معرفی 6 کتاب معتبر ویژه آمادگی در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

در سال های اخیر که  آزمون های تیزهوشان تغییر کرده اند، دانش آموزان با سوالات مختلف هوش ،استعداد و خلاقیت  در این آزمون ها سنجیده می شوند. با توجه به این موارد کتاب هایی وارد بازار شده اند که می تواند به دانش آموزان برای آمادگی در آزمون تیزهوشان کمک کند. در زیر بهترین کتاب ها برای آزمون تیزهوشان ششم به هفتم معرفی می شود. قبل از آن چند توصیه داریم که می توانید به کمک آن ها، شرایط بهتری را برای متقاضیان این آزمون فراهم کنید.

پیشنهاد می کنم که تمامی این کتاب ها را با هم خریداری نکنید. زیرا خرید تمامی این منابع نه تنها کمکی به شما نخواهد کرد، بلکه منجر به سردرگمی و نتیجه عکس خواهد شد . برخی از این منابع مکمل یکدیگرند پس باید همراه با هم مطالعه شوند تا به نتیجه مطلوب منجر شود. هر کتاب مناسب تیپ خاصی از داوطلبان است.

برای ورود به مدارس تیزهوشان پایه ششم به هفتم باید به صورت مستمر تلاش کرد و با روش های مختلف مثل انتخاب کتاب ها ومنابع مناسب، شرکت در کلاس تیزهوشان ششم، شرکت در آزمون های تیزهوشان شرایط مناسبی را از نظر آمادگی در آزمون فراهم کرد.

اگر دانش آموزان بتوانند در آزمون های آزمایشی تیزهوشان نیز شرکت کنند و نمونه سوالات سال های قبل را مرور کنند، آمادگی بیشتری برای حضور در آزمون اصلی خواهند داشت. 

بهترین کتاب آمادگی آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

همه این کتاب ها به برای بهبود و پیشرفت دانش آموزان در زمینه های زیر استفاده می شوند:

  • هوش کلامی – زبانی
  • هوش منطقی – ریاضی
  • هوش تصویری –فضایی
  • هوش جسمی – حرکتی
  • هوش شهودی
  • هوش طبیعی
  • هوش فنی
  • سرعت
  • دقت و تمرکز
  • خلاقیت

کتاب هوش فرازمینی ET

کتاب هوش فرازمینی  ET نوشته آقای علی قصاب یکی از کاملترین کتب در زمینه آزمون تیزهوشان ششم به هفتم است که  انتشارات گامی تا فرزانگان آن را منتشر کرده است. این کتاب با آخرین تغییرات آزمون تیزهوشان ششم به هفتم مطابقت دارد. کتاب برای  دانش آموزان سال پنجم و ششم مناسب است و دانش آموزان این مقاطع می توانند برای آمادگی بیشتر از آن استفاده کنند. در این کتاب هوش زبانی، هوش ریاضی، هوش شهودی، هوش طبیعی و استعداد دقت و تمرکز مورد بررسی قرار می گیرد و هر یک از آن ها شامل زیر شاخه های فراوانی می باشد که به تفصیل در کتاب توضیح داده شده است .در ویرایش جدید این کتاب بیش از 285 مبحث و 4000 تست از مباحث ذکر شده وجود دارد .

   این کتاب هوش فرازمینی  ET با توجه به جدیدترین رویکرد آزمون ورودی مدارس تیزهوشان تنظیم شده است. پرسش های متنوعی در این کتاب برای داوطلبان در نظر گرفته شد است که شامل بیش از 2300 تست و پرسش طبقه ‌بندی شده در 8 بخش، 12 فصل و 112 مبحث به همراه پاسخنامه‌ کامل برای همه‌ی پرسش ‌ها  است.

کتاب هوش مالتیپل

آقایان بهنام بناپور و سعید هادیان کتاب هوش مالتیپل را نوشته و انتشارات خیلی سبز منتشر کرده است، این کتاب شامل فصل هایی از قبیل هوش تصویری- فضایی، هوش کلامی- زبانی، هوش منطقی، هوش ریاضی، هوش اجتماعی، هوش فنی- مکانیکی، استعداد تحلیلی، کفایت داده ها، ره بندی و هوش واگرا – هوش هیجانی می باشد. کتاب هوش مالتیپل برای دانش آموزان پایه ششم است و شامل بیش از ۵۰۰۰ تست و مثال حل شده به همراه ارائه ۵۰ مدل سوال جدید و جالب است.

هوش کمپلکس

کتاب هوش کمپلکس از کاملترین منابع برای شرکت کنندگان آزمون تیزهوشان ششم به هفتم است که  نویسنده آن  آقای مصطفی باقری است و انتشارات مهر و ماه آن را منتشر کرده است .این کتاب که مخصوص دانش آموزان مقاطع پنجم و ششم است در ویرایش 1400 خود شامل بخش های هوش و استعداد غیر کلامی (استعداد تحلیلی)، هوش و استعداد کلامی، هوش ریاضی، هوش فضادی و فنی، سرعت و دقت و تمرکز و خلاقیت می باشد که هر یک از این بخش ها خود شامل مباحث جزئی تر می شوند.

کتاب استعداد تحلیلی (هوش غیر کلامی) و استعداد تحلیلی (هوش کلامی) قلم چی

این دو کتاب که مکمل یکدیگر می باشند، توسط انتشارات کانون فرهنگی آموزش به رشته تحریر درآمده اند و توسط هیات مولفان کانون نوشته شده اند .کتاب استعداد تحلیلی شامل بخش هایی از قبیل یافتن شکل ناهماهنگ، الگویابی، جایگاه نقاط و شکل، تجسم فضایی و پرسشهای ترکیبی می باشد. کتاب دوم نیز شامل سر فصل هایی از جمله هوش ادبی و زبانی، هوش منطقی و ریاضی، هوش تمرکز و سرعت عمل و چهار آزمون جمع بندی می باشد و هر یک از بخشهای کتاب هوش کلامی شامل تعداد زیادی زیر شاخه می باشد که به تفصیل به مطالب مربوطه پرداخته اند .

کتاب جامع تیزهوشان ششم IQ انتشارات گاج

    کتاب جامع  IQ توسط آقایان حسن قربانی، محمد کنفچیان، علی اصغر حیدری، فرزاد تندرو تالیف شده است و انتشارات گاج آنرا منتشر کرده است. این برای  جهت آمادگی دانش آموزان برای آزمون های ورودی مدارس تیزهوشان مناسب است. بهتر است دانش آموزانی که سطح علمی بالایی دارند این کتاب را تهیه کنند.

کتاب جامع  IQ 7 بخش دارد و در آن به مباحث سرعت، دقت و تمرکز، منطقی، خلاقیت، محاسباتی، کلامی، استعداد تحصیلی، تجسمی و تصویری پرداخته شده است. در این کتاب بیش از 4000 سؤال ‌های تستی متنوع و گوناگون به سبک آزمون‌های سمپاد با پاسخ ‌های کاملا تشریحی جمع آوری شده است.

کتاب اسمارتیز ششم

کتاب  اسمارتیز ششم نوشته مسعود بیگدلی و دکتر حسن قربانی یکی دیگر از کتاب هایی که می تواند به دانش آموزان برای موفقیت در آزمون تیزهوشان کمک کند.انتشارات پویش این کتاب را منتشر کرده است. 

کتاب اسمارتیز با توجه به پوشش دادن انواع سوالات آزمون تیزهوشان  یکی از کامل ترین کتاب های هوش و استعداد تحلیلی است. در این کتاب درسنامه به همراه تست های متعدد و پاسخنامه تشریحی آورده شده است. تمرکز نویسندگان اسمارتیز بر روی حل تمرین ها و تست های متنوع است، تعداد تست های کتاب هوش اسمارتیز به بیش از 4800 عدد می رسد که چینش آن ها به شکل درسنامه و تست است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.