تحلیل بازار آموزش عکاسی و تدوین در ایران سال 1402

تحلیل بازار آموزش عکاسی و تدوین در ایران و بررسی چشم انداز آینده شغلی عکاسی در کسب و کارهای جدید می تواند یک انتخاب درست و مناسب برای شروع  این کسب و کار باشد. همزمان با رشد چشمگیر کسب و کارهای اینترنتی و فضای مجازی، آموزش عکاسی و فعالیت در این حرفه نیز رشد قابل توجهی داشته است. اما چرا؟ در ادامه این موضوع را مورد بررسی قرار داده ایم.

تحلیل بازار آموزش عکاسی در ایران سال 1402

آیا در سال 1402 تقاضا برای رو آوردن به شاخه عکاسی و آموزش عکاسی افزایش پیدا کرده است؟ باید گفت: بله! یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار برای رشد عکاسی، افزایش و رشد وب سایت ها، تبلیغات در فضای مجازی، اینستاگرام، تلگرام و بسیاری از پلتفرم های تبلیغاتی است. با توجه به اینکه اکثر افراد از کسب و کارهای سنتی عقب نشینی کرده اند و یا به صورت همزمان کسب و کارهای اینترنتی را هم در برنامه کسب و کارهای خود گنجانده اند. به همین دلیل، نیاز به معرفی محصولات،عکس بردای، فیلم برداری، تبلیغات تیزری و … برای کارفرمایان بیشتر شده است. از این رو، آموزش عکاسی و تدوین فیلم و عکس و حوزه های مرتبط با این شاخه پیشرفت چشمگیری داشته اند. این موضوع فقط مربوط به سال 1402 نیست و آمارها از این حکایت دارند که در سال های بعد نیز این حرفه یکی از پول سازترین و محبوب ترین شغل ها، خواهد بود. 

اما این تنها یکی از دلایل مهم است. یکی دیگر از دلایل مهم استقبال از کلاس آموزش عکاسی، بحث مهاجرت گسترده می باشد. 

بیشتر کشورهای پیشرفته نیازمند عکاس هستند و کسانی که بتوانند در این حوزه به صورت حرفه ای کار کنند شانس پذیرش بیشتری دارند. آموزش دوره عکاسی نیاز به پیش زمینه خاصی ندارد و تحصیلات آکادمیک نیز نمی خواهد. فقط کافی است مدرک معتبر داشته باشید و استانداردهای خاص مرتبط با عکاسی را گذرانده باشید. به همین راحتی! 

آموزش دوره های عکاسی و مهاجرت از ایران 

آیا مدرک عکاسی در ایران قابل قبول برای مهاجرت می باشد؟ بله! فقط کافی است استانداردهای فنی و حرفه ای را که مطابق استانداردهای بین المللی است بگذرانید و مدرک معتبر فنی و حرفه ای بگیرید. آیا همه آموزشگاه ها می توانند این مدرک را به دانش آموخته گان ارائه دهند؟ خیر! فقط آموزشگاه های معتبر و زیر نظر فنی و حرفه ای می توانند این مدرک را ارائه دهند. به همین دلیل، قبل از ثبت نام در کلاس آموزش عکاسی حتماً در مورد این مساله تحقیق کنید. مهم نیست آموزش عکاسی اصفهان باشد و یا شهرهای دیگر (تهران، قم، شیراز و …) مهم این است که شما بتوانید از آموزشگاه معتبر مدرک فنی و حرفه ای (مدرک بین المللی) دریافت کنید. در نظر داشته باشید با داشتن چنین مدرکی به راحتی می توانید در کشورهای خارج از ایران برای استخدام و مهاجرت اقدام کنید. 

بررسی و تحلیل انواع دوره های آموزش عکاسی در ایران 

همانطور که می دانید شاخه های عکاسی بسیار متنوع و تخصصی است. قبل از آموزش دوره عکاسی باید علاقه و حوزه مورد نظر خود را با اطمینان انتخاب کنید. آیا همه شاخه های عکاسی در ایران رشد خوبی داشته اند؟ باید گفت: برخی از شاخه های عکاسی رشد خوبی نسبت به شاخه های دیگر داشته اند. به عنوان مثال در سال اخیرعکاسی تبلیغاتی یا همان عکاسی از محصولات بیشتر از زمینه های دیگر رشد داشته اند. این مساله دقیقاً به بازار پیشرفت کسب و کارهای اینترنتی و فضای مجازی برمی گردد. اگر بخواهیم نگاهی داشته باشیم به عکاسی در شاخه های دیگر در ایران عبارتند از:

  • پرتره عکاسی (Portrait Photography): در این شاخه از عکاسی، شما اشخاص را به تصویر میکشید. این نوع عکاسی می‌تواند در استودیوها، آتلیه ها، مراسم ازدواج و … مناسب باشد.
  • عکاسی منظره (Landscape Photography): در این شاخه، شما مناظر زیبای طبیعت، آسمان، دریا و سایر عناصر طبیعی را به عکاسی می کنید. در نظر داشته باشید عکاسی در طبیعت نیازمند مهارت های خاصی است زیرا شما با استفاده از نور طبیعی قرار است عکاسی کنید و باید به تکنیک های نورپردازی در طبیعت مسلط باشید. 
  • عکاسی معماری (Architectural Photography): این نوع عکاسی به تصویر کشیدن ساختمان‌ها، سازه‌های معماری و فضاهای داخلی اختصاص دارد.
  • عکاسی خوراکی (Food Photography): در این شاخه، شما غذاها و نوشیدنی‌ها را به تصویر میکشید. این نوع عکاسی برای تبلیغات رستوران‌ها و آشپزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • عکاسی ورزشی (Sports Photography): عکاسان ورزشی به تصویر کشیدن رخدادهای ورزشی مختلف اعم از فوتبال، بسکتبال، ورزش‌های آبی و غیره مشغول می‌شوند.
  • عکاسی سفر (Travel Photography): اگر به سفر دوست دارید، می‌توانید عکاسی سفر را انتخاب کنید. این نوع عکاسی به تصویر کشیدن مناظر و تجربیات سفر را شامل می شود.
  • عکاسی ماکرو (Macro Photography): در این شاخه از عکاسی، شما به تصویر کشیدن جزئیات کوچک و اشیاء می‌پردازید. این نوع عکاسی معمولاً از دوربین‌های مخصوص ماکرو استفاده می‌کند.
  • عکاسی خیابانی (Street Photography): در این نوع عکاسی، شما زندگی شهری، افراد، و رویدادهای خیابانی را به تصویر می‌کشید.
  • عکاسی فیلم و تلویزیون (Cinematography): اگر به ساخت فیلم یا تلویزیون علاقه دارید، عکاسی فیلمی و تلویزیونی ممکن است برای شما جذاب باشد. بیشتر در زمینه های تیزر تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرد. 
  • عکاسی زندگی و رویدادها (Lifestyle and Event Photography): در این نوع عکاسی، شما رویدادهای و لحظات مختلف زندگی افراد را به تصویر میکشید، مانند عروسی، تولد، و رویدادهای خصوصی دیگر.
  • عکاسی با موبایل: این نوع از عکاسی به صورت تخصصی روی موبایل تمرکز دارد و شما را با تکنیک های مربوط به عکاسی با موبایل آشنا می کند. با استفاده از این مهارت به راحتی در هر کجا بدون محدودیت می توانید بهترین عکس ها را بگیرید. 

مهمترین نکته این است که انتخاب شاخه عکاسی بستگی به علاقه‌ها و استعداد شما دارد. شروع کار با یک دوربین ساده با آموزش دوره عکاسی خوب و به همراه تجربه مکرر به شما کمک می‌کند تا شاخه عکاسی مورد علاقه‌تان را بهبود بخشید.

تحلیل دوره های تدوین فیلم در ایران سال 1402

یکی دیگر از بازارهای موازی با عکاسی که طرفدارن زیادی دارد، دوره های تدوین و انیمیشن سازی است. دوره های تدوین فیلم و انیمیشن سازی با نرم افزارهای مختلف انجام می شود. اما یکی از مهم ترین نرم افزارهای تدوین فیلم، نرم افزار پریمیر است. اگر شما قصد دارید به صورت حرفه ای با این نرم افزار کار کنید باید در انتخاب آموزشگاه و موسسه خود دقت لازم را داشته باشید. آموزشگاه های معتبر که زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای هستند و می توانند مدرک معتبر فنی و حرفه ای به شما ارائه دهند می توانند انتخاب های بهتری باشند. همانطور که می دانید در شهرهای مختلف، این موسسات و آموزشگاه های معتبر وجود دارند.مهم نیست حتماً آموزش شما در پایتخت باشد. شما می توانید در کلاس آموزش تدوین فیلم اصفهان ، قم، شیراز، مشهد و یا هر شهر دیگر ثبت نام کنید. فقط کافی است تحقیق مناسبی داشته باشید! علاوه بر این، انتخاب اساتید برجسته و با تجربه در این زمینه به شما کمک می کند تا در مدت زمان کمتر، بهترین بهره وری و نتیجه را از دوره های تدوین و نرم افزار پریمیر داشته باشید. شما با آموزش دوره پریمیر به راحتی می توانید در بازار داخل و یا خارج از ایران استخدام شوید و یا کسب و کار خودتان را راه اندازی کنید. 

اهمیت داشتن مدرک فنی و حرفه ای در دوره های عکاسی و تدوین

یکی از موضوعات مهم تحلیل بازار آموزش عکاسی و تدوین این است که چرا باید استانداردهای فنی و حرفه ای را بگذرانیم؟ چرا مدرک فنی و حرفه ای برای آموزش عکاسی و تدوین لازم است؟ یکی از نکات مهم برای درک اهمیت این موضوع توجه به نوع کسب وکار است. شما با داشتن مدرک فنی و حرفه ای در بسیاری از شاخه ها می توانید کسب و کار خودتان را راه اندازی کنید. اگراز آن دسته افرادی هستید که به استخدام و کار برای دیگری علاقه ندارید این یک فرصت عالی برای آینده شغلی شماست! شما با داشتن مدرک می توانید آتلیه، شرکت و کسب و کار تجاری خودتان را راه اندازی کنید. علاوه بر این، به راحتی می توانید برای مهاجرت در کشورهای مختلف اقدام کنید. 

نتیجه گیری:

بر اساس آمارها و تحلیل بازارآموزش عکاسی و تدوین در ایران سال 1402 یکی از محبوب ترین و پر درآمد ترین شغل های آینده شاخه عکاسی و تدوین است. این مساله به دلیل رشد کسب و کارهای تحت وب، افزایش تبلیغات در فضای مجازی به دلیل دسترسی بیشتر و هزینه کمتر می باشد. از این رو، باید برای انتخاب دوره های آموزش عکاسی و تدوین دقت لازم را داشته باشید. نکات مهمی همچون اعتبار موسسه یا آموزشگاه و ارائه مدرک فنی و حرفه ای  را مورد بررسی قرار دهید. علاوه بر این، انتخاب اساتید برجسته و با تجربه به همراه پروژه محور بودن یادگیری می تواند نتیجه کارشما را به بهترین شکل نشان دهد. 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.