اصول باربری و حمل اثاثیه

بیشتر شما تا به امروز، حداقل برای یکبار هم که شده است اسباب کشی را تجربه کرده اید؛ زیرا انسان همواره در حال جابه جا شدن است. اما این جابه جا شدن یا همان باربری شامل اصول و قواعد خاص خودش می باشد. که بایستی توجه زیاد به آنها کرد. در نگاه اول حمل اثاثیه کاری نسبت راحت می آید، ولی اینطور نیست. یک حمل بار و جابه جایی صحیح و اصولی، جا به جایی است که آسیب حتی جزیی به اموال کارفرما وارد نشود.

ولی خوب این کار آسانی نیست؛ زیرا جا به جایی دارای سلسلسه مراتب می باشد. اول جمع کردن صحیح اثاثیه. دوم نحوه صحیح قرار دادن در وسیله نقلیه (کامیون و…).  و سوم جا به جایی تا محل سکونت جدید شما که میتواند به دو صورت درون شهری و برون شهری انجام پذیرد. شرکت های باربری زیاد با سوابق طولانی هستند که می توانند عمل حمل بار را به راحتی و با کمترین خسارت و حتی بدون خسارت برای شما انجام دهند.

مثلا در خراسان رضوی و شهر مشهد می توان به ایران بار کهن اشاره کرد. این شرکت در هنگام جستجوی باربری مشهد نزدیک 50 سال است که توانسته، رضایت بالایی از مشتریان را به خود جلب نماید. سابقه بالا و عوامل متعهد و مجرب از جمله مسائلی است که باید در هنگام انتخاب یک شرکت باربری به آن توجه فرمایید.

و اما منظور از اصول بابری چیست؟ به صورت کلی اصول باربری در مرحله اول یعنی جمع کردن اصولی و ایمن وسایل است. یعنی وسایل باید طوری بسته بندی شود که احتمال شکستگی وسایل تا حد چشمی گیری کاهش یابد. خوب مرحله دوم جابه جایی وسایل سنگین مانند یخچال ها – مبلمان – تلویزیون و… است.

جا به جایی این وسایل، نیاز به مهارت و تجربه کافی دارد، زیرا امروزه حجم این وسایل بسیار افزایش یافته است. البته به جز تلویزیون که در عوض حساسیت این وسیله روز به روز در حال افزایش است.

در مورد این مسائل جای نگرانی وجود ندارد، زیرا شرکت های باربری با تجربه و مهارت خویش، که طی سال ها بدست آورده اند، این وسایل را به آسانی جا به جا می کنند. برخی از این شرکت ها با بیمه کردن وسایل، خیال شما از هر جهت راحت می کنند. همان شرکت ایران بار کهن مشهد یکی از این شرکت ها است.

مرحله بعدی، جا به جا کردن یا حمل اثاثیه شما است که اکثرا بنا به حجم و تعداد وسایل این کار با استفاده از کامیون های نیمه سنگین، مانند ایسوزو یا خاور، صورت می گیرد. اما نکته قابل توجه چینش اصولی و صحیح وسایل در کابین کامیون مورد نظر است، که می توانیم بگوییم یکی از نکات بسیار مهم در اسباب کشی اصولی به شمار می رود.

خوب تا به اینجا همه چیز خوب پیش رفت. حمل بار یا اثاثیه منزل به صورت درون شهری یا برون شهری صورت می گیرد که خوب قطعا حمل بار به صورت برون شهری کمی دشوار تر است. در مرحله بعدی و پایانی باید چینش صحیح در مکان سکونت جدید شما انجام گیرد. خیلی مهم است که چینش ابتدایی در محل به صورتی باشد که برای چینش اصلی وسایل خانه دوباره کاری در جا به جایی وسایل صورت نگیرد.

برای این کار شما باید بزرگترین اتاق را کاملا تمیز نمایید تا عوامل شرکت باربری وسایل را در آن بچینند. البته وسایل اساسی و بزرگ مانند یخچال و ماشین لباسشویی، توسط عوامل باربری در همان ابتدا در محل خود قرار داده می شود. این باعث می شود که کمترین آسیب به این وسیله های مهم و سنگین وارد شود. چرا که شرکت های باربری با اصول جا به جایی یخچال و سایر وسایل آشنایی کامل دارند و همین باعث می شود. جا به جایی ها کاملا بدون خسارت انجام شود.

بعد از آن شما به راحتی و سر فرصت میتوانید وسایل تک تک اتاق ها را از آن اتاق بزرگ برداشته و در سرجای خود قرار دهید. و در نهایت وسایل اتاق بزرگ را مرتب کنید. ولی اگر در ابتدا تمام وسایل را در تمام اتاق ها به صورت نا مرتب و پخش و پلا بریزید، شدیدا دچار مشکل خواهید شد. مثلا، در هنگام فرش کردن هر اتاق، ابتدا باید تمام وسایل اتاق را خالی کنید. و این موضوع برای تک تک اتاق ها اتفاق خواهد افتاد. بگذریم از این موضوع که همین جا به جایی های کوچک هم می تواند برای وسایل شما خسارت ایجاد کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.