تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟

بر کسی پوشیده نیست در حال حاضر اینستاگرام به عنوان محبوب ترین و پرکاربر ترین شبکه اجتماعی شناخته میشود و روزانه میلیون ها کاربر از انواع پست های منتشر شده در این فضای بازدید می کنند.

همین علت سبب شده بسیاری از کسب و کارها برای ارائه محصولات و خدمات مربوط به خود دست به دامن این شبکه اجتماعی محبوب و پرطرفدار شوند و محصولات و خدمات خود را در اینستاگرام در معرض دید قرار دهند. شاید دلیل اهمیت تولید محتوا در اینستاگرام از اهمیت دو چندانی نسبت به دیگر شبکه های اجتماعی برخوردار است.

با توجه به اینکه این روزها اینستاگرام تبدیل به یکی از راه های درآمدی و بازاریابی شده است تولید محتوا در اینستاگرام نیز بسیار با ارزش و مهم شده است، ممکن است بسیاری از افراد هنوز با تولید محتوا و مزایای آن آشنا نباشند و همچنان از روش های اشتباه به کار و فعالیت خود ادامه خواهند داد و همچنان نیز منتظر باشند که به هدف خود و افزایش فالوور برسند اما تاکنون جوابی نگرفته اند، به همین دلیل توصیه می کنم این محتوا را از دست ندهید.

ما در این محتوا تمام نکات لازم در خصوص چگونگی ایجاد محتوای مناسب برای اینستاگرام و افزایش فالوور را به شما آموزش خواهیم داد، با ما همراه باشید.

تولید محتوا در اینستاگرام به چه معنی است؟

ابتدا بهتر است با معنی و منظور تولید محتوا در اینستاگرام آشنا شویم؛ اولین تعریفی که می توانیم از تولید محتوا در اینستاگرام داشته باشیم به تمام مواردی از قبیل عکس، ویدیو، متن و… که موجب شود اطلاعاتی به مخاطبان اینستاگرام ارسال شود را محتوای اینستاگرام می گویند.

تولید محتوای مناسب و مرتبط با کسب و کار به شما کمک می کند تا بستری ایجاد کنید که فالوورهای بیشتری جذب نمایید و در نتیجه به هدفی که می خواهید نزدیک تر شوید. اما برای تولید محتوا فقط تولید محتوا کافی نیست بلکه باید برای تولید محتوا برنامه ریزی داشته باشید، در ادامه شما را با استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام بیشتر آشنا خواهیم کرد.

استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام

برای درک بهتر از واژه استراتژی در تولید محتوا برای اینستاگرام بهتر است بگوییم که فکر کنید قصد دارید به یک سفر طولانی و دور بروید، آیا می توان بدون برنامه ریزی و تهیه وسایل مورد نیاز سفری راحت و بدون مشکل داشته باشید؟ قطعا خیر زیرا در سفر اولین موردی که به آن نیاز خواهید داشت وسایل شخصی است، دومین مورد نقشه مسیر راه است،

با توجه به این موضوع متوجه خواهید شد برای ایجاد و تولید محتوا در اینستاگرام نیز لازم است ابتدا برنامه ریزی داشته باشید، سپس از وسایل مورد نیاز یعنی پست و استوری استفاده کنید و محتواهای مناسب و مرتبط به اشتراک بگذارید، در زیربه شرح نکات مهمی که لازم است در استراتژی تولید محتوای اینستاگرام در نظر داشته باشید خواهیم پرداخت.

نکات لازم برای تولید محتوا در اینستاگرام

1. ابتدا هدف خود را مشخص کنید،

هدف شما از میزان لایک، کامنت، بازخورد، بازدید و یا افزایش فالور، مشخص کنید که هدفتان از تولید محتوا در اینستاگرام چیست، سپس با توجه به هدف شروع به تولید محتوا کنید.

2. الگوهای آماده را بررسی نمایید،

3. از انواع گوناگون محتواها استفاده نمایید.

لازم است بدانید محتواهای نامناسب و غیر مرتبط هر چند موجب نزدیک شدن شما به هدفتان نخواهد شد بلکه موجب از دست دادن مخاطبان یا فالوورها نیز خواهد شد.

4. محتواهای با کیفیت ایجاد کنید،

عکس های محتوایی مرتبط و با کیفیت، فیلم های با کیفیت موجب رضایت مخاطبان یا فالوورهایتان خواهد شد و در نتیجه موجب جذب فالوور بیشتر می شود،

لازم است بدانید که تولید محتوای متنی برای اینستاگرام نباید طولانی باشد زیرا اکثر مردم از خواندن متن های طولانی سریع خسته خواهند شد و در نتیجه جواب مثبتی نخواهید گرفت، با توجه به بررسی های موجود محتوای تصویری بسیار بیشتر از محتواهای متنی موجب جذب فالوور خواهد شد.

5. از محتواهای برندهای موجود استفاده نمایید.

یعنی از هشتگ های پر طرفدار استفاده کنید به تعریفی دیگر کلمه کلیدی داشته باشید، این کار موجب می شود مخاطب سریعتر شما را پیدا کند.

6. برنامه ریزی و زمان بندی برای انتشار پست ها داشته باشید،

بررسی کنید که مخاطب ها یا فالوورهای شما در چه ساعتی بیشتر در اینستاگرام فعالیت دارند و زمان مشخص را برای انتشار پست انتخاب کنید تا بیشتر دیده شوید.

7. پاسخ گویی به کامنت ها و دایرکت ها

یکی از راه های جذب فالوور و رضایت داشتن مخاطبین از پیج شما توجه به آن ها و پاسخ دادن به کامنت ها و دایرکت هایشان است.

8. استفاده از لایو و استوری برای برقراری ارتباط بیشتر با مخاطبان

با رقبای خود لایو بگذارید، استوری بگذارید و در صفحه استوری افراد مهم را تگ کنید.

9. گذاشتن مسابقه و ایجاد چالش

یکی دیگر از موارد مربوط به تولید محتوا است، شما می توانید با گذاشتن مسابقه و چالش در پست ها و استوری بیشتر با مخاطبان ارتباط برقرار کنید و با سلیقه و نظر آن ها برای نزدیک تر شدن به سلیقه مخاطب های مورد نظرتان استفاده نمایید.

10. استفاده از ایده های جذاب و جدید برای تولید محتوا در اینستاگرام

ایده های خود را یادداشت کنید، بررسی کنید و سپس بهترین آن ها را به شکل محتوای مناسب تولید نمایید و سپس با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

سوال مهم: آیا تولید محتوا در اینستاگرام برای هر کسب و کاری مناسب است؟

بله، برای هر نوع کسب و کاری اگر محتوای مناسب، با کیفیت و جذاب تولید کنید در هر کسب و کاری موفق تر خواهید بود.

قیمت تولید محتوا در اینستاگرام چقدر است؟

قیمت های مشخص شده برای تولید محتوا در اینستاگرام برای هر نوع کسب و کاری به موارد زیادی بستگی دارد، که با توافق دو طرف مشخص می شود، از جمله مواردی که می تواند در تعیین هزینه تولید محتوا در اینستاگرام تاثیر گذار باشد عبارتند از:

  • مقدار محتواهای تولید شده در یک ماه چه تعداد باشد.
  • نوع محتوای تولید شده به چه صورت باشد. (متن، عکس و یا ویدیو)

بیشتر بخوانیم:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.