وضعیت ثبت نام لاتاری افرادی که در پروسه قانونی جدایی هستند

در حال حاضر، مهاجرت به کشور آمریکا برای اکثر افراد به خاطر شرایط سخت و پیچیده، هزینه‌های بالا و مراحل طولانی، چالش برانگیز است. با این حال، برای علاقمندان به مهاجرت آمریکا، راه‌های ساده‌تری هم وجود دارد. یکی از این راه‌ها، شرکت در قرعه کشی لاتاری است که هر سال انجام می‌شود. با شرکت در این قرعه کشی، می‌توانید به سادگی اقامت دائم آمریکا را کسب کنید. اما سؤال اینجاست که شرایط ثبت نام لاتاری چیست و اینکه آیا کسانی که در پروسه قانونی جدایی هستند نیز می‌توانند در این بخت آزمایی شرکت کنند؟ برای یافتن پاسخ این سوالات توصیه می‌کنیم تا آخر این مقاله با ما همراه شوید.

معرفی گرین کارت آمریکا و لاتاری

گرین کارت یا کارت سبز، مدرکی می‌باشد که نشان می‌دهد فرد اقامت دائم و قانونی در کشور آمریکا را دارد. با در دست داشتن این سند، فرد قادر است در آمریکا به صورت آزادانه زندگی کند و به کار، تحصیل، مسافرت و… بپردازد. راه‌های مختلفی برای دریافت گرین کارت آمریکا وجود دارد، از جمله این‌ راه‌ها می‌توان به پناهندگی، برجستگی‌های علمی، ورزشی و هنری و… اشاره کرد. ولی ساده‌ترین و ارزان‌ترین راه دریافت گرین کارت، شرکت در قرعه کشی لاتاری می‌باشد.

کلمه لاتاری به معنای قرعه کشی است. هدف اصلی از برگزاری قرعه کشی لاتاری، اهدای گرین کارت آمریکا به افراد سراسر دنیا و حفظ تنوع نژادی در آمریکا می‌باشد. این قرعه کشی هر سال برگزار شده و ۵۵ هزار ویزا به صورت شانسی و کاملا تصادفی به متقاضیان و شرکت کنندگان در این قرعه کشی داده می‌شود. 

لازم به ذکر است که ۵ هزار عدد از این ویزاها، برای مصارف خاص رزرو شده و ۵۰ هزار باقی مانده به یک نسبت معین بین کشورهای مجاز و اعلام شده از طرف اداره مهاجرت آمریکا تقسیم می‌گردد.

وضعیت ثبت نام لاتاری افرادی که در پروسه قانونی جدایی هستند.

اکنون می‌رسیم به بحث اصلی مقاله. برای افرادی که در پروسه قانونی جدایی هستند به این معنی که کار‌های دادگاهی طلاق را انجام می‌دهند این سوال پیش می‌آید که آیا آن‌ها نیز می‌توانند در لاتاری ثبت نام کنند و اینکه وضعیت ثبت نام لاتاری افرادی که در پروسه قانونی جدایی هستند به چه شکل است؟ در پاسخ به این سوال‌ها باید بگوییم که:

کسانی که به صورت رسمی در حال جدا شدن هستند باید برای ثبت نام لاتاری در سایت کارت سبز به نشانی www.cartesabz.net/register موقع انتخاب وضعیت تاهل گزینه مجرد را انتخاب کرده و سپس گزینه در پروسه قانونی جدایی را انتخاب نمایند.

دقت کنید که اگر این گزینه را انتخاب کردید بعد از برنده شدن در لاتاری باید مستندات لازم برای اثبات این مسئله را همراه خود داشته باشید.

و هنگام پر کردن فرم لاتاری نیازی به ثبت کردن اطلاعات همسر نیست. اما اگر دارای فرزند زیر ۲۱ سال مجرد هستند چه خانم باشند و چه آقا و چه حضانت فرزند خود را داشته باشند و چه نداشته باشند حتما باید مشخصات کامل فرزندان زیر ۲۱ سال مجرد خود را در فرم لاتاری ثبت نمایند.

دقت کنید که اگر به صورت رسمی طلاق نگرفته‌اید و تنها به صورت جداگانه از همسر خود زندگی می‌کنید، یا اینکه تصمیم دارید در چند ماه آینده از همسر خود جدا شوید می‌بایست به صورت متاهل در لاتاری ثبت نام نموده و نباید اطلاعات غلط در فرم وارد نمایید.

لازم به ذکر است که اگر طلاق رسمی شما بعد از ثبت نام لاتاری انجام شود و شما به صورت متاهل ثبت نام نموده باشید، هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد و پس از برنده شدن در لاتاری امکان ویرایش اطلاعات همسر در فرم برندگان لاتاری وجود خواهد داشت.

مدارک مورد نیاز ثبت نام لاتاری برای افراد در پروسه قانونی جدایی

برای شرکت در لاتاری آمریکا به مدارک و اسناد خاصی نیاز نیست. در ادامه به اطلاعات لازم برای ثبت نام در قرعه کشی کارت سبز آمریکا اشاره می‌کنیم:

  • اطلاعات شناسنامه متقاضی و کل افرادی که در زیر مجموعه آن‌ها قرار می گیرند.
  • آدرس محل سکونت فرد
  • میزان دقیق مدرک تحصیلی متقاضی 
  • ایمیل معتبر 
  • شماره تماس
  • عکس مناسب لاتاری

شرایط عکس لاتاری افرادی که در پروسه قانونی جدایی هستند.

عکس فرد اصلی و تمام زیر مجموعه‌های او باید مشخصات زیر را داشته باشند:

  • عکس باید دارای زاویه مستقیم باشد.
  • عکس باید ابعادی معادل ۶۰۰ یا ۱۲۰۰ پیکسل داشته باشد.
  • زمینه و پشت فرد باید سفید رنگ و ساده باشد.
  • عکس سیاه سفید و افکت دار مورد قبول نبوده و عکس باید رنگی و واضح باشد.
  • در عکس قرعه کشی لاتاری نباید عینک و سمعک داشته باشید.
  • هیچ مویی نباید صورت شما را بپوشاند.
  • عکس با حجاب ایرادی ندارد.
  • عکس را باید به صورت فایل دیجیتال استفاده نمایید.
  • عکس می‌بایست جدید و مربوط به حداکثر ۶ ماه گذشته باشد.

طلاق بعد از قبولی در لاتاری

اگر موقع ثبت نام لاتاری متاهل بوده‌اید و فرم ثبت نام را به شکل متاهلی تکمیل نموده‌اید، ولی بعد از قبولی یا قبل از اعلام نتایج از همسر خود جدا شده‌اید، باید شرایط فعلی خود را در فرم‌های DS-260 اعلام نمایید و شرایط تاهل خود را Divorced کنید که بعدها مدارک مربوط به طلاق را نیز باید ارائه دهید.

سوالات درمورد وضعیت ثبت نام لاتاری افرادی که در پروسه قانونی جدایی هستند 

  • من دو ماه است جدا از همسرم زندگی می‌کنم آیا باید گزینه پروسه قانونی جدایی را بزنم؟

خیر. اگر به صورت قانونی و رسمی به جدا شدن اقدام نکرده باشید باید گزینه متاهل را انتخاب کنید.

  • من حضانت فرزندم را ندارم آیا باید اطلاعات فرزندم را در فرم ثبت نام لاتاری وارد کنم؟

بله. چه خانم باشید چه آقا باید اطلاعات تمام فرزندان زیر ۲۱ سال مجرد خود را در فرم ثبت نام لاتاری وارد کنید حتی اگر حضانت فرزند خود را نداشته باشید.

  • اگر من در پروسه قانونی جدایی از همسرم باشم باید اطلاعات همسر خود را در فرم لاتاری پر کنم؟

خیر نیازی به پر کردن اطلاعات همسر نیست.

  • اگر بیشتر از یک همسر داشته باشم باید اطلاعات هر یک را در فرم ثبت نام لاتاری پر کنم؟

خیر. در فرم ثبت نام لاتاری امکان پر کردن اطلاعات چند همسری وجود ندارد و شما باید اطلاعات یکی از همسران خود را در فرم ثبت نام لاتاری پر کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.