیل، دنبال کردن خطوط اندیکاتور ها است! اصول موج شماری و فیبوناچی و…. شما را از تغییرات مونتوم ها در این بازار مطلع می کند. کیف پول بیت کوین شما با استفاده از این تحلیل، به خوبی کنترل می شود! این روش شناخته شده نیست ولی استفاده از آن استراترژی شما را در بازار مشخص می کند.

تحلیل فاندامنتال چیست؟

تحلیل ارز دیجیتال با روش فاندامنتال نیز به سادگی انجام می شود. در تحلیل ارز دیجیتال از این روش، تکنیک های دیگری مورد استفاده قرار می گیرند. در همه بازار ها اعم از بازار های سنتی، بازار های نوپا و… این تحلیل کارایی دارد. برای خرید و فروش در هر بازاری باید به یک تصمیم گیری درست برسید، به همین خاطر استفاده از تحلیل فاندامنتال ضرورت دارد. در علم تحلیل تکنیکال، شما با تغییر پذیری داده ها آشنا می شوید! همچنین متغیر های اقتصادی مربوط به خرید و فروش بیت کوین در این نوع تحلیل بررسی می شوند. در این روش، تحلیل گران کلیه اخبار و رویداد های مربوط به یک پروژه  را دنبال می کنند و کلیه شرایط مربوط به آن را از همه جنبه ها مورد بررسی قرار می دهند.

خرید و فروش بیت کوین و هر ارز دیگری با استفاده از این روش های تحلیلی با سهولت بیش تری همراه خواهد بود. به این ترتیب شما می توانید ارزش ذاتی و پتانسیل بالقوه هر پروژه ای که قصد سرمایه گذاری در آن را دارید، به دست آورید. لازم به ذکر است که این روش تنها برای خرید ارز به کار نمی رود و در هر عرصه سرمایه گذاری قابل استفاده خواهد بود. با استفاده از این تحلیل در  خرید BTC بیت کوین، موفق تر عمل خواهید کرد. خرید این ارز نیاز به تحلیل و بررسی وسیعی دارد. هدف از سرمایه گذاری در بازار های خرید و فروش ارز دیجیتال و انواع رمزارز بیت کوین، ارز تتر  و…. به دو دسته تقسیم بندی می شود. سرمایه گذاری در این عرصه یا کوتاه مدت است و یا در بلند مدت انجام می شود.

در زمینه سرمایه گذاری کوتاه مدت، شما می توانید از تحلیل تکنیکال استفاده کنید و از این طریق سود بالایی به دست آورید. اما در صورتی که سرمایه گذاری شما به صورت طولانی مدت انجام می شود، دیگر این روش تحلیلی برای شما کارایی نخواهد داشت. در سرمایه گذاری بلند مدت ضرورت استفاده از تحلیل تکنیکال نیز وجود دارد و باید از هر دو روش تحلیل در این زمینه استفاده کنید. عوامل موثر بر قیمت در بازار های دیجیتالی، با بازار های سنتی تفاوت های فاحشی دارد. در بین انواع تحلیل ها، تحلیل های احساسی نیز وجود دارند که در مواردی می توان آن ها را به کار برد.

عوامل موثر در تحلیل فاندامنتال ارزهای دیجیتال

خرید و فروش بیت کوین و انواع ارز ها، با استفاده از روش های تحلیلی مختلف با ریسک کم تری انجام می شود. میزان استخراج بیت کوین و ارائه این ارز، تاثیر چندانی بر روند تغییر قیمت آن ها ندارد. این رفتار بازار است که قیمت ارز ها را دستخوش تحول می کند. پس از استخراج بیت کوین توسط ماینر ها قیمت گذاری بر روی آن ها توسط سرمایه گذاران انجام می شود. در استخراج بیت کوین و هر ارز دیگری، تحلیلی به کار نمی رود. بلکه این تحلیل ها در حین خرید و فروش آن ها در بازار های ارز دیجیتال انجام می گیرند. به همین منظور برای نگهداری بیت کوین یا هر ارز دیگری در دوره های بلند مدت، باید به روش های تحلیلی مربوط به آن توجه داشته باشید.

  • مارکت کپ

 با استفاده از روش تحلیلی فاندامنتال، به سادگی می توانید ارزش کل بازار را به دست آورید. شما می توانید از یک رابطه ریاضی برای تعیین این مسئله استفاده کنید. اگر قیمت یک واحد سکه در تعداد کل سکه در گردش ضرب شود، این ارزش به دست می آید. در واقع این قیمت ارز نیست که ارزش آن را مشخص می کند. پارامتر های موثر در این زمینه، میزان ارز موجود در بازار است! وقتی سرمایه بالایی در بازار مربوط به یک ارز وجود داشته باشد، ریسک معامله در آن پایین می آید. این سرمایه بالا، ارزش ارز را افزایش می دهد.

  • حجم معاملات

این پارامتر مهم نیز در تحلیل فاندامنتال نقش کلیدی دارد. حجم معاملات اغلب به صورت 24 ساعته در نظر گرفته می شود. همچنین بررسی حجم معاملات انجام شده در یک ماه نیز در این زمینه بسیار تاثیر گذار است. چرا که در مواردی به دلیل برخی حوادث غیر مترقبه، حجم معاملات به طرز غیر قابل پیش بینی افزایش یا کاهش می یابد. در چنین مرحله ای باید به بررسی ماهانه این پارامتر بپردازیم.

  • ارزش شبکه در میزان کل تراکنش ها

این پارامتر مهم نسبت  ارزش کل شبکه را به فعالیت های سرمایه گذاران بررسی می کند. در صورتی که ارزش بازار در یکی از عرصه های دیجیتالی بالا باشد، ولی کاربران فعالیت چشم گیری در آن نداشته باشند، این مسئله پارامتر ارزش شبکه در میزان کل تراکنش ها را افزایش می دهد و این مسئله سبب سیر نزولی روند قیمت ها  می شود. این پارامتر دسته بندی های مختلفی دارد و می توان برای آن آستانه های مشخصی را تعیین کرد. این پارامتر را به اختصار NVT می نامند که اگر مقدار آن کم تر از 15 باشد، نشان از روند صعودی قیمت ها دارد و در صورتی که میزان آن بالاتر 15 شود، نشان دهنده نزولی بودن روند قیمتی در بازار های مربوطه خواهد بود.

برای خرید هر ارزی افزون بر یادگیری تحلیل های تکنیکال، فاندامنتال و تحلیل های احساسی، دسترسی به یک کیف پول بیت کوین نیز اهمیت دارد. در صورتی که از کیف پول من استفاده کنید، برخی از تحلیل های نام برده، در آن به صورت خودکار انجام می شوند و روند صعودی یا نزولی بودن قیمت های موجود در آن نیز بررسی می شود.  شما باید کیف پول بیت کوین  خود را با حساسیت بیش تری انتخاب کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.