اگر سایت خدماتی دارید این مدل از تبلیغات را از دست ندهید!

در سال 2023 که افراد بخش عمده‌ای از زمان خود را در فضا آنلاین و شبکه‌های اجتماعی سپری می‌کنند؛ ضروری است تا کسب‌وکارهای مختلف نیز در این شبکه‌ها فعال بوده و حضور پررنگی در این فضا داشته باشند. تبلیغات در گوگل و یا گوگل ادز به عنوان یکی از گزینه‌های پرطرف‌دار تبلیغاتی به خصوص برای کسب‌وکارهای خدماتی می‌تواند باعث جذب مشتریان بیشتر و افزایش فروش شود.

مدل‌های مختلفی از تبلیغات گوگل وجود دارند که تبلیغات در یوتیوب یکی از پربازده‌ترین آن‌ها می‌باشد. در این مقاله سعی کردیم تا مزیت‌های تبلیغات در این شبکه را برای شما بیان کرده و به این سؤال پاسخ دهیم که اصلاً چرا باید در یوتیوب تبلیغ کنیم؟

صرفه اقتصادی

فارغ از نوع تبلیغات، مزیت‌های هر مدل از کمپین‌های مارکتینگ باید به گونه‌ای باشد که هزینه آن را توجیه کند. تعرفه گوگل ادز یکی از مزیت‌های بزرگ این نوع از تبلیغات می‌باشد که در کنار جذب طیف وسیعی از مخاطبان، هوای جیب صاحبان مشاغل را نیز دارد.

ساختار تبلیغات در یوتیوب و در کل تبلیغات گوگل ادز به گونه‌ای طراحی شده است که هزینه آن ارتباط مستقیم با میزان رقابت در آن تبلیغات دارد. تبلیغات یوتیوب از جمله متدهای تبلیغاتی می‌باشد که رقابت در آن در کشور ما پایین بوده که این متد تبلیغاتی را به یک گزینه مناسب برای کسب‌وکارهای ایرانی تبدیل می‌کند.

هدف‌گیری طیف بزرگی از مخاطبان

در حال حاضر یوتیوب بعد از گوگل به عنوان دومین سایت پربازدید در دنیا شناخته شده و روزانه بیش از 120 میلیون کاربر فعال دارد. جالب است بدانید که یوتیوب در میان کاربران ایرانی نیز محبوبیت بالایی داشته و طیف گسترده‌ای از کاربران ایرانی روزانه در این شبکه مجازی محبوب فعالیت می‌کنند.

بزرگ بودن دایره مخاطبان فارسی زبان در یوتیوب این امکان را برای کسب‌وکارهای خدماتی فراهم می‌کند تا با ارائه تبلیغات خود به این شبکه، تعداد زیادی از مخاطبان فارسی زبان را هدف قرار داده و خدمات خود را به آنان عرضه کنند. فرقی نمی‌کند که خدمات باربری را ارائه کرده و یا اینکه سرویس‌های هاستینگ را به کاربران خود می‌فروشید؛ طیف گسترده کاربران در یوتیوب همواره مشتری‌هایی را برای شما به همراه دارد.

هدف‌گیری دقیق

یکی از قابلیت‌های برجسته تبلیغات یوتیوب، امکان هدف‌گیری کاربران در آن بر اساس اطلاعات دموگرافیک، علایق و سابقه سرچ کاربران می‌باشد. این مورد بدان معناست که شما با استفاده از تبلیغات یوتیوب مطمئن می‌شوید که تبلیغات شما به افرادی نشان داده می‌شود که علاقه بیشتری به حوزه فعالیت کسب‌وکار شما داشته و احتمال تبدیل شدن آن‌ها به مشتری بالا می‌باشد.

نتایج قابل اندازه‌گیری

تبلیغات یوتیوب اطلاعات آنالیتیکس جامعی در اختیار کاربران قرار می‌دهد که این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا به خوبی عملکرد تبلیغات خود را بسنجید. فراهم کردن اطلاعاتی همچون تعداد بازدید‌های ویدئو و یا نرخ کلیک تبلیغات این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا نقاط قوت و ضعف کمپین‌های تبلیغاتی خود را شناسایی کرده و نسبت به تقویت و یا برطرف کردن آن‌ها اقدامات لازم را اتخاذ کنید.

گزینه‌های مختلف تبلیغاتی

یوتیوب گزینه‌های تبلیغاتی مختلفی همچون تبلیغات skippable، non-skippable و تبلیغات bumper ads را در اختیار کاربران خود قرار داده است تا با توجه به نیاز و بودجه خود هر کدام از آن‌ها را انتخاب کنند. هر کدام از این گزینه‌های تبلیغاتی مزایا و معایب خود را داشته و می‌توانند با توجه به اهداف و نتایجی که شما می‌خواهید از تبلیغات بگیرید انتخاب شوند.

تعامل بصری

امروزه ثابت شده است که مخاطبان به صورت طبیعی تعامل بیشتری با محتواهای بصری داشته و راحت‌تر می‌توانند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند. استفاده از تکنیک‌هایی همچون استوری تلینگ در ویدئوهای تبلیغاتی باعث می‌شود تا شما بتوانید پیام و هدف تبلیغاتی خود را با ایجاد تصویری جذاب از برندتان به ذهن کاربران هدف خود منتقل کنید.

افزایش ترافیک وب‌سایت

تبلیغات یوتیوب نه تنها باعث جذب مخاطبان بیشتر و افزایش فروش شما می‌شود؛ بلکه در افزایش ترافیک سایت شما نیز نقش بسزایی دارد. سعی کنید در کمپین‌های خود، ‌از CTAهای جذاب استفاده کرده و کاربران را با تکنیک‌هایی همچون کسب اطلاعات بیشتر و یا رزرو وقت مشاوره، به سمت سایت خود هدایت کنید. این مورد می‌تواند در کنار طولانی کردن لیست مشتریان شما، به طور چشمگیری ترافیک سایتتان را نیز بالا ببرد.

افزایش اعتبار برند

حضور فعال در یوتیوب می‌تواند اعتبار شما در مارکتی که در آن فعالیت می‌کنید را افزایش دهد. با قرار دادن اطلاعات مفید و کاربردی در اختیار کاربران از طریق تبلیغات یوتیوب و یا حتی ویدئوهای معمولی این شبکه، اعتبار شما در حوزه‌ای که در آن فعالیت می‌کنید افزایش پیدا کرده و نوعی حس اعتماد نسبت به برند شما در مشتریان شکل می‌گیرد.

چگونه کمپین‌های تبلیغاتی جذاب بسازیم؟

اکنون که با مزیت تبلیغات یوتیوب آشنا شدید؛ ‌وقت آن رسیده است تا یاد بگیرید چگونه کمپین‌هایی بسازید که به خوبی توجه مخاطبان هدف شما را جلب کرده و در نهایت باعث افزایش فروش شما شوند.

ایجاد کمپین‌های جذاب تبلیغاتی در وهله اول منوط به داشتن شناخت کافی از مخاطبان هدف تبلیغات می‌باشد. شما باید به خوبی مخاطبان هدف خود را شناخته و نیازهای آنان را درک کنید تا بتوانید استراتژی مناسبی برای هدف‌گیری آنان داشته باشید.

مورد بعدی طراحی خود کمپین‌های تبلیغاتی می‌باشد. طراحی عنوان‌‌های جذاب و استفاده از اِلِمان‌های گرافیکی مناسب باعث می‌شود تا مخاطبان هدف شما تبلیغات را تا انتها تماشا کنند. توجه داشته باشید که تبلیغات به ذات خود چیزی نیست که چندان مورد علاقه کاربران باشد و اکثر آنان ترجیح می‌دهند آن دسته از ویدئوهای تبلیغاتی را تماشا کنند که به خوبی در وهله اول توجه آن‌ها را جلب کنند.

این مورد اهمیت توجه به چند ثانیه اول تبلیغات را برای شما مشخص می‌کند. در حقیقت تبلیغات شما در چند ثانیه اول باید آن قدر برای کاربران جذاب باشد که دلیلی برای تماشا به آن‌ها بدهد.

یوتیوب یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای تبلیغات در فضا مجازی

همان‌طور که عنوان شد؛ طیف گسترده کاربران در یوتیوب و تعداد بالا کاربران ایرانی در این شبکه از یک طرف، و قابلیت‌هایی همچون صرفه اقتصادی، گزینه‌های مختلف تبلیغاتی و هدف‌گیری دقیق و گسترده تبلیغات یوتیوب از طرفی دیگر، همگی این شبکه را به یک گزینه مناسب برای معرفی برندهای خدماتی تبدیل می‌کنند.

چنانچه شما نیز تصمیم گرفته‌اید تا تبلیغات یوتیوب را به عنوان یکی از استراتژی‌های مارکتینگ خود در سال 2023 انتخاب کنید؛ پیشنهاد ما این است که از همین امروز تحقیقات در این مورد را شروع کرده، کلمات کلیدی حوزه فعالیت خود را پیدا کنید و با در نظر گرفتن بودجه‌ای منطقی، تبلیغات در این شبکه محبوب را آغاز کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.