ابزارهای جستجو کلمات کلیدی چیست؟

کسب و کارهای امروزی همگی سعی در ایجاد بسترها و پلتفرم های آنلاین برای ارائه محصولات و خدمات خود هستند، لزوم توجه به فضای دیجیتال و شبکه های اجتماعی.

اگر می خواهید محتوایی تولید کنید که در رده بالای موتورهای جستجو قرار داشته باشد و باعث ایجاد ترافیک ارگانیک در سال 2021 شود، باید بدانید که چگونه می توانید قدرت خود در زمینه مربوطه را افزایش دهید و تخصصی موضوعی را به نمایش بگذارید. شما دیگر فقط برای کلمات کلیدی بهینه سازی نمی کنید، بلکه برای کل عناوین در حال بهینه سازی هستید.

وقتی در جستجوی کلمات کلیدی مرتبط هستید، همه چیز از مرحله تحقیق کلمات کلیدی شروع می شود. نام آنها به این دلیل که به کلمات کلیدی اصلی شما متصل هستند و به شما در زمینه نشان دادن عمق نوشتن یک موضوع در سطح صفحه (یا در سطح سایت) کمک می کنند.

در این مطلب، ما می خواهیم شما را از طریق چندین روش مختلف برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط راهنمایی کرده و نگاهی دقیق به استفاده موثر از آنها به عنوان بخشی از استراتژی SEO خود بیندازیم.

کلمات کلیدی مرتبط چیست؟

کلمات کلیدی مرتبط،، انواع مترادف یا اصطلاحات معنایی مرتبط با کلمات کلیدی اصلی هستند که مورد هدف قرار می دهید و می خواهید برای آنها در SERP رتبه بندی کنید. در بعضی موارد، آنها کلمات کلیدی طولانی هستند. در برخی دیگر، آنها کلمات کلیدی جایگزینی خواهند بود که مخاطبان شما برای یافتن مشاغلی مانند شما استفاده می کنند.

یافتن و بهینه سازی این موارد می تواند به شما در ایجاد محتوایی کمک کند که دارای تعداد بالاتری از کلمات کلیدی باشد (بنابراین شما را در مقابل مشتریان بالقوه بیشتری قرار می دهد). آنها با کمک به موتورهای جستجو و کاربران، موضوعاتی را که می نویسید بهتر درک می کنند و فرصت های جدید برای گسترش موضوع را شناسایی می کنند.

اگر فقط به دنبال بهینه سازی کلمات کلیدی منفرد در یک صفحه در سال 2021 هستید، با رویکرد منسوخ شده از سئو در حال اجرا هستید. شما احتمالاً فرصت های فوق العاده ای برای گسترش رد پای کلمات کلیدی سایت خود، ایجاد اقتدار موضوعی مورد نیاز برای پیشی گرفتن از رقبای خود و افزایش فروش و تبدیل ها، از دست داده اید.

برای یادگیری نحوه یافتن کلمات کلیدی مرتبط و نحوه استفاده از آنها به عنوان بخشی از استراتژی SEO خود ، به خواندن ادامه دهید.

4 روش برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط

ما فرض خواهیم کرد که شما قبلا لیستی از کلمات کلیدی اصلی (که به اصطلاح head نیز شناخته می شوند) دریافت کرده اید و از آنها به عنوان یک چک لیست برای یافتن کلمات مرتبط با این موارد استفاده خواهیم کرد.

در غیر این صورت، شما باید سوالات اصلی جستجو و کلمات کلیدی را که مردم برای یافتن مشاغلی مانند شما استفاده می کنند، شناسایی کنید.

1. ابزار جادویی کلمات کلیدی Semrush

اگر می خواهید لیستی از کلمات کلیدی بالقوه مرتبط ایجاد کنید، ابزار Magic Keyword Semrush برای این کار مناسب است.

یک کلمه کلیدی را وارد کنید، جستجو را زده، و لیست کاملی از پیشنهادات کلمات کلیدی را مشاهده خواهید کرد.

ابزار یافتن کلمات کلیدی

این می تواند یک روش عالی برای گسترش لیست کلمات کلیدی اولیه شما با نمایش داده های مرتبط باشد و مرتب سازی نتایج بر اساس کلمات کلیدی “گسترده” مطابقت دارد یک نقطه شروع عالی است.

2. الگوی محتوای SEO Semrush

درج کلمات کلیدی مرتبط در صفحات سایت شما ضروری است. استفاده از این مطالب مختصر برای نویسندگان شما می تواند اطمینان حاصل کند که آنها هنگام نوشتن به کلمات معنایی مرتبط فکر می کنند.

الگوی محتوای SEO Semtush می تواند به شما کمک کند لیستی از کلمات کلیدی مرتبط با معنا را با هم جمع کنید. به سمت ابزار بروید و کلیدواژه (های) اصلی خود را که صفحه مورد هدف قرار داده است وارد کنید و “ایجاد الگوی SEO” را فشار دهید.

از این مطالب در محتوای خود استفاده کنید تا کلمات کلیدی مرتبطی را که کسانی از قبل در 10 نتیجه برتر در SERP قرار داده اند استفاده می کنند، در آن بگنجانید.

همچنین می توانید محتوای صفحه خود را از طریق دستیار تحریر SEO Semrush اجرا کنید تا ببینید کدام یک از کلمات کلیدی مرتبط را از دست داده اید و باید افزودن آنها را در نظر بگیرید.

3. ابزار تحقیق ارگانیک Semrush

تحقیق در مورد رقبا بخشی جدایی ناپذیر از هر استراتژی SEO است، اما تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی که صفحات مشابه رقبا برای آن رتبه بندی می کنند، می تواند به شما در یافتن فرصت هایی برای کلمات کلیدی مرتبط کمک کند.

شباهت لینک های URL

SERP ها مکان خوبی برای شروع با این تاکتیک است زیرا شما می خواهید صفحاتی را که قبلاً برای درخواست رتبه بندی کرده اند، تجزیه و تحلیل کنید. یک کلمه کلیدی را جستجو کنید و لیستی از ده URL برتر را بدست آورید (اگر می خواهید بیشتر مطالعه کنید و کلمات کلیدی بیشتری پیدا کنید) این موارد را جستجو کنید.

4. استفاده از جستجوهای مرتبط خودکار Google

به Google بروید، کلمه کلیدی اصلی خود را وارد کنید و به سمت پایین SERP حرکت کنید.

آیا لیست “جستجوهای مربوط به [کلمه کلیدی]” را مشاهده می کنید؟ این یک معدن طلا برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط است و تهیه لیست شما از سایر جستجوهای مرتبطی که افراد انجام می دهند فقط چند ثانیه طول می کشد.

استفاده از کلمات کلیدی برای بهینه سازی محتوا

هنگامی که لیستی از کلمات کلیدی مرتبط را شناسایی کردید، در نحوه استفاده از آنها به عنوان بخشی از استراتژی محتوای خود آورده شده است:

1. از آنها برای ایجاد اقتدار موضوعی قابل توجه تر در صفحات و پست های سایت خود استفاده کنید و برای طیف گسترده تری از کلمات کلیدی رتبه بندی کنید.

اگر می خواهید در سال 2021 در بالای SERP ها قرار بگیرید، باید موضوعات را بهینه کنید، نه فقط کلمات کلیدی. یکی از موثرترین روش ها برای انجام این کار و ایجاد اقتدار موضعی، قرار دادن کلمات کلیدی مرتبط در محتوای شما است.

انجام این کار نه تنها به این معنی است که شما موضوعی را با عمق و جزئیات بیشتر ممکن پوشش می دهید، بلکه باید انتظار داشته باشید که در نتیجه انجام این کار، رتبه صفحه را برای این سوالات بلند مشاهده کنید. اگر در طول تحقیق خود روش های مختلفی را جستجو کرده اید که افراد به دنبال یک چیز مشابه (مترادف) می گردند، اطمینان حاصل کنید که فرصت رتبه بندی هر نوع وجهی را که کاربر در نوار جستجو وارد می کند، از دست نخواهید داد.

حداقل یک بار استفاده از این کلمات کلیدی مرتبط را در محتوای خود در نظر بگیرید، اما به جای تراکم کلمات کلیدی، بیشتر روی نوشتن طبیعی برای کاربر تمرکز کنید. در درجه اول برای کاربران بنویسید، نه موتورهای جستجو.

2. از آنها برای ایجاد خوشه های موضوعی خود استفاده کنید و ایده های جدیدی در مورد محتوای خود ارائه دهید.

استفاده از خوشه های موضوعی یک روش عالی برای ایجاد اقتدار موضعی و یک روش اثبات شده برای ساخت سایت شماست. و هنگامی که صفحه ستون خود را راه اندازی کردید، باید به ساخت خوشه ادامه دهید تا عمق موضوع را بیشتر کنید. کلید واژه های مرتبط می توانند راهی عالی برای توسعه ایده ها برای صفحات خوشه باشند،

به شرطی که بتوان مطالب کافی را در مورد موضوع در یک مقاله مستقل نوشت. به طور خاص، به دنبال کلمات کلیدی باشید که حجم جستجو 100 یا بیشتر با رقابت کمتری دارند (نمره دشواری کلمات کلیدی).
استفاده از کلمات کلیدی مرتبط به این روش به گسترش دامنه پوشش شما درباره یک موضوع خاص کمک می کند. این شما را قادر می سازد تا به اندازه کافی عمیق شوید تا بتوانید اقتدار موضعی ایجاد کنید و خود را به عنوان یک متخصص در مکان خود قرار دهید.

بیشتر بخوانیم:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.