برای یادگیری زبان انگلیسی چه کتاب‎هایی بخوانیم؟

امروزه باگسترش دنیای ارتباطات بسیاری از افراد تمایل به یادگیری زبان انگلیسی دارند. یکی از مهم‌ترین منابع یادگیری زبان انگلیسی کتاب‌ است. دو دسته کتاب برای آموزش زبان انگلیسی وجود دارد، که شامل کتاب‌های آموزشی و کتاب‌های داستان است. امروزه ناشران بسیاری کتاب‌های متنوعی را برای یادگیری زبان انگلیسی طراحی و منتشر می‎کنند، که برخی از آن‎ها برای یادگیری بسیار مناسب است. یکی از کتاب‎های معروف در این زمینه کتاب American English File ویرایش سوم است.

شاید برای شما هم پیش‌ آمده باشد که قصد داشته باشید برای یادگیری زبان انگلیسی کتابی را خریداری کنید، اما اطلاعاتی در این زمینه ندارید و تعداد کتاب‌ها آنقدر زیاد است که شما دچار سردرگمی می‌شوید و نمی‌دانید که از کجا شروع کنید. اگر می‎خواهید درباره اینکه برای یادگیری زبان انگلیسی چه کتاب‎های را بخوانیم، اطلاعاتی را کسب کنید تا پایان با ما همراه باشید.

معرفی کتاب American English File ویرایش سوم

بعد از انتشار ویرایش اول و دوم کتاب American English File و استقبال زیاد زبان آموزان از این کتاب، ویرایش سوم این کتاب به لیست یکی از بهترین‏ کتاب‎ها برای یادگیری زبان اضافه شد. نویسندگان این کتاب 4نویسنده بسیار معروف به‏نام‎های Clive Oxen den ، Christina Latham-Koing Paul Seligson و Jerry Lambert هستند، که توانسته اند جدیدترین تکنولوژی و بهترین متد آموزش زبان را کنار یکدیگر قرار دهند تا بهترین کتاب آموزش زبان دنیا را ارائه دهند. 

کتاب American English File
کتاب American English File

اگر شما قصد یادگیری زبان را دارید، دانلود کتاب American English File ویرایش سوم را به‎شما پیشنهاد می‏کنیم، زیرا ویژگی‎های منحصر به‎فردی دارد. این کتاب تمرکز بیشتر خود را برروی مکالمه قرار داده است تا شما به‎راحتی بتوانید صحبت کنید. درواقع این کتاب سریع‏ترین سیستم آموزشی را نسبت به سایر کتاب‏ها دارد و برای افراد در سطوح مختلف از مبتدی تا پیشرفته مورد استفاده قرار می‎گیرد. برخی از مزایای دانلود کتاب American English File ویرایش سوم به‎شرح زیر است:

  • ارائه منابع و محتوا باموضوعاتی جدید
  • ویدیوهای مربوط به هر فصل با کیفیت بالا و باموضوعات کاملا کاربردی
  • داشتن بانک واژگان و دستور زبان به‎صورت یک جزوه آماده 
  • داشتن تمرین به‌صورت آنلاین باقابلیت تصحیح کردن
  • سی دی نرم‌افزار آموزشی که شامل تمرین و برگه‌های امتحانی آماده برای آزمون و ارزیابی است.
  • بسیار مناسب برای تقویت مکالمه همراه باموضوعات جذاب 
  • تنوع بالای تمرین‌های مهارت شنیداری و تاثیر آن‏ها برای تقویت این مهارت در زبان‌آموز
  • این کتاب در سطح‌های بالاتر شما را با زبان انگلیسی محاوره‌ای آشنا می‌کند.
  • لیست تمامی کلمات آموزش داده شده در انتهای هر کتاب براساس حروف الفبا مرتب شده است.

یکی از دلایل دانلود کتاب American English File ویرایش سوم و دلیل معروف بودن این کتاب در 20سال اخیر این است که این کتاب دارای 6سطح است. این کتاب برای آموزش زبان انگلیسی آمریکایی یک انتخاب مفید و مناسب است. که هر مجموعه از آن شامل بخش‌های مختلفی است یک کتاب دانش‌آموز، یک کتاب کار، فایل‌ صوتی، ویدیویی و نرم‌افزار آموزشی است. علاوه‎بر این موارد کتاب کار، فیلم کوتاه و ویدیوهای آموزشی نیز به‏صورت آنلاین در اختیار زبان‌آموزان قرار خواهد گرفت. 

 درواقع تنوع بسیار منابع آنلاین باعث جذابیت و تعامل زبان‌آموزان با پروسه یادگیری خواهد شد. درنتیجه این کتاب هم مناسب تدریس برای کلاس درس و هم مناسب خودخوانی است. هدف اصلی این کتاب تقویت مهارت گفتاری و مکالمه است. درمجموع این کتاب یک انتخاب بسیار مناسب برای تقویت زبان انگلیسی است.  

معرفی کتاب Oxford Word Skills

دانلود کتاب Oxford Word Skills یکی از انتخاب های بسیار عالی برای یادگیری زبان انگلیسی است که از سطح مبتدی تا پیشرفته واژگان زبان انگلیسی را آموزش می دهد و مسیر یادگیری را ساده و به صورت گام به گام مشخص می کند. این کتاب ها پس از اولین انتشار خود استقبال بسیار خوبی را بدست آورد و همین باعث شد که ناشر این کتاب ها ویرایش دوم را هم برای مخاطبان خود منتشر کند.

کتاب Oxford Word Skills که مثل دیگر منابعی که در این مقاله معرفی می کنیم به صورت دیجیتال از اینترنت قابل دانلود است مزایای زیادی دارد که در زیر به برخی از این مزایا اشاره می کنیم:

  • ارائه کتاب ها به صورت سطح بندی شده و در سه سطح Elementary, Intermediate, Advanced
  • برای هر درس تمریناتی آورده شده که زبان آموز می تواند متوجه شود آیا کلمات درس را به خوبی متوجه شده است یا خیر.
  • درس های کتاب به صورت موضوع بندی شده هستند و برای هر موضوع کلمات بسیار کاربردی آموزش داده می شود.
  • کلمات در متن های نسبتا کوچکی استفاده شده که این به بهبود مهارت Reading هم کمک می کند.
  • تلفظ کلمات هم در قالب علامت های فونتیک نشان داده شده اند و هم به صورت صوت هایی که با همراه کتاب هستند.
  • در هر سطح حدود 2000 لغت پرکاربرد که برای موضوعات مختلفی دسته بندی شدند آموزش داده می شود.

با مطالعه هر سه کتاب Oxford Word Skills دیراه واژگان شما متحول خواهد شد و در خصوص هر موضوعی که بخواهید صحبت کنید می توانید از واژکان کاربردی مرتبط با آن موضوع استفاده کنید. برای دانلود کتاب Oxford Word Skills اینجا را کلیک کنید.

سه کتاب Oxford Word Skills
سه کتاب Oxford Word Skills

معرفی کتاب Active Skills for Reading

کتاب Active Skills for Reading یکی از ‎ منابع خوب برای افرادی است که قصد دارند مهارت درک مطلب یا همان Reading زبان انگلیسی خود را به ‎بهترین نحو تقویت کنند. این کتاب ها یک مجموعه 5 جلدی هستند، که برمبنای متد American تدوین و با نام Active Skills for Reading منتشر شده است. این مجموعه کتاب، یکی از کتاب‎های بسیار مناسب برای تقویت مهارت خواندن در زبان انگلیسی محسوب می‎شود که می توانید به همراه مجموعه اول که معرفی شد استفاده نمایید.

اگر شما یک زبان آموز هستید که می‏خواهید آموزش زبان را به‎بهترین صورت یاد بگیرید باید به این نکته توجه کنید که مهارت Reading از اهمیت بالایی برخوردار است. برای تقویت این مهارت زبانی، باید شما کتاب‏های مطمئنی را مطالعه کنید. یکی از مزایای تقویت مهارت Reading افزایش یادگیری لغات بیشتر برای شما است، زیرا در خیلی از جملات هر متن شما واژگان جدیدی را یاد خواهید گرفت. 

ویرایش‌ جدید کتاب Active Skills for Reading با همکاری مجموعه بزرگ National Geographic Learning  تولید شده است. به‏همین دلیل موضوع‏های مرتبط به فعالیت‌های جئوگرافیک در این کتاب قابل مشاهده است. همچنین در این نسخه از ویرایش کتاب، متن‌های جدید باطراحی گرافیکی منحصر به فرد منتشر شده است، تا انگیزه و علاقه زبان آموزان را افزایش دهد. همراه این کتاب یک سی دی آموزشی برای تلفظ بهتر کلمات طراحی شده است که می‌تواند کمک بسیاری به شما برای  یادگیری مهارت زبانی ‌کند. برخی از مزایای  کتاب Active Skills for Reading به‌شرح زیر است:

  • این کتاب دارای تمرین‏های بسیاری است و شما می‌توانید دانش خود را مورد آزمایش قرار دهید.
  • بعد از آموزش هر درس، لغات جدیدی آموزش داده می‌شود، بنابراین با مطالعه کتاب شما لغات بسیاری را یاد خواهید گرفت.
  • با گوش دادن به فایل‌های صوتی همراه کتاب، تلفظ و مهارت ریدینگ شما به‎میزان قابل توجهی بالا خواهد رفت.
  • این کتاب شامل متن‏های متنوع بسیاری است و همین امر باعث می‎شود شما انگیزتان را از دست ندهید و احساس خستگی نکنید.
  • برخی از افراد به‎دلایل مختلف ترجیح می‎دهند بدون رفتن به کلاس، شروع به یادگیری زبان انگلیسی ‌کنند. دراین حالت دانلود کتاب Active Skills for Reading به تقویت مهارت ریدینگ شما کمک می‌کند؛ بدون آنکه نیاز به تدریس یک استاد باشد.

ساختار داخلی کتاب Active Skills for Reading به این صورت است که هر فصل کتاب دارای دو درس و دو متن است. قبل از هر فصل سوالاتی برای شما مطرح شده است که بامطالعه آن‎ها شما با موضوعات آن فصل آشنا می‌شوید، انجام این کار باعث تفهیم بهتر موضوعات می‌شود. این کتاب یکی از بهترین منابع آزمون آیلتس و یادگیری مهارت Reading  است. درواقع شما بایادگیری کامل این مجموعه کتاب، دیگر نگران یادگیری مهارت زبانی خواندن خود نیستید.

معرفی کتاب Tactics for Listening

منبع پایانی که به معرفی آن خواهیم پرداخت مجموعه کتاب Tactics for Listening هستند که توسط جک سی ریچارد نام آشنا به صورت اختصاصی برای تقویت مهارت Listening تهیه و تدوین شده است. از نقاط قوت این منبع هم می توان به سطح بندی که برای آن در نظر گرفته شده اشاره کرد؛ این کتاب ها از سه سطح مقدمانی، متوسط و پیشرفته تشکیل شده است. در زیر به برخی از مزایای کتاب Tactics for Listening به صورت مختصر اشاره می کنیم:

  • 24 درس موضوعی که هر کدام مهارت شنیداری شخص زبان آموز را در خصوص یک موضوع خاص تقویت می کند و باعث می شود گوش زبان آموز با واژگان مربوطه آشنایی بهتری پیدا کند. 
  • در هر درس زبان آموز زیاد با بخش های شنیداری سروکار دارد و همین باعث می شود تقویت مهارت لیسنینگ با سرعت بیشتری انجام شود.
  • هر درس شامل تمرینات شنیداری زیادی می شود که زبان آموز می تواند میزان پیشرفت خود را بسنجد. 
  • با اینکه این کتاب ها برای مهارت شنیداری تدوین شدند اما به مکالمه زبان آموز هم کمک می کنند.
  • هر زبان آموز با توجه به سطح زبانی دارد می تواند از سطح متناسب با زبان خود شروع به کار کردن رو کتاب موردنظر خود نماید.

اولین سطح از مجموعه کتاب Tactics for Listening سطح Basic است که رنگ جلد آن زرد، سطح دوم سطح Developing که رنگ جلد آن قرمز و سطح سوم و آخر سطح Expanding با جلد آبی است که هر کتاب به نسبت کتاب قبلی خود پیچیده تر و مشکل تر می شود. بنابراین انتخاب سطح مناسب از این کتاب ها برای کار کردن روی مهارت شنیداری خود از اهمیت بالایی برخودار است.

در این مقاله برای تمامی مهارت های زبان انگلیسی منابع مفیدی معرفی کردیم که با مطالعه این منابع مسیر یادگیری زبان انگلیسی برای شما با سرعت بسیار بالاتری طی خواهد شد. اگر قصد دانلود کتاب American English File ویرایش سوم و کتاب Oxford Word Skills و دیگر کتاب های معرفی شده را برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی را دارید دارید، پیشنهاد می‎کنیم به وب سایت زبان امید مراجعه کنید. این مجموعه متشکل از تیمی حرفه‌ای از مدرسان زبان است که هدف آن‎ها کمک به گسترش دانش در سراسر کشور است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.