نحوه کار با چاله کن موتوری

آشنایی با نحوه کار با چاله کن موتوری برای کاربران این دستگاه پرکاربرد بسیار لازم و ضروری می باشد. در واقع دستگاه چاله کن موتوری که جزء تجهیزات باغبانی و کشاورزی بشمار می رود برای حفر سوراخ و گودال در زمین بکار می رود.

این دستگاه دارای یک موتور قدرتمند بنزینی است و طراحی آن به گونه ای است که بوسیله مته های مختلف می تواند با گردش و حفر چاله، خاک های درون گودال را به خارج منتقل کند. از موارد کاربرد دستگاه چاله کن موتوری می توان نرده کشی به دور زمین، کاشت نهال ها و درختان، کاشت تیر چراغ برق، فنس کشی و … را نام برد.

اغلب دستگاه های چاله کن مجهز به موتورهای چهارزمانه بنزینی هستند و از انواع گوناگون آن می توان به چاله کن دستی تک نفره، چاله کن دستی دو نفره، چاله کن پشت تراکتوری تک بازو، چاله کن تراکتوری دو بازو، چاله کن تراکتوری چهار بازو و چاله کن تراکتوری هیدرولیکی اشاره کرد.

ما در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه استفاده صحیح از دستگاه چاله کن دستی تک نفره و دو نفره آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

۱) بکار بردن تجهیزات ایمنی در هنگام کار با چاله کن موتوری


هنگام کار با اغلب تجهیزات صنعتی و کشاورزی استفاده از وسایل ایمنی جزء ملزومات محسوب می شود، به همین سبب لازم است زمان کار با دستگاه چاله کن موتوری نیز تجهیزات ایمنی مانند عینک ایمنی، گوشی ایمنی و کلاه ایمنی را بکار برد.

بنابراین به شما توصیه می شود برای حفظ سلامتی خود و جلوگیری از صدمه دیدن حتما از وسایل ایمنی استفاده کنید.

۲) بررسی محکم بودن اتصالات در هنگام کار با چاله کن موتوری


هنگام استفاده از دستگاه چاله کن موتوری قبل از هر چیزی از محکم بودن پیچ و مهره های اتصالات دستگاه مانند اتصال صحیح مته به موتور مطمئن شوید تا در طی فرآیند کار با دستگاه دچار آسیب دیدگی نشوید.

۳) نحوه صحیح روشن کردن چاله کن موتوری


زمانی که قصد دارید دستگاه چاله کن را روشن کنید قبل از هر کاری روغن و بنزین دستگاه را چک کنید و از پر بودن میزان آن ها اطمینان حاصل کنید، سپس به محلی حفر چاله رفته و دستگاه را به صورت افقی برروی زمین قرار دهید طوری که دسته گاز دستگاه چاله کن به سمت بالا باشد، بعد از آن مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

۱) کلید دستگاه چاله کن را در وضعیت روشن بگذارید.
۲) ساسات را بکشید.
۳) بنزین را با استفاده از قسمت پستونکی، به درون کاربراتور انتقال دهید.
۴) پای خود را برروی دسته ای که روی زمین قرار دارد بگذارید.
۵) با کشیدن هندل موتور چاله کن را روشن کنید.
۶) چاله کن را به وضعیت عمودی برگردانده و برروی نقطه مدنظر بگذارید.
۷) گاز دستگاه را بگیرید تا سبب سوراخ شدن زمین بشود.

۴) رعایت کردن نکات ایمنی


رعایت یک سری نکات ایمنی در زمان کار با دستگاه چاله کن بسیار مهم می باشد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:

۱) در حین کار با دستگاه چاله کن بنزینی، به هیچ عنوان در عقب قسمتی که اگزوز موتور جای دارد قرار نگیرید. در واقع این کار هم سبب ایجاد سوختگی در شما می شود و هم این که ممکن است دود ناشی از موتور به دستگاه تنفسی شما آسیب برساند.
۲) اگر دستگاه شما از نوع چاله کن دو نفره است و دارای موتور بسیار قدرتمند می باشد به شما پیشنهاد می شود به صورت دو نفره کار کنید، چرا که در این صورت هم حفر گودال به بهترین شکل انجام می شود و هم احتمال ایجاد خطر برای شما کاهش می یابد. بعد استفاده از دستگاه آن را در یک جای خشک قرار دهید.
۳) به هیچ عنوان در هوای بارانی دستگاه چاله کن موتوری را بکار نبرید.
۴) اگر به هنگام کار با دستگاه چاله کن موتوری با سنگ و موانع سخت روبه رو شدید تلاش نکنید تا با وارد کردن فشار بیشتر اقدام به حفر چاله کنید، چرا که با این کار به موتور دستگاه خود آسیب می رسانید.
۵) به هیچ عنوان دستگاه چاله کن بنزینی را بدون روغن بکار نبرید، زیرا این کار سبب می شود دستگاه شما اصطلاحا شاتون بزند.

۵) نحوه صحیح حفر چاله


اگر می خواهید گودال را به نحو صحیحی بکنید باید ابتدا نوک دستگاه چاله کن را برروی نقطه مد نظر قرار داده و با فشار کم گاز یک چال کوچک در زمین ایجاد کنید. این کار سبب می شود مته از نقطه مد نظر شما دچار انحراف نشود. بعد از آن با گاز زیاد، مته را به درون خاک فرو برده تا چاله کنده شود.

۶) خاموش کردن چاله کن موتوری


اگر قرار است برای مدت زمانی با دستگاه کار نکنید دکمه پاور را در وضعیت خاموش قرار داده و سپس دستگاه را به صورت افقی برروی زمین بگذارید، طوری که دسته سمت راست به سمت بالا قرار بگیرد تا دچار آسیب نشود.

چاله کن موتوری دوو


دوو شرکت خوشه‌ ای کره‌ای بود، که در تاریخ ۲۲ مارس ۱۹۶۷ توسط کیم وو چونگ، در شهر سئول تأسیس شد. نام شرکت دوو از دو بخش (Dae) که در زبان کره‌ای، (woo) به معنی عالی و که از نام بنیانگذار این شرکت گرفته شده‌ است.

دوو برندی قدیمی و صاحب نام در حوزه تجهیزات فنی و قدرتی است. بخشی از تولیدات شرکت دوو، تولید دستگاه چاله کن موتوری می باشد.
چاله کن موتوری دوو مدل DAEA 520 و چاله کن ترمزدار موتوری دوو مدل DAEA520-B دو مدل از بهترین مدل های موجود در بازار می باشد.

از مزایای دیگر چاله کن موتوری دوو نسبت به برندهای مشابه موجود در بازار، گارانتی و خدمات بعد از فروش این دستگاه می باشد، که به تعهد نارنج لند و به مدت شش ماه می باشد.

اگر برای انتخاب و خرید دستگاه چاله کن موتوری، نیازمند راهنمای جامع و دقیق تری هستید فروشگاه آنلاین نارنج لند می تواند در این زمینه به شما کمک کند. 

اگر قصد خرید چاله کن موتوری دوو را دارید، شما می توانید از طریق بخش فروشگاه آنلاین سایت نارنج لند سفارش خود را ثبت کنید .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.