فایده ی کتاب خواندن در زندگی روزمره

آیا تا به ‌حال شده دلتنگ سفر شوید ولی موقعیت مسافرت نداشته باشید؟ اگر در چنین شرایطی قرار دارید پیشنهاد ما به شما خرید یک کتاب خوب است.

کتاب، روایت‌‌گر داستان‌هاست و شما را به سفر جذابی می‌برد که تاکنون آن را تجربه نکرده‌اید. در این سفر شما می‌توانید تجربه‌های جدیدی کسب کنید و قادر به لمس احساسات جدید در کاراکترهای مختلف باشید. اما فایده خواندن کتاب به آنچه که گفتیم ختم نمی‌شود. در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با فواید مطالعه آشنا کنیم.

چرا باید کتاب بخوانیم؟

کتاب ‌خواندن مانند مدیتیشن است؛ با این تفاوت که مدیتیشن، جسم و روح را آرام می‌کند و کتاب، مغز و افکار ما را. مغز ما دائما از افکار منفی پر بوده و این دنیای اطراف ماست که باعث این موضوع می‌شود. اموراتی مانند چک‌ کردن ایمیل، سرچ در اینستاگرام گوش‌دادن به موزیک‌های رپ و خشن می‌تواند طوفانی از فکر را در سر ما به‌وجود آورد.

تنها راه فرار از این وضعیت مطالعه است. کتاب به شما آرامش می‌دهد و فکر شما را از هر اتفاق منفی دور می‌کند. این تنها یکی از فواید کتاب خواندن است. در ادامه راجع‌به فواید مطالعه ‌کردن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

تاثیر کتاب روی تفکر انسان

به ‌دست ‌آوردن تجربه‌های جدید، افزایش اطلاعات عمومی و وسعت‌بخشی به دایره لغات، باعث می‌شود که طرز فکر ما متفاوت شود و بتوانیم با دید باز جهان را تماشا کنیم. همچنین اگر بتوانیم چند زاویه دید داشته باشیم، قدرت تصمیم‌گیری ما بالاتر می‌رود. در نهایت کیفیت زندگی ما نیز همراه آن افزایش خواهد یافت.

کتاب و تقویت حافظه

فایده کتاب خوانی
فایده کتاب خوانی

هنگامی که کتاب می‌خوانید، همه توجه و تمرکز شما روی داستان است. گویی تمام دنیا خاموش می‌شود و فقط جذابیت قصه است که باقی می‌ماند. با تکرار مطالعه، این چرخه خاموش ‌شدن دنیا و تمرکز روی محتوا دائم در ذهن تکرار و قوی‌تر می‌شود. این اتفاق در نهایت به یک عادت خوب تبدیل خواهد شد و روی تمامی ابعاد زندگی تاثیر مثبت می‌گذارد.

به‌عنوان مثال، دیگر موقع حرف‌ زدن تمرکز خود را از دست نمی‌دهید و کامل روی مکالمه تسلط دارید به همین دلیل چیزی را فراموش نمی‌کنید یا تپق نمی‌زنید.

کتاب، یک درمان ضد استرس است

طبق تحقیقات سال 2009، روان‌شناسان به این نتیجه رسیدند که کتاب موثرترین روش برای غلبه بر استرس است. پس اگر فردی هستید که به‌خاطر شرایط شغلی یا زندگی زناشویی خود دچار مشکل و تنش شده‌اید به شما شدیدا پیشنهاد می‌شود که فکر خود را با خواندن کتاب‌های مفید آرام کنید و از استرس دور شوید.

با خواندن کتاب باهوش ‌تر شوید

دانشمندان ثابت کرده‌اند هرچقدر که بیش‌‌تر مطالعه‌ کنید، باهوش‌تر خواهید شد و این ربطی به استعداد ندارد. بنابراین، اگر می‌خواهید حافظه خود را تقویت کنید و هوش خود را به درجه‌های بالاتری برسانید، روزانه حداقل یک صفحه مطالعه داشته باشید.

همچنین می‌توانید برای کودکان خود کتاب‌های رنگ‌آمیزی یا داستان تهیه کنید این کار باعث می‌شود آن‌ها از کودکی به خواندن کتاب علاقه‌مند شوند.

کتاب خواندن اعتماد به نفس را بالا می‌برد

با خواندن کتاب طیف گسترده‌ای از اطلاعات به‌سمت شما می‌آید. هرچقدر که دانش یک انسان بالاتر باشد، بهتر می‌تواند در جمع سخنرانی کند و این هنر خوب حرف ‌زدن است که به افزایش چندبرابری اعتمادبه‌نفس کمک می‌کند.

هنگامی که کتاب می‌خوانید در واقع شما مغز خود را با کلمات و جمله‌های جدید آشنا می‌کنید. این جملات در ذهن ثبت خواهند شد و شما مکالمه جذاب‌تری با مخاطب هدف خود دارید.

اگر از آن دسته از افرادی هستید که به‌دنبال بالابردن اعتمادبه‌نفس خود هستند، حتما به‌مدت 3 ماه به‌صورت امتحانی کتاب ‌خواندن را جزء روتین زندگی خود قرار دهید و از نتایج فوق‌العاده آن روی اعتمادبه‌نفس خود آگاه شوید.

با مطالعه کردن خلاقیت خود را بالا ببرید!

یکی از راه‌های بالابردن خلاقیت، مطالعه کردن است. در حقیقت، مطالعه داستان‌های متنوع به‌ مفهوم درک دنیاهای مختلف است. دیدن تجربه‌های چندین ساله دیگران و زندگی‌کردن در دنیای شیرین داستان‌ها، می‌تواند به افزایش خلاقیت شما درزمینه‌های مختلف کمک به‌‌سزایی کند. اما شاید از خود بپرسید چه نوع کتابی برای مطالعه خوب است؟

برای شروع چه کتابی بخوانیم؟

کتاب های برتر
کتاب های برتر

معمولا افراد وقتی تصمیم می‌گیرند مطالعه را آغاز کنند، به‌سراغ کتاب‌های روان‌شناسی یا خودشناسی می‌روند که این انتخاب اصلا درست نیست.

در واقع وقتی تصمیم می‌گیرید که مطالعه را آغاز کنید، باید قدم‌های خود را با احتیاط‌ بیش‌‌تری بردارید. خواندن کتاب‌های روان‌شناسی مغز شما را از مطالعه خسته می‌کند و باعث می‌شود خواندن کتاب برایتان کاری سخت و آزاردهنده شود.

بهترین کار این است که از کتاب‌های داستان یا رمان شروع کنید، رمان‌ها در واقع دنیای جذاب نویسنده‌ها هستند که آن روزگار را یا زیسته‌اند یا از قوه تخیل خود برای ساختن آن کمک گرفته‌اند.

شما با مطالعه رمان جذابی که از دید یک نویسنده نوشته شده، می‌توانید کتاب ‌خواندن را برای خود شیرین کرده و مغز خود را برای مطالعه کتاب‌های روان‌شناسی و خودشناسی آماده کنید.

اشتباهی که در اول راه ممکن است انجام دهید!

شما هم کتاب‌های مد نظر خود را از گوگل دانلود می‌کنید و در صفحه گوشی می‌خوانید؟ این اشتباهی است که خیلی از ما و شما در اول راه مرتکب آن می‌شویم. اما به ‌نظر شما چرا این اقدام را اشتباه می‌دانیم؟

در واقع زمانی که شما تصمیم می‌گیرید با گوشی خود شروع به مطالعه کنید، بستری را برای حواس‌پرتی ذهن خود فراهم می‌کنید و این معضل، شما را از مسیر درست دور می‌کند. بهترین کار این است که کتاب را در دست بگیرید، صفحه‌های آن را لمس کنید و با چشم نوشته‌های زیبا آن را ببینید.

در فروشگاه اسنپ شاپ، شما به طیف گسترده‌ای از کتاب‌های رمان، علمی و پژوهشی، داستان، روان‌شناسی یا خودشناسی دسترسی دارید و می‌توانید بهترین‌ها را انتخاب کنید. البته پیشنهاد می‌کنیم قبل‌از خرید کتاب حتما نظرات کاربران را مطالعه کنید تا بتوانید انتخابی در خور روحیات و خلق‌وخوی خود داشته باشید.

جمع‌بندی

با تعاریفی که در این مقاله خواندید، آیا دوست دارید خواندن کتاب را در برنامه روزانه خود بگنجانید؟ همان‌طور که دانستید، مطالعه باعث می‌شود که شما دنیا و آینده خود را به‌خوبی و آن‌طور که همیشه فکرش را می‌کردید بسازید. شادتر زندگی کنید و ارتباطات موثرتری با دیگران داشته باشید.

شما با خواندن کتاب قدم به دنیای جدیدی می‌گذارید، دنیایی که یک نویسنده تمام روح خود را در آن گذاشته و برای شما یک سفر ماجراجویانه آماده کرده است. این سفر می‌تواند چشم و گوش‌تان را بر جهان هستی باز کند. پس این فرصت استثنایی را با کتاب‌های متنوع و جذابی که فروشگاه اینترنتی اسنپ شاپ در اختیارتان قرار داده، از دست ندهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.