بهترین نرم افزار های تولید محتوا در اینستاگرام

یکی از راه های افزایش فالوور و تعامل در اینستاگرام، تولید محتوای با کیفیت می باشد که دغدغه بسیاری از افرادی است که در اینستاگرام به کسب درآمد می پردازند. محتواهایی که در اینستاگرام تولید می کنید می توانند ترکیبی از عکس، ویدیو، کپشن یا تولید محتوای متنی باشند. با توجه به زیاد شدن نرم افزارهای تولید محتوا در اینستاگرام، کارفرمایان و ادمین های اینستاگرام قادر هستند برای ابتکارات بازاریابی اقدام به تولید محتوا جذاب نمایند. نرم افزارهای تولید محتوا معمولا در کنار سایر ابزارهای بازاریابی محتوا استفاده خواهند شد. اگر شما هم فکر می کنید که خلاقیت کافی برای تولید محتوا جذاب در اینستاگرام را ندارید و به همین دلیل برای راه اندازی کسب و کار خود در اینستا تعلل می کنید، باید بگویم که جای نگرانی نیست چرا که در این مطلب می خواهیم با بهترین نرم افزار های تولید محتوا در اینستاگرام آشنا شویم.

بهترین برنامه های تولید محتوا در اینستاگرام کدامند؟

برای پاسخ به این سوال که کدام یک از برنامه های تولید محتوا در اینستاگرام بهتر است، نمی توانیم به صورت اجمالی چند ابزار را برای همه کسب و کارها بیان کنیم چرا که تولید محتوا با توجه به نوع بیزینس شما می تواند متفاوت باشد؛ همچنین میزان نیاز شما به عنوان یک ادمین یا محتوا نویس اینستاگرام، می تواند تعیین کننده بهترین نرم افزار تولید محتوا اینستاگرام برای شما باشد. لازم به ذکر است اینکه شما می خواهید چه نوع محتوایی را در اینستاگرام تولید کنید، می تواند در انتخاب هر یک از برنامه های تولید محتوا در اینستا تاثیر گذار باشد. در ادامه لیستی از بهترین نرم افزار های تولید محتوا در اینستاگرام را برای شما دسته بندی کرده ایم تا کار شما راحت تر شود.

انواع برنامه ها برای تولید محتوا اینستاگرام

برای اینکه بهتر بتوانید نرم افزار های تولید محتوا در اینستاگرام را بشناسید، ما در ابتدا ابزار های مختلف برای تولید انواع محتوا در اینستاگرام را برای شما دسته بندی کرده ایم تا بتوانید راحت تر آن ها را انتخاب کنید. انواع برنامه ها برای تولید محتوا در اینستاگرام عبارتند از:

  • برنامه های ساخت ویدیو
  • برنامه های افزایش تعامل
  • برنامه های ویرایش عکس
  • برنامه های ساخت استوری

برنامه Picsart

یکی از برنامه های تولید محتوا در اینستاگرام، برنامه Picsart می باشد. از این نرم افزار می توانید برای ادیت عکس با موبایل استفاده کنید. این اپلیکیشن با داشتن قابلیت ها و فیلترهای متفاوت، به یکی از بهترین برنامه های تولید محتوا برای اینستاگرام تبدیل شده است. اپلیکیشن پیکس آرت یک ویرایشگر حرفه ای تصویر می باشد که شامل دو نسخه اندروید و iOS است.

Splice، یکی از نرم افزارهای تولید محتوا در اینستا

خیلی از کاربران اینستاگرام تعدادی از عکس های خود را به ویدیو تبدیل کرده و آن را در استوری منتشر می کنند. شما می توانید از این اپلیکیشن به صورت رایگان و برای افزایش تعامل با کاربران استفاده کنید. اگر ویدیوی شما طولانی است، بهتر است آن را در چندین استوری منتشر کنید چرا که در غیر اینصورت کاربران آن را نخواهند دید و همین امر باعث کاهش تعامل شما خواهد شد.

نرم افزار StoryArt برای تولید محتوا اینستاگرام

StoryArt یکی از نرم افزارهای تولید محتوا در اینستاگرام می باشد که باعث افزایش تعامل با کاربران خواهد شد. این نرم افزار همانطور که از نامش پیداست، یک برنامه برای ویرایش استوری های اینستاگرام می باشد. برنامه استوری آرت، این امکان را برای کاربران فراهم می سازد تا در کمترین زمان ممکن، اقدام به ساخت استوری حرفه ای کنند. کاربران زیادی معتقد اند به دلیل وجود قابلیت های متنوع در این نرم افزار، دیگر به سایر ابزارهای ویرایشی نیازی ندارید.

برنامه Instagram Layout

این برنامه برای زمانی مناسب است که شما قصد ساخت تصاویر کلاژ دارید. شما می توانید تصاویر مختلفی را با این نرم افزار در کنار هم قرار دهید. علاوه بر این، این اپلیکیشن قابلیت های متفاوت دیگری نیز دارد که این امکان را برای شما فراهم خواهد کرد تا با کیفیت بیشتری اقدام به تولید محتوا و مدیریت شبکه اجتماعی خود کنید.

نرم افزار تولید محتوا اینستاگرام Inshot

برنامه Inshot به شما این امکان را می دهد تا کیفیت استوری های خود را دو چندان کنید و از روش های مختلفی برای بهبود کیفیت ویدیوهای خود استفاده نمایید. در این اپلیکیشن می توانید کلیپ خود را به قسمت های کوچکتر تقسیم کرده تا قابلیت نمایش در استوری اینستاگرام شما را داشته باشد؛ همچنین با استفاده از این برنامه می توانید موسیقی مد نظر خود را به ویدیو اضافه کنید تا باعث افزایش جذابیت محتوای شما شود.

ابزار بومرنگ

یکی از امکاناتی که خود اینستاگرام برای کاربرانش فراهم کرده است، ابزار بومرنگ است که امکان ساخت تصاویر مانند گیف را به شما می دهد. با استفاده از Boomerang می توانید ویدیو هایی با زمان کوتاه تولید کنید که بیشتر شبیه عکس های متحرک می باشند. هدف از ایجاد بومرنگ در اینستاگرام این است که کاربران بتوانند روزمرگی های خود را به صورت جذاب در اختیار کاربران قرار دهند. 

Font Candy، برنامه ای برای تولید محتوا

یکی دیگر از نرم افزارهای تولید محتوا در اینستاگرام، ابزار Font Candy می باشد که برای زمانی مناسب است که می خواهید به عکس های خود نوشته هایی اضافه کنید. در این برنامه علاوه بر فونت های مختلفی که می توانید از آنها استفاده کنید، قابلیت اعمال فیلترهای مختلف بر روی عکس هایتان نیز دارید. 

نرم افزار Premiere Pro

از جمله محصولات شرکت ادوبی، نرم افزار پریمیر پرو می باشد که یکی از ابزارهای قدرتمند برای تدوین و ویرایش ویدیو است و لازم به ذکر است که اکثر فیلم هایی که در بهترین کیفیت وجود دارند، با استفاده از این نرم افزار تولید شده اند. زمانی که قصد تولید محتوای ویدیویی برای اینستاگرام را دارید، Premiere می تواند جزء بهترین نرم افزار های تولید محتوا در اینستاگرام باشد. 

برنامه افتر افکت برای تولید محتوا در اینستاگرام

این برنامه هم یکی دیگر از ابزارهایی است که برای تولید محتوای ویدیویی مورد استفاده قرار می گیرد. تولید ویدیوهایی که به شکل موشن گرافیک می باشند برای کاربران زیادی جذابیت زیادی دارند و می توان گفت افتر افکت از جمله برنامه هایی است که می توانید ویدیوهای خود را به صورت حرفه ای تدوین کنید، پس اگر به دنبال تولید محتوای موشن می باشید، افترافکت می تواند بهترین گزینه باشد.

تدوین استراتژی برای تولید محتوا در اینستاگرام

برای تولید محتوا در اینستاگرام نیازمند تدوین برنامه ریزی هستید تا بازخورد مناسبی از محتوایی که تولید می کنید داشته باشید. تا این قسمت از مقاله با نرم افزار های تولید محتوا در اینستاگرام آشنا شدید؛ برای اینکه بتوانید از ابزارهای نامبرده استفاده کنید باید پارامترهای مختلفی را در نظر بگیرید؛ از جمله نکاتی که در تولید محتوا برای اینستاگرام  باید مورد توجه قرار گیرد عبارتند از:

  • مشخص کردن هدف: همیشه یکی از مهمترین کارها برای فعالیت در هر شبکه اجتماعی، برنامه ریزی می باشد. برای تولید محتوا در اینستاگرام باید هدف و برنامه مشخصی داشته باشید.
  • شناخت مخاطب: شناخت مخاطب هدف در اینستاگرام باعث شده تا بتوانید راحت تر به تولید محتوا بپردازید. آگاهی از علایق کاربران منجر به تولید محتوا مخاطب پسند خواهد شد.
  • بررسی رقبا: شناخت نقاط ضعف و قوت رقبا و بررسی عملکرد آنها باعث شده تا در ادامه مسیر خود خطای کمتری داشته باشید.
  • تقویم محتوا: برای رسیدن به نتیجه مطلوب و داشتن برنامه ریزی دقیق تر به تقویم محتوا و عمل کردن به برنامه آن نیازمندید.

موارد ذکر شده تنها بخشی از نکاتی است که باید برای تولید محتوا در اینستا در نظر بگیرید؛ اینکه چه مقدار بودجه ای را برای تولید محتوا در نظر دارید و همچنین بررسی تعرفه مدیریت شبکه های اجتماعی در مجموعه های متفاوت، می تواند در انتخاب نوع محتوا برای اینستا موثر باشد.

جمع بندی

در این مطلب با انواع نرم افزارهای تولید محتوا در اینستاگرام آشنا شدید. بخش عمده ای از امکانات نرم افزارهای گفته شده رایگان می باشند و برای استفاده حرفه ای تر از سایر آنها نیازمند پرداخت هزینه می باشید. شرکت های مختلفی در ایران وجود دارند که در زمینه مدیریت شبکه های اجتماعی فعالیت دارند؛ یکی از این مجموعه ها، شرکت دیجیتال مارکتینگ سرو می باشد که به صورت تخصصی در زمینه تولید محتوا، طراحی سایت، سئو سایت و مدیریت شبکه های اجتماعی فعالیت دارد. دیجیتال مارکتینگ سرو از زمان شروع کسب و کارتان تا رسیدن به درآمد ایده آل، در کنار شما خواهد بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.