بهترین روش تبلیغاتی چیست؟

به نظر شما چرا باید از میان روش‌های مختلف تبلیغات، گوگل ادز را انتخاب کنیم؟ باور کنید که این تجربه چندین و چند ساله، ثابت کرده که تبلیغات گوگل یکی از بهترین وهدفمندترین روش‌های تبلیغاتی دنیا است!

در طول سالیان، مشتریان زیادی را دیده‌ایم که در مدت بسیار کوتاهی با استفاده از گوگل ادز فروش خود را چند برابر کرده‌اند.

حالا شاید بگویید این حرف‌های ما فقط ادعای تو خالی است. پس بهتر است دقیق‌تر توضیح دهیم که چرا گوگل ادز می‌تواند کسب و کارتان را متحول کند. باشد که ایمان بیاورید!

6 مزیت گوگل ادز چیست؟

در ادامه می‌خواهم 6 مزیت مختلفی که گوگل ادز را تبدیل به یک روش تبلیغاتی ایده‌آل برای کسب و کارها می‌کند، به شما توضیح بدهم. با من همراه باشید.

1. هدفمند بودن تبلیغات

سرویس گوگل ادز با امکانات هدفگیری فوق‌العاده خود به شما اجازه می‌دهد تا تبلیغ خود را تنها برای کاربرانی نمایش دهید که دقیقاً به دنبال خدمات شما هستند. چه چیزی بهتر از این؟ بیایید یک مقایسه انجام دهیم.

فرض کنیم شما تولیدی «عطر و ادکلن» دارید و می‌خواهید محصولات خود را در اینستاگرام تبلیغ کنید. چقدر شانس این وجود دارد که کاربرانی را پیدا کنید که دقیقاً در همان لحظه نیاز به محصول شما داشته باشند و البته حاضر باشند آن را از طریق اینستاگرام سفارش دهند؟

اما در تبلیغات گوگل قضیه فرق دارد. شما فقط به ازای مخاطبانی هزینه پرداخت می‌کنید که کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما را جستجو می‌کنند. این یعنی تبلیغ شما در لحظه‌ای به مخاطب نمایش داده می‌شود که به دنبال خدمات شماست.

اگر کسی عبارت «عطر و ادکلن» را جستجو کند، قطعاً به دنبال خرید این محصول است. و این یعنی شانس شما برای فروش (به شرط داشتن محصول با کیفیت و ارائه خدمات خوب) واقعاً بالاست. این حد از هدفمندی، هیچوقت در هیچ رسانۀ دیگری ممکن نبوده است.

به این نکته توجه داشته باشید که هرچقدر کسب و کار شما خاص‌تر باشد، اهمیت هدف‌گیری دقیق مخاطبان افزایش می‌یابد. یعنی می‌توان گفت که برای یک کسب و کار واقعاً تخصصی (مثلاً یک کسب و کار که دستگاه کمپرسور می‌فروشد) عملاً هیچ روش تبلیغات دیگری جز گوگل را نمی‌توان تصور کرد.

2. هدفمند بودن هزینه ها

در تبلیغات گوگل هزینه تنها به ازای هر کلیک روی متن تبلیغ شما محاسبه می‌شود و نمایش تبلیغ هیچ هزینه‌ای ندارد. در نتیجه مطمئن هستید که تبلیغ شما به صرفه است. چرا که بابت کسانی که سایت شما را انتخاب نمی‌کنند، هیچ هزینه‌ای پرداخت نخواهید کرد.

البته، بگذارید روی دیگر سکه را هم ببینیم. در صورتی که تبلیغات گوگل شما به درستی مدیریت نشود، ممکن است تمام هزینه شما بابت تبلیغات به ضرر تبدیل شود. پس باید مطمئن شوید که تبلیغ خود را به بهترین شکل تنظیم می‌کنید.

3. قابل اندازه گیری نتایج گوگل ادز

یکی از مهم‌ترین مزایایی که بازاریابی دیجیتال نسبت به بسترهای بازاریابی سنتی، مانند تلویزیون یا حتی بازاریابی حضوری دارد، این است که به راحتی قابل اندازه‌گیری است.

شما در گوگل ادز این امکان را دارید که در هر لحظه ببینید چند نفر روی تبلیغات شما کلیک می‌کنند و وارد سایت‌تان می‌شوند. همچنین گزارش‌های روزانه و ماهیانه‌ای که در اختیارتان قرار می‌گیرد به شما نشان می‌دهند در چه تاریخ و ساعاتی بیشترین بازدید را داشته‌اید.

تنوع این گزارش ها بسیار زیاد است. شما می‌توانید تمامی جزئیات کمپین خود را به دقت بررسی کنید و از وضعیت ورودی، نمایش، هزینه و بسیاری از شاخص های دیگر مطلع شوید.

حتی به لطف امکانات فوق‌العاده گوگل ادز، می‌توانید نرخ بازگشت سرمایه (ROI) تبلیغات خود را نیز اندازه‌گیری کنید. این یعنی می‌توانید بفهمید که در ازای چقدر هزینه، چقدر فروش داشته‌اید و سود کرده‌اید. (و این در یک کلام بی‌نظیر است!)

اگر میخواهید بدانید تاثیر تبلیغات گوگل چقدر است این مقاله را از دست ندهید: تاثیر تبلیغات در جستجو گوگل چیست؟

به جرأت می‌توان گفت که هیچ گزارشی نیست که شما بخواهید و گوگل ادز شما را ناامید کند! این گزارش‌ها در تحلیل میزان موفقیت و بهینه کردن تبلیغات کمک بسیار زیادی به شما خواهد کرد.

4. افزایش فروش با گوگل ادز

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گوگل ادز این است که فروش شما بلافاصله پس از شروع تبلیغات افزایش می‌یابد. شما اکانت خود را شارژ می‌کنید، تنظیمات کمپین خود را مشخص می‌کنید و بلافاصله بعد از تایید گوگل، نمایش تبلیغ شما آغاز خواهد شد. از این لحظه به بعد، شما در جستجوهای مرتبط خود حضور دارید و شانس فروش خواهید داشت.

در واقع، تبلیغات گوگل یکی از راهکارهای زودبازده تبلیغاتی است. راهکاری که میوۀ آن را همین امروز خواهید چید و لازم نیست برای نتیجه گرفتن آن منتظر بمانید. حتی روش‌هایی مانند تبلیغات بنری (که معمولاً بودجه‌های کلانی صرف آن می‌شود) هم این بازدهی سریع را ندارند و بیشتر برای برندینگ کسب و کار شما مناسب هستند.

5. توجه دقیق هزینه ها

در گوگل ادز شما می‌توانید سقف بودجۀ تبلیغاتی روزانه را مشخص کنید. برای مثال می‌توانید تعیین کنید که بیش از 30 لیر در روز مصرف نشود (شاید بپرسید چرا نمی‌گوییم تومان. با توجه به تحریم‌ها و عدم امکان استفاده از تومان، ناچاریم از ارزهای خارجی مانند درهم امارات، دلار آمریکا، دلار استرالیا، لیر ترکیه و… استفاده کنیم).

همچنین شما می‌توانید قیمت تک تک کلمات را هم به صورت دستی و با میل خودتان تعیین کنید و مطمئن شوید که بابت هر کلیک، هزینۀ معقولی پرداخت می‌کنید.

این قابلیت‌ها به شما کمک می‌کند که به بهترین شکل پول خود را مدیریت کنید و مطمئن شوید که هیچ هزینه‌ای هدر نرفته است. بنابراین مهم نیست چقدر بودجه داشته باشید. چه 50 لیر داشته باشید و چه 6000 لیر، می‌توانید متناسب با همان بودجه تبلیغ کنید.

البته اگر شما وقت آن را نداشته باشید که برای هر کدام از کلمات خود قیمت‌گذاری کنید، می‌توانید به گوگل بگویید که این کار را برای شما به صورت اتوماتیک انجام دهد.

بحث هزینه‌ها در گوگل بسیار حساس است و توصیه می‌کنیم اگر بر تبلیغات گوگل ادز مسلط نیستید، از مدیریت شخصی کمپین صرف‌نظر کنید و تبلیغات خود را به آژانس‌های متخصص بسپارید.

در پایان، ذکر این نکته را الزامی می‌دانم که چون گوگل سرویس تبلیغاتی خود را در ایران تحریم کرده است، هر گونه اشتباه در پرداخت‌ها و مسائل مالی شما ممکن است منجر به مسدود شدن حساب شما گردد.

6. استفاده رقبا از گوگل ادز

برای آنکه بفهمید رقبای شما تا چه حد از سرویس گوگل ادز استفاده می‌کنند، کافی است یک کلمۀ کلیدی مرتبط با کسب و کارتان را در سایت گوگل جستجو کنید.

برای درک بهتر موضوع، بد نیست بدانید که در صنفی مثل آژانس‌های مسافرتی بخصوص در روزهای قبل از تعطیلات، ممکن است همزمان بیش از 50 آژانس مسافرتی روی کلمۀ «خرید اینترنتی بلیط» تبلیغات انجام بدهند. همۀ این آژانس‌ها در یک رقابت لحظه‌ای با هم قرار دارند و برای بالاتر بودن در نتایج گوگل یک جنگ تمام عیار راه انداخته‌اند! چرا؟! چون دلشان می‌خواهد و البته مطمئناً هزینه‌های تبلیغاتشان با نرخ قابل توجهی بازگشت دارد.

در واقع، به لطف بازدهی بالای گوگل ادز، هر زمانی که تبلیغ خود را شروع کنید، یک قدم از رقبایی که زودتر از شما شروع کرده‌اند عقب‌تر هستید، و یک قدم از آنهایی که هنوز شروع نکرده‌اند جلوتر! (جمله سنگین بود و دقایقی تنفس عمیق پیشنهاد می‌شود).

شاید این سوال برای شما مطرح شده باشد که با توجه به این بازار به شدت رقابتی، چه شانسی خواهید داشت برای اینکه از تبلیغات نتیجه بگیرید؟ من هم به شما خواهم گفت که لطفاً بهانه‌ها را کنار بگذارید. به شما قول می‌دهم که در هر صنفی هم که باشید، باز هم به سهم خودتان از این بازار سود کنید.

حالا دیگر شما می‌دانید که چرا گوگل ادز تا این حد محبوب دل‌هاست و مشتاق شروع کردن هستید. پس وقت آن رسیده که به شما هشدار بدهیم: شروع تبلیغات بدون شناخت گوگل ادز، می‌تواند خیلی زود به یک فاجعه منجر شود.

امیدواریم با مطالعه این مقاله اهمیت تبلیغات در گوگل را به خوبی درک کرده و با یک استراتژی خوب و مناسب بتوانید کسب وکار خود را به درستی تبلیغ کنید.

بیشتر بخوانیم:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.