آموزش کار با صرافی بایننس

اگر در حوزه ارز های دیجیتال فعال باشید، احتمالا می دانید که یکی از راه های کسب ارز دیجیتال، خرید آن است. کاربرانی که قصد ترید و یا خرید و فروش ارز دیجیتال را دارند باید از صرافی های دیجیتال نیز استفاده کنند. استفاده از صرافی های دیجیتال امروزه در بین کاربران ایرانی رونق فراوانی گرفته است و دلیل آن هم خرید و فروش ارز های دیجیتال نیست بلکه دلیل آن چیز دیگریست. در این مقاله ما قصد داریم ابتدا کمی درباره صرافی های دیجیتال با شما عزیزان گفتگو کنیم و سپس به شما طریقه استفاده یکی از صرافی های معروف ” بایننس – Binance ” را آموزش دهیم. اگر قصد آشنایی با صرافی بایننس را دارید، مطالعه ادامه این مقاله را از دست ندهید. همچنین همانطور که گفتیم ما تنها با قسمتی از صرافی بایننس در این مقاله آشنا می شویم. اگر قصد دارید تا این صرافی را به صورت کامل بشناسید و با آن آشنا شوید می توانید به سایت زوم ارز مراجعه کنید و مقاله ای که در این باره برایتان آماده کرده ایم را مطالعه کنید. 

نگاهی اجمالی به صرافی های دیجیتال

همانطور که گفتیم، صرافی های ارز دیجیتال محل خرید و فروش ارز های دیجیتال هستند. شما می توانید به راحتی در صرافی های دیجیتال اقدام به خرید و فروش کریپتو ها کنید. استفاده از از برخی صرافی ها راحت و آسان است اما در برخی از صرافی ها سخت است و این موضوع باعث می شود تا صرافی ها کمتر به چشم بیایند. در حال حاضر صرافی های زیادی وجود دارد که شما می توانید برای خرید و فروش رمز ارز های خود از آن ها استفاده کنید. حتما این سوال برایتان پیش می آید که بهترین صرافی برای خرید و فروش ارز های دیجیتال کدام است؟ برای اینکه پاسخ به این سوال را دریافت کنید، در ادامه همراه ما باشید. 

نکته: صرافی های ارز دیجیتال تنها برای خرید و فروش ارز های دیجیتال به کار نمی آیند و شما می توانید کارهای دیگری را نیز انجام دهید و این کار ها بستگی به صرافی دارد که انتخاب می کنید چراکه هر صرافی از امکانات متعددی پشتیبانی می کند. 

بهترین صرافی ارز دیجیتال

 امروزه به دلیل رقابتی که وجود دارد تمام صرافی ها از خود بهترین عملکرد را نشان می دهند اما بیشتر کاربران با صرافی بایننس ارتباط برقرار می کنند زیرا بایننس نسبت به باقی دیگر صرافی ها عملکرد برابر و همچنین بهترین داشته است. اگر تا به حال از صرافی بایننس استفاده کرده باشید قطعا می بینید که رابط کاربری آن فوق العاده اسان و بی نقس است و شما می توانید به راحتی از تمام امکانات این صرافی استفاده کنید. صرافی های دیگری نیز وجود دارد که کاربران در کنار بایننس از آن ها نیز استفاده می کنند اما با بی طرفی بایننس یکی از صرافی های خوب موجود است. 

امنیت در صرافی های دیجیتال

امنیت مسئله ای است که در هر حوزه ای از دنیای اینترنت که فعالیت می کنید، رعایت آن اجباری می باشد. در بحث ارز های دیجیتال نیز باید به طور جدی به امنیت توجه کنید چراکه امنیت در این حوزه همیشه حرف اول را می زند.

 در صرافی های دیجیتال، مسئول امنیت توسعه دهندگان صرافی هستند. توسعه دهندگان صرافی باید برای امنیت زیرساخت های مناسبی را ایجاد کنند تا کاربران بهتر بتوانند به صرافی اعتماد کنند و در صرافی فعالیت های روزمره خود را انجام دهند. صرافی بایننس که پیش تر معرفی شد در حوزه امنیت بسیار خوب عمل کرده است و کاربران از لحاظ امنیتی از این صرافی راضی هستند. در انتخاب صرافی حتما به امنیت صرافی دقت کنید تا اشتباهی دچار انتخاب نادرست نشوید.

قابلیت تایید دو مرحله یک قابلیتی است که امروز در اکثر برنامه ها قابل رویت است چراکه امنیت کاربران برای توسعه دهندگان مهم است. برخی از صرافی های دیجیتال از قابلیت دو مرحله ای پشتیبانی می کنند و شما می توانید با فعال کردن این گزینه، خیالتان را از امنیت راحت کنید. صرافی بایننس از تایید دو مرحله ای پشتیبانی می کند و شما می توانید از تایید دو مرحله ای در صرافی بایننس برای بیشتر شدن امنیت استفاده کنید همچنین صرافی بایننس اقدامات دیگری نیز برای این موضوع پیاده سازی کرده است که شما می توانید از هر کدام که خواستید استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما این است که انجام اقدامات امنیتی را دست کم نگیرید. 

در این مقاله همانطور که گفتیم قصد داریم تا به شما عزیزان کار با صرافی بایننس را آموزش دهیم. به همین جهت در ادامه کمی شما عزیران را با این صرافی آشنا می کنیم و سپس اقدامات به ادامه توضیحات می کنیم.

صرافی بایننس در حال حاضر یکی از پرطرفدار ترین صرافی های موجود است که کاربران برای ترید ارز های دیجیتال و همچنین استفاده از قابلیت های دیگر مورد استفاده خود قرار می دهند. بایننس قابلیت های زیادی دارد و شما می توانید به راحتی از تمام این قابلیت ها استفاده کنید. شایدبرایتان تعجب داشته باشد که از واژه به راحتی نام برده شده چراکه این صرافی رابط کاربری بسیار آسانی دارد و استفاده از آن نیز راحت است. رابط کاربری این صرافی به گونه ای طراحی شده است که هر کاربری با هر سطحی می تواند به راحتی هرچه تمام تر بدون ایجاد هرگونه مشکل از آن استفاده کند. در این مقاله ما قصد داریم نحوه ثبت نام در این صرافی را به شما عزیزان آموزش دهیم و سپس به شما بگوئیم که چگونه می توانید در صرافی بایننس خرید و فروش کنید. 

شاید برایتان درباره مقدار کارمزد این صرافی سوال پیش بیاید. کارمزد در صرافی بایننس نسبت به صرافی های دیگر پایین تر است. لازم به ذکر است که صرافی بایننس خود یک ارز دیجیتال با نام اختصاری ” BNB ” دارد که اگر شما معاملات جفت ارزی خود را با این ارز انجام دهید، هزینه کارمزد شما از 25 درصد تا 50 درصد کاهش می یابد. هزینه کارمزد معاملات در جفت ارز هایی به غیر از ارز دیجیتال بایننس برابر با ” 0.1 ” می باشد. همانطور که گفتیم اگر این معاملات را با ارز دیجیتال بایننس انجام دهید تقریبا این مقدار نصف می شود. 

شما می توانید از بایننس در مرورگر وب و گوشی موبایل خود ” اندروید ” Android ” و ” ای او اس ” IOS ” استفاده کنید. در ادامه همراه ما باشید تا طریقه عضویت و همچنین کار در صرافی بایننس را آموزش ببینید.

آموزش کار با صرافی بایننس

همانطور که می دانید در این قسمت قصد داریم تا در ابتدا نحوه ایجاد حساب و سپس نحوه خرید و فروش در صرافی بایننس را به شما عزیزان آموزش دهیم. در ادامه همراه ما باشید.

طریقه ایجاد حساب در صرافی بایننس

همانطور که گفتیم ثبت نام در سایت بایننس بسیار راحت است و شما می توانید بدون ایجاد هر گونه مشکلی در سایت بایننس ثبت نام کنید. ما برای اینکه این کار را بهتر و سریع تر انجام دهید در این قسمت قصد داریم تا نحوه انجام این کار را به شما به صورت کامل آموزش دهیم. برای ثبت نام در سایت بایننس ابتدا:

  1. وارد سایت بایننس به آدرس ” www.binance.com ” شوید.
  2. به محض ورود صبر کنید تا صفحه به صورت کامل بارگذاری شود تا تمامی گزنیه ها برایتان نمایان شود. پس از نمایش گزینه ها در بالای صفحه ( سمت راست ) بر روی گزینه ” Register ” کلیک کنید. ( همانند تصویر ذیل ) 

توجه: در صورتی که از گذشته حسابی داشته اید و حال می خواهید با همان حساب ادامه دهید باید از گزینه ” Login ” استفاده کنید.

  1. حال در صفحه جدید باید اطلاعاتی که از شما خواسته شده است را وارد کنید. برخی از صرافی ها از کاربران اطلاعات اضافه ای درخواست می کنند اما صرافی بایننس اینطور نیست و برای ثبت نام همانطور که در تصویر ذیل مشاهده می کنید تنها یک ایمیل و رمز عبور از شما درخواست می شود. در فیلد ” Email ” باید یک ایمیل معتبر و در فیلد ” Password ” باید یک پسورد معتبر وارد کنید. پس از وارد نمودن این دو بر روی تیک ” I am over age18…. ” کلیک کنید تا فعال شود و در انتها نیز بر روی گزینه ” Create account ” کلیک کنید.

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که در فیلد ” Referral ID ” چه باید وارد کرد؟ منظور از Referral ID همان کد معرف است. اگر معرف دارید و علاقه به انجام این کار دارید، می توانید کد معرف را در این قسمت وارد کنید.

  1. به محض کلیک بر روی گزینه ” Create account ” برایتان یک کادر ظاهر می شود که باید تصویر را بکشید تا جای مخصوص قرار بگیرید. همانطور که می دانید این گزینه برای جلوگیری از ورود ربات ها به صرافی می باشد البته منظور از ربات ها، ربات های تریدر نمی باشد. شما می توانید این کادر را در تصویر ذیل مشاهده کنید.
  1. به محض اینکه عکس را در جای مخصوص قرار دهید، به ایمیلی که در قسمت قبلی وارد کرده اید یک کد از طرف صرافی بایننس ارسال می شود. کد را یادداشت و به صفحه صرافی بایننس برگردید و کد را در مکان مخصوص به درستی وارد کنید. به محض ورود درست کد به صفحه بعد به صورت اتوماتیک منتقل می شوید.
  1. با پشت سر گذاشتن این قسمت به راحتی توانستید یک حساب کاربری در صرافی بایننس ایجاد کنید. اما مراحل هنوز تمام نشده است چراکه صرافی بایننس در همان مرحله اول به شما یادواری می کند که تایید دو مرحله ای را فعال کنید و در همان قسمت به صورت مستقیم راه های فعال سازی تایید دو مرحله ای را به شما می گوید، یکی از این روش ها را باید انتخاب کنید. اگر در کشور ایران زندگی می کنید باید از گزینه ” Google Authentication ” این کار را انجام دهید چراکه تنها این روش در ایران قابل انجام است که در ادامه دلیل این موضوع را خواهیم گفت. اگر علاقه دارید تا بعدا این کار را انجام دهید می توانید بر روی گزینه ” Skip For Now ” کلیک کنید که ما این پیشنهاد را به شما عزیزان نمی کنیم.
  1. در این مرحله باید نرم افزار ” Google Authentication ” را بر روی گوشی موبایل خود نصب کنید. در همان قسمت نیز به صورت مستقیم لینک دانلود این برنامه برای سیستم عامل های اندروید و ای او اس قرار داده شده است یکی را انتخاب و سپس دانلود کنید.
  1. پس از نصب برنامه بارکد که در صفحه مشاهده می کنید را در برنامه ” Google Authentication ” اسکن کنید تا برنامه با صرافی مچ شود تا بتوانید از آن استفاده کنید. ( همانند تصویر ذیل ) توجه داشته باشید که نرم افزار Google Authentication جز این راه یک روش راه اندازی دیگری دارد که آن روش مخصوص گوشی های موبایل است که شما می توانید با مراجعه به سایت زوم و مطالعه آموزش صرافی بایننس به صورت کامل این آموزش را یاد بگیرید.
  1. پس از پایان بر روی گزینه ” Next ” کلیک کنید. تبریک شما با موفقیت توانستید هم حساب کاربری صرافی بایننس خود را ایجاد کنید و هم تایید دو مرحله ای خود را فعال کنید. 

با پایان یافتن مراحل نصب به سراغ آموزش خرید و فروش در صرافی بایننس خواهیم رفت، در ادامه همراه ما باشید.

طریقه خرید و فروش در صرافی بایننس

 خرید و فروش در صرافی بایننس به دو روش انجام می شود.

  1. خرید و فروش با مارکت یا Market

زمانی که می خواهید در همان قیمتی که مشاهده می کنید ارزی را خرید کنید و یا اینکه بفروشید، باید از مارکت استفاده کنید. در این روش همانطور که در تصویر ذیل مشاهده می کنید باید نوع خرید و یا فروش را در حالت ” Market ” قرار دهید. حال باید مقدار ارزی که قصد خرید و یا فروش آن را دارید وارد کنید و در نهایت بر روی گزینه ” buy – خرید ” یا ” Sell – فروش ” کلیک کنید تا عملیات خرید و یا فروش شما نهایی شود. ( همانند تصویر ذیل ) 

  1. خرید و فروش با برنامه 

در این روش می توانید خرید و فروش خود را با برنامه و مدیریت شده انجام دهید. در خرید و فروش با برنامه می توانید به خرید و فروش های خود برنامه های ” Limit “، ” Stop-limit “، ” OCO ” بدهید. هر کدام از این برنامه ها در مواقع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. اگر قصد دارید تا به صورت کامل با این نوع برنامه ها آشنا شوید، می توانید به سایت زوم ارز مراجعه کنید و سری به آموزش کار با صرافی بایننس بزنید. ما در این آموزش به صورت کامل صفر تا صد کار با بایننس را آموزش داده ایم.

هشدار بسیار مهم:

تا به این قسمت از مقاله همانطور که گفتیم سعی کردیم شما را کمی ابتدا با صرافی های دیجیتال و سپس صرافی بایننس آشنا کنیم. در پایان قصد داریم تا به یک نکته بسیار مهم اشاره کنیم.

متاسفانه به دلیل تحریم های انجام شده از سوی کشور آمریکا، برخی از صرافی ها دسترسی کاربران ایرانی را محدود کرده اند و این موضوع کمی برای تریدر ها سخت شده است چراکه برای استفاده از صرافی ها حتما باید از یک ” VPN ” و یا ” VPS ” استفاده کنید تا ای پی سیستم شما به یک کشور دیگر تغییر کند تا برایتان به مرور مشکلی پیش نیاید. به شما پیشنهاد می کنیم که بدون استفاده از VPS و VPN هیچگاه وارد حساب کاربری خود در هیچ صرافی نشوید. اگر با واژه های VPS و VPN آَشنا نیستید می توانید به به سایت زوم ارز و مقاله های اختصاصی این دو مراجعه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.