آمارهای جالب بازاریابی محتوا در سال 2020

با ورود به سال 2021، مشخص است که چهره بازاریابی محتوا با سرعت بیشتری از هر زمان دیگری در حال تغییر است. قفل کردن باعث تغییر شدید عادات مصرف کننده در سراسر جهان می شود و مشاغل از هر اندازه مجبور به سازگاری می شوند.

در حال حاضر فضای دیجیتال یک کانون بازاریابی کاملاً مناقشه برانگیز است. بنابراین، درک روند فعلی صنعت و اینکه بتوانید مناطقی را که به طور بالقوه می توانید در آنها سرمایه گذاری کنید و بهبود ببخشید، کاملاً مهم است.

آمارهای مفید بازاریابی محتوا

برای آگاهی شما به جدیدترین داده ها، ما بیش از 1500 بازاریاب از کشورهای مختلف را مورد بررسی قرار دادیم و بیش از 17000 موقعیت بازاریابی محتوا را در بزرگترین سایت های فعال شغلی تجزیه و تحلیل کردیم.

ما همچنین با استفاده از نتایج جالب، یافته های گزارش را در برابر نظرسنجی سال 2019 مقایسه کردیم تا روندها و بینش های بلند مدت را برجسته کنیم.

استراتژی های بازاریابی محتوا و کارایی آنها

اجرای استراتژی بازاریابی محتوا در فضای دیجیتال امروز بسیار حیاتی است و سازمان را قادر می سازد روابط و اجتماعات را ایجاد کند، منجر به تولید شود و – مهمتر از همه – فروش را افزایش دهد.

اما چه تعداد مشاغل در حال اجرای استراتژی ها هستند؟ و چگونه عملکرد خود را ارزیابی می کنند؟

کارآیی بازاریابی محتوایی

هر دو بازاریاب b2b و b2c به وضوح در اینجا ابتکار عمل را در اختیار دارند، با افزایش قابل توجهی در تعداد پاسخ دهندگانی که یک استراتژی را اجرا کرده اند. بیشتر افراد نیز با موفقیت روبرو هستند، بیش از 70٪ معتقدند که تلاش های بازاریابی محتوای آنها در حال حاضر موفقیت آمیزتر از سال قبل است.

البته، سازمان ها همچنین با اثرات وضعیت COVID-19 سر و کار داشته اند. براساس آمار موسسه بازاریابی محتوا CMI، 94% از بازاریابان محتوا استراتژی خود را در سال 2020 با نتیجه مستقیم همه گیر تغییر دادند، و به طور قابل توجهی رویکرد پیام رسانی خود را تغییر دادند و تقویم های خود را تنظیم کردند.

ارزیابی اجرا بازاریابی محتوایی

اگرچه این واکنش ها ممکن است در کوتاه مدت جوابگو باشد، CMI معتقد است که سازمان ها باید در هنگام توسعه استراتژی خود در طولانی مدت به تحقیق و درک نیازهای متغیر کاربران اینترنت توجه داشته باشند.

اهداف اصلی و چالش های بازاریابی محتوایی برای شرکت ها چیست؟

قبل از اینکه ما به تاکتیک ها و معیارهای عملکرد بپردازیم، ابتدا باید درک کنیم که سازمان ها با تلاش های خود برای بازاریابی محتوا دقیقاً به چه چیزی می خواهند برسند – چالش های اصلی که سر راه آنها قرار دارند.

اهداف بازاریابی محتوایی

می توانیم ببینیم، به طور کلی، سازمان ها با هدف جذب سرنخ های با کیفیت و ترافیک در بالای گروه، هنوز همان اهداف اولیه را دنبال می کنند.

برای دستیابی به این اهداف، سازمان ها در حال تولید محتوا برای کانال بازاریابی (ToFu) هستند. طبق یکی از مطالعات اخیر Semrush، راهنماهای “چگونگی” موثرترین روش برای انجام این کار هستند، همچنین اینفوگرافیک ها و چک لیست ها نیز ارزشمند هستند. این نوع محتوا به سازمان ها امکان می دهد تا با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنند زیرا بازنمایی از وضع هستند، اما مهمتر از آن، به دلیل مرتبط بودن آنها است.

در همین حال، راه های بی شماری وجود دارد که بازاریابان محتوا می توانند از طریق ترافیک مستقیم، مراجعه به سایت و البته با هدف قرار دادن جستجوهای ارگانیک، ترافیک را هدایت کنند. ترافیک ارگانیک خصوصاً ارزشمند و مقرون به صرفه است، زیرا نتایج طولانی مدت را به همراه دارد.

در بیشتر موارد، آن محتوا نیز همیشه سبز است، به این معنی که با ارسال آن ، همچنان بازدیدکننده را جذب کرده و ارزش تولید می کند.

موثرترین تاکتیک های بازاریابی محتوایی کدامند؟

با توجه به اهداف و چالش های گفته شده بالا، بازاریابان محتوا ممکن است به روندها علاقه مند باشند و رویکردها به احتمال زیاد به آنها در دستیابی به موفقیت کمک می کند. بنابراین چه چیزی در سال گذشته برای سازمان ها کار کرده است؟

در نظرسنجی مشخص شده است که سازمان ها همچنان از همان تاکتیک ها و معیارها سال گذشته استفاده می کنند ، که نشان می دهد آنها به موفقیت رسیده اند.

تاکتیک های بازاریابی محتوایی

البته بهینه سازی موتور جستجو، به همان دلایلی که در بخش قبلی بحث شد، یک روش بسیار موثر است. به همین ترتیب، با استفاده مجدد از اهداف و به روزرسانی محتوای خود، سازمان ها می توانند منابع خود را به طور موثرتری سرمایه گذاری کنند و همچنین چندین مخاطب را هدف قرار دهند.

این روش همچنین دارای مزایای سئو است که به شرکت ها امکان می دهد استراتژی های کلمات کلیدی خود را تطبیق داده و مرتبط بمانند.

همانطور که می بینیم، استفاده از راهنماهای “چگونه به” نیز رشد کرده است. مسلماً این به دلیل انعطاف پذیری آنهاست. آنها می توانند در مراحل ToFu و اواسط قیف (MoFu) مورد استفاده قرار گیرند، نیازهای مخاطبان را برطرف کرده و روند گسترده تری را برای مصرف کننده ترجیح می دهند که محتوای آموزشی را بر تبلیغات سنتی ترجیح می دهند.

در نتیجه ، این یک روش بسیار موثر برای جذب و پرورش سرنخ های بالقوه و همچنین جذب ترافیک ارگانیک است.

شرکت ها چگونه موفقیت خود را ارزیابی می کنند؟

سازمان ها برای سنجش موفقیت خود معیارهای مختلفی را در پیش گرفته اند که در زیر مشاهده می شود.

جای تعجب نیست که این معیارها با اهداف مورد بحث در بخش قبلی ارتباط زیادی دارند و ترافیک ارگانیک طولانی مدت و سئو محور برای سازمانها از جلسات یا بازدید از صفحه مهمتر است.

همچنین قابل توجه است که با توجه به سازمان هایی که می خواهند سرمایه گذاری در محتوای خود را مستقیماً به درآمد تبدیل کنند، وزن بیشتری نیز به ROI داده می شود. در سالهای اخیر، این یک معیار سنجش بسیار مشهور بوده است، اما این یک گام بسیار مهم برای مشاغلی است که می خواهند از بودجه بازاریابی خود بیشترین بهره را ببرند و اطمینان حاصل کنند که در حال ایجاد ته قیف (BoFu) هستند.

اندازه گیری کیفیت محتوا

هزینه سازمان ها برای تولید محتوا چقدر است؟

بیشترین تغییر قابل مشاهده در انتظارات بودجه است، به دلیل افزایش رقابت، کسب و کارها بیشتر در تلاش برای بازاریابی محتوای خود هزینه می کنند. یک دلیل دیگر نیز وجود دارد، مشاغل در حال درک مزایای کارایی درازمدت هزینه محتوای ارگانیک نسبت به تبلیغات پولی هستند.

در نظرسنجی توسط Databox در سال 2019 نشان می دهد 70٪ از شرکت ها از طریق SEO نسبت به PPC فروش بیشتری دارند. در هر صورت، به نظر می رسد که این روندهای بودجه ای افزایش یابد، به طوری که پاسخ دهندگان انتظار دارند هزینه هایشان در سال 2021 افزایش یابد.

انتظارات بودجه ای تیم محتوا

تیم بازاریابی محتوایی چیست؟

با افزایش اهمیت بازاریابی محتوا، سازمان ها نیاز به یک تیم متخصص و داخلی متشکل از متخصصین با تجربه در این زمینه پی برده اند. اما چنین تیمی باید چقدر بزرگ باشد؟ و چه نوع حرفه ای بیشترین تقاضا را دارند؟

با وجود رقابت شدیدتر سازمان ها برای دیده شدن در نتایج موتورهای جستجو، تعجب آور نیست که تقاضا برای نویسندگان محتوای با کیفیت بالا و متخصصان جستجوگرها همچنان افزایش می یابد.

اعضا تیم محتوا

همچنین نیاز به مدیران و روسای بازاریابی محتوا افزایش یافته است، این نشان می دهد که سازمان ها به دنبال متخصصانی هستند که بتوانند استراتژی های محتوا را ایجاد و حفظ کنند و همچنین مهارت های اصلی رهبری را نشان دهند.

ابزارهای تیم بازاریابی محتوایی چیست؟

برای اینکه سازمان ها از تلاش های خود برای بازاریابی محتوا بهترین نتیجه را بگیرند، لازم است از ابزارها و نرم افزارهای پشتیبانی استفاده کنید. اما تیم های بازاریابی محتوا از چه نوع برنامه هایی استفاده می کنند؟

سئو و ابزارهای تجزیه و تحلیل همچنان به شدت مورد استفاده سازمان ها قرار می گیرند. استفاده از ابزار تحریریه همچنین نشان می دهد که تیم ها بیشتر روی کیفیت و سازگاری محتوای خود تمرکز کرده اند.

در نتیجه همه گیری، همچنین می توانیم ببینیم که سازمان ها سرمایه گذاری بیشتری در برنامه های همکاری و مدیریت کار می کنند، زیرا تیم ها به طور فزاینده ای به صورت دورکار می شوند.

چه نوع محتوایی تولید و کجا توزیع می شود؟

اشکال بی شماری از محتوای نوشتاری و تصویری وجود دارد که شرکت ها می توانند برای دستیابی به اهداف خود از اهرم فشار استفاده کنند، برخی از آنها موثرتر از بقیه هستند. علاوه بر این، روش های زیادی برای توزیع آن محتوا بسته به اینکه احتمالاً مخاطب شما در کجا پیدا می شود وجود دارد.

انواع محتوا

با توجه به تأکید سازمانها بر روی نتایج جستجوی ارگانیک، تعجب آور نیست که پستهای وبلاگ – با فاصله – محبوب ترین شکل محتوای تولید شده باقی بمانند. این نوع محتوا فقط باعث جذب ترافیک نمی شود؛ همچنین کاربران را به سمت قسمت های پایین کانال بازاریابی محتوا سوق می دهد.

این تأکید بر پرورش سرب در سراسر قیف همچنین توضیح می دهد که چرا بازاریابی از طریق ایمیل همچنان رشد می کند، و همچنین افزایش تولید کتاب های الکترونیکی و مقاله های سفید. به ویژه کتاب های الکترونیکی راهی عالی برای پرورش سرنخ های هدفمند است، به سازمان ها امکان می دهد اقتدار نشان دهند، لیست ایمیل خود را بسازند و حتی به طور مستقیم درآمدزایی کنند.

تاثیر شبکه های اجتماعی در انتشار محتوا

آیا سازمان ها محتوای خود را برون سپاری می کنند؟

گرچه در برخی محافل موضوعی تفرقه انگیز است، اما برون سپاری محتوا می تواند راهی عالی برای دستیابی به اهداف بازاریابی محتوای شما باشد. اما چقدر این عمل محبوب است؟ و کدام مناطق بیشترین تأمین نیرو را دارند؟

تعداد سازمان هایی که نیازهای بازاریابی محتوای خود را برون سپاری می کنند کاهش یافته است، در حال حاضر کمتر از یک سوم افراد و سازمان ها این کار را انجام می دهند.

با این حال، نیاز به خدمات نوشتن محتوا بسیار زیاد شده است، که با تقاضای پست های وبلاگ، کتاب های الکترونیکی، مطالعات موردی و سایر قالب های محتوایی مطابقت دارد. در عین حال، متخصصان محتوایی بیشتری خدمات خود را از راه دور ارائه می دهند و عمق انتخاب و کیفیت بیشتری به مشاغل می دهند.

برون سپاری محتوا

خدمات طراحان و انیماتورهای ویدئویی نیز مورد تقاضا قرار گرفته است و این نشان می دهد که سازمان ها تمایل بیشتری به برون سپاری نقش های خلاق دارند. هزینه در اینجا نیز عاملی است، و نقش های تخصصی از این قبیل معمولاً گران تر هستند و به صورت تمام وقت انجام می شوند.

چگونه محتوا در کانال بازاریابی توزیع می شود؟

محتوا در مراحل مختلف قیف بازاریابی کاربردهای مختلفی دارد. به عنوان مثال، در بالای قیف (ToFu)، سرنخ های بالقوه در مرحله کشف سفر خود هستند و بیشتر به دنبال اطلاعات هستند. این به طور کلی به معنای پست های وبلاگ، اینفوگرافیک ها یا پست های رسانه های اجتماعی است.

با وجود پیشرفت بیشتر، محتوای مفصل تری مانند کتاب های الکترونیکی، مقاله های سفید و مشخصات دقیق لازم است.

سوال: بنابراین سازمان ها بیشتر روی کدام مرحله تمرکز دارند؟

همانطور که مشاهده می کنید، بیش از دو سوم شرکت ها تولید محتوای ToFu را در اولویت قرار دارند. این ارتباط با سایر عناصر نظرسنجی که نشان می دهد جذب ترافیک و تولید لیدهای با کیفیت از اهداف اصلی بیشتر تیم های بازاریابی محتوا است.

با این حال، تولید محتوا برای تمام مراحل قیف بازاریابی محتوا مهم است، زیرا این همان چیزی است که به تبدیل (و حفظ) این سرنخ ها کمک می کند. اگرچه محتوای ToFu ممکن است تمرکز اصلی باشد، اما این بدان معنا نیست که شما باید سایر مراحل را نادیده بگیرید. همانطور که در مطالعه اخیر دیگری نشان دادیم، 86٪ بازاریابان همچنین محتوای MoFu ایجاد می کنند، در حالی که 76٪ محتوای BoFu تولید می کنند.

هر چند وقت یکبار محتوا مرور می شود؟

حسابرسی محتوا اولین قدم مهم در هنگام ایجاد استراتژی بازاریابی محتوا است، اما همچنین یک ابزار ارزشمند برای بررسی سلامت مستمر محتوای شما است.

سوال: بنابراین سازمان ها هر چند وقت یک بار این کار را انجام می دهند؟

همانطور که می بینیم، بیش از یک سوم پاسخ دهندگان مرتباً محتوای موجود خود را ممیزی می کنند، اگرچه 14٪ این روند را دارای اولویت کم می دانند – یا اصلاً نیازی به آن نیست.

به روز رسانی محتوا در سایت

در بیشتر موارد، این روش توصیه نمی شود. با حسابرسی از محتوا در فواصل معقول، شرکت ها ممکن است محتوایی را کشف کنند که برای استفاده مجدد مناسب است و به طور بالقوه باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می شود.

این همچنین می تواند به بازاریاب ها این فرصت را بدهد تا درک کنند که چرا محتوای خاصی کار نمی کند، محتوای آنها را به سایر کمپین های فروش و بازاریابی مرتبط کند و فرصت های بهبود یا محتوای اضافی را شناسایی کند.

بیشترین مهارت های مورد تقاضا برای یک بازاریاب محتوا چیست؟

ما قبلاً دیده ایم که تیم های بازاریابی محتوا در حال رشد هستند و سازمان ها از این روش برای تولید سرنخ، ساخت ROI و رقابت در زمینه های فزاینده استفاده می کنند. برای دستیابی به این اهداف، استخدام افراد مناسب با مناسب ترین مجموعه مهارت بسیار مهم است.

بنابراین، ما از نزدیک تجزیه و تحلیل کردیم که مهارت های مورد نظر برای حرفه ای های بازاریابی محتوا، نه فقط از نظر توانایی فنی، بلکه از نظر شخصیت و شخصیت نیز بیشتر است.

در سال 2019، واژه “بازاریابی” به وضوح به طور گسترده ای مورد استفاده قرار گرفت، در حال حاضر بیشتر کارفرمایان نیازهای خود را به مهارت های خاص محدود می کنند. جای تعجب نیست که دانش کافی در زمینه SEO با افزایش تقاضا با اهداف جستجوی ارگانیک سازمان ها در میان این مهارتهای تخصصی مهم است.

همچنین علاقه مندی متخصصانی که مهارت و تجربه بازاریابی از طریق ایمیل دارند، افزایش چشمگیری دارد. “استراتژی” همچنان مهارت قابل توجهی در تقاضا دارد. این منطقی است، با توجه به اینکه سازمان های بیشتری در حال ایجاد و اتخاذ استراتژی های بازاریابی محتوا هستند.

مهارت محتوا نویسی

بسیاری از مهارت های سخت مورد نیاز برای این نقش در اینجا ظاهر می شود ، و یک استراتژیست محتوای خوب نیاز به مهارت در ویرایش ، تجزیه و تحلیل ، سئو و سئو فنی دارد.

رهبری همچنان مهارت مهمی است که سازمان ها به دنبال استخدام های جدید هستند، که با افزایش مدیریت و مسئول موقعیتهای بازاریابی محتوا که قبلاً در سایر نقاط بررسی برجسته شده است، ارتباط دارد.

منبع: https://www.semrush.com/blog/content-marketing-statistics/

بیشتر بخوانیم:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.