آموزش کامل نحوه شابلون زدن آی سی گوشی موبایل سامسونگ

اگر شما هم به آموزش کامل نحوه شابلون زدن آی سی گوشی نیاز دارید، این مقاله برای شماست. چراکه قصد داریم امروز به سراغ این آموزش مهم برویم و به شما بگوییم چگونه باید این کار حساس را انجام داد. پس برای کسب لطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

شابلون آی سی موبایل چیست؟

شابلون آی سی موبایل یکی از کارآمدترین ابزار‌ها برای تعمیرکاران گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها است. بسیاری از آن‌ها همان ابتدای شروع کار خود چنین وسیله‌ای را به‌سبب اهمیت بالایش تهیه می‌کنند. شابلون ابزاری است که از آن برای شکل‌دادن و ترمیم قطعه‌ای کمک می‌گیرند. شابلون‌زدن باید توسط تعمیرکاران حرفه‌ای انجام شود و عملی تخصصی محسوب می‌شود.

این فرایند مخصوص تعمیرات موبایل نیست و ممکن است در حوزه‌های مختلف دیگری نیز به‌کار بیاید. شابلون‌ها برای هر آی سی موبایل به‌شکل خاصی تولید می‌شوند. بنابراین یک تعمیرکار با خرید ای سی شارژ نیاز به شابلون همان هم برای تعمیر خواهد داشت. شابلون‌ها در حوزه تعمیرات موبایل ورقه‌هایی فلزی از آلیاژ ضدزنگ هستند که می‌توانند در برابر حرارت مقاومت زیادی از خود نشان دهند.

با انواع شابلون آی سی موبایل آشنا شوید

برای تعمیرات موبایل از شابلون‌هایی استفاده می‌شود که اندازه‌های مختلفی دارند و به‌طور کلی می‌توان آن‌ها را 3 دسته دانست. شابلون اندروید، یونیورسال و آیفون. در دسته‌بندی دقیق‌تر می‌توان آن‌ها را براساس مدل آی سی‌ها نیز جدا کرد. در صورت ما با شابلون‌های زیر روبه‌رو خواهیم بود:

  • شابلون هارد
  • شابلون CPU
  • شابلون طبقات
  • شابلون همه‌کاره
  • شابلون آی سی شارژ
  • شابلون آی سی تغذیه
  • شابلون بلوتوث و وای‌فای

شابلون‌های پرکاربرد را بشناسید

از بین مواردی که به شما معرفی کردیم تعدادی شابلون هستند که بیش از دیگران محبوبیت دارند و تعمیرکاران از آن‌ها بیشتر استفاده می‌کنند. شابلون‌های ساده، سه‌بعدی و همه‌کاره بیشترین کاربرد را در بین تمامی موارد که معرفی کردیم دارند. شابلون ساده تنها برای یک گروه از آی سی‌ها و مدل‌ها کاربرد دارد. شابلون‌های 3 بعدی شیار‌هایی در خود دارند که سرعت پایه‌سازی را افزایش می‌دهد.

تطابق حفره‌های روی شابلون با آی سی نیز در این مدل بسیار ساده‌تر است. شابلون همه‌کاره نیز به‌نوعی محبوب‌ترین مدل شابلون در بین تعمیرکاران موبایل است. در آموزش کامل نحوه شابلون زدن آی سی گوشی معمولا توصیه می‌شود که چنین شابلونی را تهیه کنید چون مدل‌های مختلف بر روی آن اصطلاحا سی‌ان‌سی شده و شما باید تهیه آن دیگر نیازی به خرید تک‌تک شابلون‌ها به‌صورت جداگانه نخواهید داشت.

ویژگی های شابلون خوب
ویژگی های شابلون خوب

یک شابلون خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

اگر به‌عنوان تعمیرکار برای خرید ای سی تغذیه، شارژ و دیگر آی سی‌ها به فروشگاه مراجعه کنید متوجه خواهید شد که فرم این تراشه‌های جدید مربعی است. این شابلون خوب نیز باید همین موضوع را مدنظر قرار دهد و شکل مربعی‌اش را حفظ کند. تغییر سوراخ‌های روی شابلون بر فرایند شابلون‌زدن تاثیر خواهد گذاشت و سبب می‌شود که ابزار ما به پایه‌های آی‌ سی بچسبد.

ضخامت نیز گزینه مهم بعدی است که باید به‌دقت آن را بررسی کنید. شابلون‌های نازک زود تغییر حالت می‌دهد و این موضوع می‌تواند در تعمیر مشکل‌ساز شود. تغییر فرم سبب می‌شود که قلع نتواند اتصال خوبی برقرار کند. البته که ما از شابلون‌های ضخیم نیز استفاده نمی‌کنیم چون باعث می‌شود که موقع کار حرارت بیش از اندازه به آی ‌سی وارد شود.

برای شابلون‌زدن آی سی به چه وسایلی نیاز داریم؟

پیش از آموزش کامل نحوه شابلون زدن آی سی گوشی شما به ابزار‌های خاصی نیاز دارید تا بتوانید این کار را انجام دهید. هیتر و هویه اولین ابزار مورد نیاز شماست تا حرارت مورد نظر را اعمال کنید.

شما به خمیر قلع برای اتصالات و کاردک برای جمع‌کردن اضافات کار نیازمند هستید. شابلون مناسب، روغن فلکس، برس تمیز‌کننده و مایع شست‌وشو نیز از موارد بعدی هستند که باید برای انجام چنین کاری تهیه‌شان کنید. پس از تهیه همه این اقلام، برای شروع کار آماده خواهید بود.

آموزش کامل نحوه شابلون زدن آی سی گوشی

در اولین مرحله باید آی سی را از برد موبایل جدا کنید. توسط هیتر سطح آی سی را حرارت دهید تا ببینید چطور پایه‌های آن ذوب می‌شوند. به‌کمک پنتس آی سی را از برد گوشی جدا کنید. در این مرحله بسیار دقت کنید که آی سی شما با هیتر برخورد نداشته باشد چون حرارت می‌تواند به آن آسیب جدی وارد کند.

دمایی که برای این کار توصیه می‌شود قطعی و ثابت نیست. پس بهتر است به‌صورت تجربی ببینید که چه دمایی برای جداسازی این قطعه مناسب‌تر است. آی سی را به‌خوبی تمیز کنید تا هیچ چسب و آلودگی روی آن نباشد. همچنین چک کنید که پایه‌های آن باز باشند. البته که تمیز‌بودن شابلون را نیز باید در نظر گرفت.

شروع شابلون‌زدن آی سی گوشی

ابتدا کمی روغن فلکس روی آی سی بریزید. هویه و قلع‌کش حالا به‌کمک شما خواهند آمد تا بتوانید با استفاده از آن‌ها اضافات روی آی سی را پاک کنید. هویه را با پایه‌ها سریع ارتباط دهید یا حرارت باعث آسیب به آی سی نشود. می‌توانید از براش و مسواک برای پاک‌کردن سطح آی سی کمک بگیرید.

با استفاده از یک دستمال کاغذی تا‌شده آی سی را روی شابلون فیکس کنید. دقت کنید که بعد از پخش خمیر قلع آی سی شما حرکت نکند تا مجبور نشوید همه این مراحل را از اول طی کنید.

بهترین راه برای خرید آی سی در تعمیرات موبایل چیست؟

اگر قصد خرید چنین قطعاتی برای تعمیرات موبایل را دارید، آی سی استور بهترین گزینه برای شما است. این فروشگاه فعالیت خود را از سال 1392 آغاز کرده و تا به امروز توانسته محصولات باکیفیت و اورجینالی را به‌دست مشتریان برساند.

تیم آی سی استور به‌دنبال ارائه بهترین خدمات به مشتریان است. اگر شما نیز قصد دارید چنین خدماتی را با بهترین قیمت دریافت کنید، همین حالا سری به‌ وب‌سایت این فروشگاه بزرگ بزنید تا بتوانید تجهیزات مناسب خود را تهیه کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم به شما آموزش کامل نحوه شابلون زدن آی سی گوشی ارائه دهیم. البته که انجام این کار نیازمند آموزش حرفه‌ای است و شما باید به‌مرور زمان با کسب تجربه در این زمینه به مهارت خود بیفزایید. ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. امیدواریم از این مطالب آموزشی بیشترین استفاده را کرده باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.