نحوه فعالسازی شماره مجازی گوگل ویس

گوگل ویس نرم افزاری پرکاربرد، جالب و مقرون به صرفه است که مسافران، تاجران و افرادی که مرتب در سفرهای بین‌المللی هستند، می‌توانند از این برنامه مجازی استفاده کنند. با داشتن این شماره مجازی محدودیت تماس و پیامک وجود ندارد. این شماره مانند سیم‌کارت‌های دیگر خدمات قابل توجهی به مشتریان ارائه می‌دهد.

راه‌های متعددی برای فعال سازی این نرم افزار وجود دارد که ساده‌ترین آن نصب نرم افزار آن به روی گوشی است. این نرم افزار توسط کشورهایی متعددی مانند آمریکا و کانادا ارائه شده است. در ادامه بیشتر به گوگل ویس و محدودیت‌های آن پرداخته می‌شود‌.

مدت اعتبار یک شماره مجازی گوگل ویس چه قدر است؟

شماره مجازی گوگل ویس مانند تمامی شماره‌های دیگر به طور طولانی مدت مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربرانی که به طور مرتب در سفر هستند و سفرهای طولانی مدت دارند، خیالشان راحت باشد، به آسانی می‌توانند بدون پرداخت هزینه چندانی ساعت‌ها با خانواده و آشنایان خود تماس بگیرند.

اما موضوع اصلی این است که کاربران باید به اصول، قواعد، قوانین و دستورات گوگل احترام گذاشته و به طور صحیح از این برنامه پرکاربرد استفاده کنند. به طور مثال از زدن رمزهای اشتباه به طور مکرر خودداری کنند و یا خطرات سایبری برای خود و دیگر کاربران نداشته باشند.

برای استفاده مکرر از این شماره مجازی باید در بازه زمانی یک ماه یک تماس حتی با یک شماره ناشناس داشته باشد. چنانچه یک شماره مجازی برای مدت یک ماه بدون تماس باشد، به طور خودکار و اتوماتیک مسدود می‌شود. اما اگر این سکوت ادامه پیدا کند، گوگل شماره را به کاربر دیگری واگذار می‌کند.

محدودیت‌های شماره مجازی گوگل ویس

شماره مجازی گوگل ویس هم دارای محدودیت‌هایی است که ممکن است چالش‌هایی برای کاربران به همراه داشته باشد.

محدودیت‌های شماره مجازی گوگل ویس
محدودیت‌های شماره مجازی گوگل ویس

محدودیت پشتیبانی

گوگل از شماره مجازی گوگل ویس پشتیبانی چندانی نمی‌کند.‌ چنانچه کاربری با مشکلات فنی و یا اختلال حساب کاربری مواجه شود، کسی به طور مستقیم از سوی گوگل چنین کاری را انجام نمی‌دهد. خدمات که در تلفن‌های قدیمی و سنتی وجود دارد، گسترده‌تر و بیشتر از گوگل ویس است. در شماره‌های سنتی مدیریت و‌ساماندهی تماس بیشتر از شماره مجازی گوگل ویس است.

عدم برقراری تماس اضطراری

با توجه به اینکه شماره مجازی گوگل ویس همواره نیاز به اینترنت دارد، در شرایط سخت، بحرانی و قطع اینترنت امکان برقراری تماس وجود ندارد. به طور مثال چنانچه در مکانی باشید که آنتن مخابراتی وجود نداشته باشد، امکان تماس میسر نخواهد شد. در صورت بروز چنین مشکلی دیگر گوگل ویس پاسخگو نخواهد بود.

محدوددیت‌های بین‌المللی

مسافران، گردشگرانی که نیاز به تماس‌های بین‌المللی دارند، شماره مجازی گوگل ویس تعرفه‌ و قیمت بیشتری برای این شماره‌ها در نظر می‌گیرد که منجر به افزایش هزینه‌های کاربران می‌شود.

بی کیفیت بودن تماس شماره مجازی

با توجه به تجربه بسیاری از کاربران، کیفیت و وضوح تماس در شماره مجازی گوگل ویس نسبت به خط ثابت تلفن کمتر است. در گوگل ویس تاخیر صدا، قطع و وصل صدا و ضعف صدا بسیار زیاد است.

محدودیت ارسال پیام چند رسانه‌ای

گوگل ویس از تمامی پلتفرم‌ها پشتیبانی می‌کند، اما یکی از محدودیت‌های اصلی شماره مجازی گوگل ویس این است که از پیام رسان MMS یا چند رسانه‌ای پشتیبانی نمی‌کند. برای برطرف شدن این مشکل گوگل باید نرم افزاری تولید کند که بتواند توان رقابت با اسکایپ و دیگر پیام رسان‌های چند رسانه‌ای را داشته باشد.

عدم محدودیت تماس و پیامک

گوگل ویس، پلتفرمی محبوب و کارآمدی است که محدودیت تماس و پیامک ندارد. کاربر می‌تواند تمامی پیام‌های خود را به صورت رایگان از تمام نقاط جهان دریافت کند‌‌. با این امکان افراد از هر دستگاه و اپلیکیشنی می‌توانند به دیگران پیام ارسال کنند و هیچ محدودیتی در این مورد وجود ندارد. علاوه بر این فرایند ارسال و دریافت پیامک از چند دستگاه تلفن یا سیستم موجب همگام سازی خطوط تلفن برای کاربران میسر خواهد شد.

در این صورت کاربران از هر کجا و هر مکانی با هر یک از دستگاه‌هایشان می‌توانند پیام خود را به صورت اینترنتی جستجو کنند.‌ یکی دیگر از قابلیت‌های گوگل ویس در بخش پیام رسانی امکان ارسال پیام گروهی برای کاربران است.

تبدیل صدا به متن

یکی دیگر از مواردی که موجب محبوبیت گوگل ویس در میان کاربران شده است، نوشتن متن از صدای کاربران است. این یعنی گوگل ویس می‌تواند صداهای کاربران را به صورت متن تحویل کاربر دیگر می‌دهد. در این ویژگی گوگل ویس از تکنولوژی تشخیص صدا کمک می‌گیرد تا هر پیام صوتی ارسالی را در صورت نیاز کاربران به متن تبدیل کند.

به این ترتیب کاربران می‌توانند سرعت بالایی در نقل و انتقال پیام داشته باشند و گفته‌های کاربران را مستند سازی کنند‌. این قابلیت برای افرادی که روزانه متن یا محتوای مقدار زیادی نیاز دارند، بسیار مفید است.

سخن پایانی

شماره مجازی گوگل ویس قابلیتی است که گوگل برای آسایش و رفاه کاربران ایجاد کرده است این پلتفرم دارای محدودیت‌هایی است که ممکن است کاربران با چالش جدی روبرو نماید یکی از مهم‌ترین محدودیت‌های گوگل ویس وابستگی به اینترنت است، یعنی اگر در یک محیط اینترنت وجود نداشته باشد شماره مجازی گوگل ویس چندان کارایی نخواهد داشت. یکی دیگر از محدودیت‌هایی که شماره مجازی گوگل ویس با آن روبروست ضعف صدا، قطع و وصل شدن صدا و ناکارآمدی تماس است.

از طرفی گوگل هیچگاه به طور مستقیم از شماره مجازی گوگل ویس پشتیبانی نمی‌کند، یعنی اگر مشکلی برای حساب کاربری فرد رخ دهد، هیچ‌گونه پشتیبانی از سمت گوگل انجام نمی‌شود. در شماره مجازی گوگل ویس محدودیت‌ پیامک و تماس وجود ندارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.