جشواره نوروز 1403 در تفلیس

در حالی که شهر پر جنب و جوش تفلیس برای استقبال از فرا رسیدن نوروز 1403 آماده می شود، مسافران از سرتاسر جهان به خیابان های پر شور و فرهنگی غنی آن جذب می شوند. در میان گنجینه های بسیاری که در انتظار کشف هستند، منطقه تاریخی جشوره است که غرق در سنت و جذابیت است. در ادامه ، سفری را در نوروز 1403 و در جشنواره تفلیس آغاز می‌کنیم و غرق در مناظر، صداها و طعم‌هایی می‌شویم که تور تفلیس را به مقصدی ضروری برای مسافرانی که به دنبال تجربه‌های متفاوت هستند تبدیل می‌کند.

1. نوروز در تفلیس:

جشن تجدید نوروز به معنای «روز نو» در زبان فارسی، آغاز بهار است و در تفلیس با شادی و شور جشن گرفته می شود. با بیدار شدن شهر از خواب زمستانی، نوروز با خود حس نو شدن و امید را به همراه می آورد که نمادی از شکوفایی گل ها و نوید آغازی جدید است. در مقابل این پس‌زمینه نو شدن طبیعت، جشنواره نوروزی به عنوان یک حرکت بر پا می شود که در آن سنت‌ها گرامی داشته می‌شوند و جشن‌های فراوانی گرفته می شوند.

2. جشن های نوروزی در جشنواره:

اگر تور تفلیس را برای تعطیلات نوروز انتخاب کرده اید شاهد شهری پر از هیاهو و شادی می شوید. استقبال از این سنت باستانی در جشنواره نوروز 1403، با جشن‌های رنگارنگ و جشن‌های فرهنگی که ادای احترام به میراث متنوع تفلیس است، زنده می‌شود. همزمان با مردم محلی و بازدیدکنندگان که در میدان آزادی، مرکز جشن‌های نوروزی در تفلیس گرد هم می‌آیند، برای لذت بردن از موسیقی زنده، اجرای رقص و نمایشگاه‌های هنر عامیانه سنتی، به آن‌ها بپیوندید. از فروشندگان خیابانی که کباب های خوش طعم، پلوهای معطر، و خوراکی های شیرینی مانند باقلوا و حلوا ارائه می دهند، لذت ببرید.

3. کاوش در مکان های دیدنی تفلیس:

از قلعه ناریکالا تا حمام های گوگرد **هیچ بازدیدی از جشنواره بدون گردش در برخی از نمادین ترین مکان های تفلیس کامل نخواهد بود. این مکان های تاریخی با جشن باستانی نوروز جذاب تر می شوند. آزین شدن آن ها برای این جشن تصویری متفاوت از این مکان ها را به نمایش می گذارد. تصویری که شاید در طمان های دیگر از سال نتوانید تجربه کنید. در خیابان‌های سنگ‌فرش تفلیس قدیم قدم بزنید، جایی که با شگفتی‌های معماری مانند قلعه ناریکالا با قرن‌ها قدمت، تا با مناظر پانوراما از شهری نوروزی که زیر پایتان است روبرو شوید. در حمام‌های گوگردی تاریخی، که آب‌های غنی از مواد معدنی آن برای قرن‌ها بازدیدکنندگان را به خود جذب می‌کند، غوطه‌ور شوید و از جشن هایی که در این حمام ها گرفته می شود لذت ببرید.

4. لذت های آشپزی:

در جشنواره های نوروزی تفلیس غذاهای سنتی که مخصوص عید نوروز است سرو می شود. چشیدن طعم های غذاهای سنتی تفلیس همانطور که در خیابان های جشنواره پرسه می زنید شما را به سال های گذشته مردم تفلیس می برد. حتما برخی از غذاهای خاص تفلیس را در غذاخوری های محلی و غرفه های غذای خیابانی امتحان کنید. لذت چشیدن کوفته های آبدار پر از گوشت یا پنیر، و خاچاپوری، یک نان خوش طعم پر از پنیر که جزء اصلی غذاهای گرجستانی است را از دست ندهید و حتما آن ها را میل کنید. از نوشیدنی های مخصوص این عید که در جشنواره های نوروزی پخش می شوند بنوشید و خود را در جشن باستانی خود در کشوری دیگر غرق کنید.

5. تجربه های تور تفلیس: (برنامه ریزی برای ماجراجویی )

برای استفاده حداکثری از بازدید خود از جشنواره ها در نوروز 1403، به تور تفلیس با راهنما ملحق شوید که ویژگی های برجسته این منطقه پر جنب و جوش و جشنواره های آن را برایتان به نمایش گذارد. از تورهای پیاده‌روی نوروزی که تاریخ و فرهنگ این منطقه را بررسی می‌کنند تا تورهای آشپزی در جشنواره نورزوزی که شما را با لذت‌های خوراکی تفلیس آشنا می‌کند، گزینه‌های زیادی برای مطابقت با علایق و ترجیحات هر مسافری وجود دارد

با طلوع نوروز 1403 در تفلیس، جشنواره ها برای یادآوری میراث غنی، فرهنگ پر جنب و جوش و روحیه پایدار این جشن بر پا می شود. از بناهای تاریخی و شگفتی‌های معماری گرفته تا فستیوال‌های پر جنب و جوش و غذاهای لذیذش، تور تفلیس نگاهی گیرا به قلب و روح تفلیس ارائه می‌کند. بنابراین، با مراجعه به سایت سفرمی، کفش‌های پیاده‌روی خود را ببندید، اشتهای خود را جمع کنید و برای آغاز سفری فراموش‌نشدنی در جشنواره تفلیس در نوروز 1403 آماده شوید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.