معرفی ابزار Moz

Moz (ماز) چیست؟

ابزار moz یکی از مهم ترین و شناخته شدن ترین ابزار ها برای سئو و بهینه سازی وبسایت است. این شرکت در سال 2004 کار خود را در سیاتل واشنگتن آغاز کرده و از آن زمان تا کنون به ارائه ابزار ها و آموزش های سئو مشغول بوده است. در کنار ابزار های ahrefs و google keyword planner از moz به عنوان ضروری ترین ابزار ها برای سئو وبسایت نام برده می شود.

چرا باید از moz استفاده کنیم؟

همانطور که احتمالا می دانید، ابزار های زیادی برای سئو وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید به کار تحلیل وبسایت، لینک ها و …. بپردازید. با یک جستجوی ساده در گوگل می توانید انواع و اقسام این ابزار ها را به صورت رایگان یا پولی پیدا کنید. اما چرا از بین این همه ابزار مختلف، باید از moz استفاده کنیم؟

Moz یکی از قدیمی ترین ابزار های سئو است بنابراین می توان درباره جامعیت و کامل بودن پایگاه داده و در نتیجه دقت نتایج آن مطمئن بود. علاوه بر این، ابزار هایی که در moz وجود دارد، بسیار متنوع هستند و می توانند دید کلی و جزئی کاملی از سئو، وبسایت و …. به ما بدهند. در کنار این ها این وبسایت ابزار ها و شاخص های منحصر به فردی دارد که ابزار دیگری نمی توان مشابه آن را پیدا کرد. تمام این ها و دلایل بیشتر، moz را به یک ابزار ضروری برای سئو تبدیل کرده است که با خیال راحت می توان روی آن حساب کرده و از آن استفاده کرد.

معرفی ابزار های moz

این وبسایت ابزار های بسیار زیادی دارد که با گذشت زمان، تعداد آن ها نیز در حال افزایش است. در این مقاله به ابزار های بسیار مهم و مشهور این وبسایت می پردازیم.

معرفی ابزار Link Explorer کاوشگر لینک Moz

به تازگی این ابزار جایگزین ابزار مشهور Open Site Explorer شده است. اما به غیر از تغییر نام، بیشتر کارایی های آن ثابت مانده است.

همانطور که می دانید، کیفیت و کمیت لینک های یک وبسایت در رتبه گرفتن آن در موتور های جستجو بسیار مهم است و می توان لینک ها را پس از محتوا، مهم ترین فاکتور برای سئو، به حساب آورد.

این ابزار moz برای تجزیه و تحلیل لینک های یک وبسایت استفاده می شود و شناخته شده ترین ابزار سایت  mozبه حساب می آید.

تنها کافی است که آدرس یک وبسایت را در Link Explorer وارد کنید تا تمامی لینک های آن وبسایت را با جزئیات کامل مشاهده کنید.

نکته مهم : در هنگام ورود آدرس در این ابزار می توانید مشخص کنید که نتایج تحلیل این ابزار را برای یک صفحه خاص می خواهید یا این نتایج را برای کل یک دامنه نیاز دارید. برای کل دامنه باید root domain و برای یک صفحه خاص از سایت باید exact page را انتخاب کنید.اگر به بررسی لینک ها احتیاح دارید اکانت حرفه ای ahref هم می تواند به شما کمک کند.

در مقایسه با سرویس های مشابه مانند Ahrefs و Majestic سرویس Moz بسیار ضعیف و ناکارآمد بنظر میرسید ولی ابزار جدید که با نام Link Explorer رونمایی شده است در مقایسه با نمونه های دیگر بسیار قدرتمند است.

1- تعداد صفحات بررسی شده افزایش یافته است

یکی از مهمترین مشکلات OSE کم بودن تعداد صفحات بررسی شده توسط ربات های آنالیزگر Moz بود. در سرویس جدید این عدد تا 20 برابر افزایش داشته است.

هرچقدر صفحات بیشتری برای آنالیز بک لینک های سایت شما بررسی شوند آمار به دست آمده دقیق تر و ارزشمندتر خواهد بود.

در حال حاضر ahref در هر دوماه 3 میلیارد صفحه را بررسی میکند، برای Majestic این عدد به 1 میلیارد کاهش می یابد ولی Link Explorer موفق شده تعداد صفحات را به 4.7 میلیارد افزایش دهد.

2- آنالیز لینک ها به صورت روزانه انجام میشود

در نسخه قبلی اطلاعات مربوط به اعتبار دامنه و اعتبار صفحه به صورت ماهانه به روزرسانی میشد و عملا فعالیت های شما با یک ماه تاخیر اثرات خود را نشان میداد. در Link Explorer هر روز صبح اطلاعات جمع آوری شده در روز قبل به آرشیو صفحات افزوده شده و کلیه امتیازات مربوط دامنه و صفحه به روزرسانی میشود.

یکی از ویژگی های هیجان انگیز سرویس جدید نمایش تغییرات اعتبار دامنه  (DA) در طول زمان است. شما میتوانید در یک نمودار روند رشد یا کاهش اعتبار دامنه را در بازه های زمانی مختلف مشاهده نمایید.

3- فاکتورهای قدیمی حذف شدند و فاکتورهای مهم به روزرسانی شدند

دو فاکتور قدیمی MOZ با نام های Moz Rank و Moz Trust از رده خارج شده و دیگر اعلام نمی شوند. در حال حاضر DA و PA به تنهایی میتوانند اعتبار کلی دامنه و اعتبار هر صفحه را برای شما مشخص کنند.

همچنین تغییرات اساسی در نحوه محاسبه اسپم اسکور سایت ها ایجاد شده و به جای سیستم 1 تا 17 از امتیازدهی درصدی یعنی 0 تا 100 استفاده میشود. بررسی چندین سایت توسط وبسیما نشان میدهد که اعداد مربوط به اسپم اسکور به صورت چشم گیری کاهش یافته و به واقعیت بسیار نزدیک تر شده است.

اگر یک سایت با نام برند یا آدرس صفحه اصلی خود در گوگل جستجو شده ولی جایگاه مناسبی نداشته باشد به احتمال 90 درصد توسط گوگل جریمه شده است. نمره نهایی اسپم اسکور یک دامنه براساس اسپم اسکور سایت هایی که به آن لینک داده اند و لینک های خروجی خود دامنه تعیین میشود.

4- نمایش لینک های جدید و لینک های از دست رفته به صورت روزانه

در هر روز هر لینک جدیدی که برای سایت شما ایجاد شده و توسط Moz ایندکس شده باشد در پنل نمایش داده شده و لینک های قبلی که دیگر وجود ندارند نیز برای شما ثبت میشوند.

نمایش نمودار روزانه به شما کمک میکند لینک های جدید و از دست رفته خود را شناسایی کرده و بر همین اساس استراتژی های مناسب را اتخاذ کنید.

5- تهیه لیست هدف برای آینده

یکی از قابلیت های جدید در ابزار Link Explorer امکان تهیه یک لیست برای هدف سازی های آینده است. شما لیستی از دامنه ها و صفحاتی که قصد دارید از آنها برای خود لینک سازی کنید را مشخص میکنید.

ابزار Moz این صفحات را به صورت دوره ای بررسی کرده و در صورتی که لینکی از شما در آنها پیدا کند به شما اطلاع خواهد داد. این روش برای تکنیک هایی مانند لینک سازی از طریق کامنت مارکتینگ و خرید رپورتاژ آگهی بسیار کاربردی است.

این ابزار جدید مشخص میکند که لینک از دامنه هدف به کدام صفحه از سایت شما ارجاع داده شده است. همچنین نشان میدهد که آیا همان صفحه مورد نظر شما لینک شده یا صفحه دیگری از سایت شما در لینک قرار گرفته است.

6- نمایش جدول اعتبار دامنه های لینک داده به شما

در بخشی از گزارشات Link Explorer شما نموداری میله ای از دامنه هایی که به شما لینک داده اند را مشاهده میکنید که براساس اعتبار دامنه دسته بندی شده اند.

در یک نگاه متوجه خواهید شد که کیفیت دامنه های لینک داده به شما به چه صورت بوده و نمودار پخش لینک های شما چقدر همگن بوده است. از این ابزار میتوان برای تدوین استراتژی های آینده و هدف گذاری روی رنج خاصی از دامنه ها با اعتبار مشخص استفاده نمود.

7- دسترسی به ابزار محدود شده است

در نسخه OSE هر کاربر بدون ورود به سایت MOZ میتوانست روزانه 3 آدرس را بررسی کند و پس از عضویت رایگان در سایت محدودیتی در تعداد گزارشات نبود فقط بخش هایی از گزارشات و جزئیات لینک ها محدود شده بود.

در Link Explorer امکان گزارش گیری آزاد وجود نداشته و برای استفاده حتما باید در سایت Moz ثبت نام کنید. پس از ثبت نام رایگان شما میتوانید ماهانه 10 آدرس را به صورت رایگان بررسی کنید و برای دسترسی به اطلاعات دقیق تر گزارشات یا بررسی آدرس های بیشتر در یک ماه نیازمند خرید اکانت Pro خواهید بود.

البته اگر به گزارشات تحلیلی و دقیق نیازی نداشته باشید و تنها به دنبال اعتبار دامنه و صفحه باشید میتوانید با فعال کردن تولبار Moz بر روی مرورگر خود اطلاعات اولیه در مورد هر صفحه ای که بازدید میکنید را دریافت نمایید.

با نصب تولبار عملا شما به گسترده تر شدن دسترسی های Moz به صفحات اینترنتی کمک کرده و جمع آوری اطلاعات را برای این ابزار ساده تر خواهید کرد. هرچقدر صفحات ایندکس شده توسط Moz بیشتر باشند امتیاز محاسبه شده به واقعیت نزدیک تر خواهد شد.

در پنل کاربری وبسیما ابزاری با نام بررسی اعتبار سایت معرفی شده است که به شما کمک میکند بدون محدودیت های Moz اعتبار دامنه، اعتبار صفحه، اسپم اسکور و گزارشی اولیه از تعداد لینک های صفحه مورد نظر را دریافت کنید. این ابزار هم اکنون براساس سرویس جدید Link Explorer به روزرسانی شده و جدیدترین امتیاز ها را به شما نمایش میدهد.

مهمترین شاخص های این ابزار، این ها هستند :‌

Domain Authority (دامین اتوریتی)

میزان اعتبار دامنه وارد شده را نشان می دهد. این اعتبار از تعداد لینک ها و کیفیت لینک های داده شده به این دامنه به دست می آید و عددی بین 0 تا 100 است. هر چه این عدد بالا تر باشد، می توان گفت که دامنه مورد نظر از اعتبار بالا تری برخوردار است.

Authority page (پیچ اتوریتی)

مشابه دامین اتوریتی است با این تفاوت که میزان شاخص یاد شده را برای یک صفحه خاص از وبسایت نشان می دهد. باید توجه داشته باشید که پیج اتوریتی ممکن است بیشتر یا کمتر از دامین اتوریتی باشد.

Linking domains

تعداد کل دامنه هایی که به وبسایت مورد نظر لینک داده اند را نمایش می دهد.

Inbound links

تعداد کل لینک ها به وبسایت داده شده را نمایش می دهد. با این توضیح که ممکن است از یک دامنه چند لینک به وبسایت شما داده شده باشد.

Spam score

این شاخص یکی از شاخص های اصلی برای بررسی لینک ها است و عدد آن نمایانگر میزان لینک های بد و بی کیفیت داده شده به یک وبسایت می باشد. میزان این شاخص به صورت درصدی بیان می شود و عدد صفر به معنی میزان خیلی کم لینک های بی کیفیت است.

مشخص است که هر چه میزان این عدد پایین تر باشد، نمایانگر کیفیت بالای لینک های وبسایت خواهد بود. این شاخص را می توانید برای تمامی لینک های وبسایت چک کرده و لینکی که در آن Spam score بالا بوده را شناسایی کرده و نسبت به حذف آن اقدام نمایید.

با استفاده از ابزار Link Explorer می توانید بهترین صفحات سایت از لحاظ تعداد و کیفیت لینک ها، لینک های حذف شده، انکر تکست ها (anchor text) و …. را مشاهده نمایید و به پروفایل کاملی از لینک های وبسایت خود دسترسی داشته باشید. استفاده از این قسمت برای تحلیل وضعیت یک وبسایت و مقایسه آن با رقبا بسیار مهم است.

اگر در ابتدای راه یادگیری سئو هستید، مطالب آموزشی من را در بخش « آموزش سئو » مطالعه کنید.

معرفی ابزار Fresh Web Explorer سایت moz

این ابزار یکی از ابزار های جدید و بسیار کاربردی از وبسایت moz  است و وظیفه آن پیدا کردن فرصت های لینک سازی از سراسر وب می باشد. در این ابزار می توانید تمام منشن هایی که به وبسایت و برند شما در سراسر وب شده است را پیدا کنید. برای مثال می توانید تمام صفحه هایی که در آن ها نام برند یا وبسایت شما آورده شده است اما به شما لینک داده نشده را پیدا کنید.

می توانید یک به یک آن صفحات را بررسی کرده و در صورتی که وبسایت مورد نظر دامین اتوریتی خوبی داشت از او بخواهید که به شما لینک بدهد. معمولا وبمستر ها به این گونه درخواست ها پاسخ مثبت می دهند.

معرفی ابزار Keyword Explorer کاوشگر کلمات کلیدی moz

به صورت کلی می توان این ابزار را مهم ترین و پر استفاده ترین ابزار برای انجام فرایند سئو و بهینه سازی وب، معرفی کرد. همانطور که حتما می دانید، کلمات کلیدی از مهمترین فاکتور ها در سئو هستند. کلمات کلیدی، سر نخ هایی هستند که با استفاده از آن ها می توان محتوای بهینه شده تولید کرد.

محتوایی که اگر به خوبی تولید شده باشد، شانس گرفتن رتبه های بالای گوگل را به طرز شگفت انگیزی بالا خواهد برد.

برای موتور های جستجو محتوا از هر چیز دیگری مهم تر است. برای این که بتوانید محتوا را به صورت هدفمند تولید کنید، نیاز دارید که کلمات کلیدی مناسب کسب و کار خود را شناسایی کرده و روی آن ها متمرکز شوید. معمولا سئو کار ها از ابزار keyword planner گوگل برای تحقیق کلمات کلیدی استفاده می کنند. اما این ابزار moz هم بسیار کاربردی و مطمئن است و می توان از آن برای برنامه ریزی تولید محتوای خود استفاده کرد.

در این ابزار تنها کافی است که یک کلمه کلیدی را وارد کنید تا تمامی مشخصات و ویژگی لازم را مشاهده نمایید. در این جا به برخی از اطلاعاتی که در این ابزار می توانید به آن ها دسترسی داشته باشید، اشاره می کنیم:

نکته : در هنگام وارد کردن کلمه کلیدی می توانید مشخص کنید که اطلاعات را برای چه کشور می خواهید تا تنها اطلاعات مربوط به جستجو در آن کشور برایتان به نمایش درآید.

Monthly volume

میزان جستجوی ماهانه کلمه مورد نظر را نمایش می دهد. این مورد را می توان از ابزار گوگل نیز به دست آورد. اما اطلاعات moz در این قسمت معمولا بهتر و دقیق تر از سایر ابزار های موجود است. چرا که moz به جای استفاده صرف از اطلاعات گوگل از اطلاعات جمع آوری شده کاربران نیز استفاده می کند.

Difficulty

‌ همانطور که از نام آن مشخص است، نمایانگر میزان سختی یک کلمه کلیدی است. هر چه عدد این قسمت بیشتر باشد، تلاش بیشتری برای رتبه گرفتن در آن کلمه کلیدی لازم است.

مقدار این عدد از تحلیل رقبا در صفحات اول گوگل به دست آمده است.

Organic Ctr

میزان نرخ کلیک ارگانیک کلمه کلیدی مورد نظر را نمایش می دهد. این عدد به صورت میانگین از نرخ کلیک وبسایت های موجود در رتبه های بالای موتور جستجو به دست آمده است.

هر چه مقدار این عدد بالاتر باشد، ارزش آن کلمه کلیدی نیز بالاتر خواهد بود. البته رتبه گرفتن در آن کلمه کلیدی نیز، سخت تر خواهد شد.

Priority

این شاخص نمایانگر میزان اولویت یک کلمه کلیدی است و مقدار آن از سختی کلمه کلیدی و تحلیل رقبا و همچنین میزان ارزش آن کلمه به دست می آید. هر چه این عدد بالاتر باشد، به این معنی است که آن کلمه در عین داشتن ارزش بالا به تلاش کمتری برای رتبه گرفتن احتیاج دارد و اگر برای رتبه گرفتن در آن کلمه تلاش کنید، موفقیت بیشتری در زمان کمتر به دست خواهید آورد.

معرفی ابزار Keyword suggestion پیشنهاد دهنده ی کلمات کلیدی MOZ

این قسمت دقیقا مانند ابزار google keyword planner عمل می کند و با توجه به کلمه کلیدی وارد شده، کلمات کلیدی مرتبط و پیشنهادی را نمایش می دهد. در کنار هر کلمه کلیدی، میزان ارتباط آن با کلمه کلیدی وارد شده و تعداد جستجوی ماهانه آن کلمه نیز نمایش داده می شود.می توانید کلمات کلیدی مورد نظر خود را انتخاب کرده و به صورت خودکار لیستی از کلمات کلیدی ساخته و از آن همراه با جزئیات کامل، خروجی بگیرید.

SERP analysis

در این قسمت تحلیلی از جزئیات صفحه اول گوگل برای کلمه وارد شده به شما ارائه می گردد. با استفاده از این قسمت می توانید نتایج بالای گوگل را برای آن کلمه کلیدی به همراه پیج اتوریتی و دامین اتوریتی برای هر یک از نتایج مشاهده نمایید.

ابزار تحقیق کلمه کلیدی moz یکی از بهترین ابزار ها در این زمینه است و در بسیاری موارد عملکرد بهتری از رقبای خود دارد. پیش از شروع نوشتن محتوا برای سایت لازم است که حتما با استفاده از این ابزار، تحلیل کاملی از تمامی کلمات کلیدی مرتبط به دست آورده و پس از اولویت بندی برای کلمات کلیدی، تولید محتوا را آغاز کنید.

ابزار Explore By Site

حتما برایتان پیش آمده که یک وبسایت را راه اندازی کرده اید اما نمی دانید روی چه کلمه کلیدی باید کار کنید. این ابزار در این مواقع بسیار کارآمد خواهد بود.

در این ابزار می توانید آدرس وبسایت رقیب خود را وارد کنید تا ببینید رقیب شما در چه کلمه ای رتبه گرفته است. اگر برای چند نمونه از بزرگترین رقیبان خود این کار را تکرار کنید به لیستی از بهترین کلمات کلیدی برای وبسایت خود، دست پیدا خواهید کرد.

در این قسمت هم مثل قسمت قبل در کنار کلمات کلیدی، میزان جستجوی ماهیانه و سختی آن ها نیز نمایش داده می شود.

برای اینکه کار پیدا کردن کلمات کلیدی ارزشمند راحت تر شود می توانید از فیلتر های موجود در این لیست استفاده کرده و تنها کلمات کلیدی با رنکینگ، سختی و میزان جستجوی مشخص را نمایان کنید.

معرفی ابزار Site Crawl خزنده ی سایت Moz

این ابزار را در بسیاری از سایت های سنجش سئو می توان مشاهده کرد. با استفاده از این ابزار می توان وضعیت داخلی وبسایت از نظر مشکلات خزنده ها بررسی کرد. مشکلاتی که خزنده ها اغلب با آن ها برخورد می کنند، لینک های خراب، مطالب تکراری، متا دیتا نامناسب، ریدایرکت های خراب و عدم دسترسی به مطالب است. با استفاده از این ابزار می توان تمامی این موارد را به صورت کامل در وبسایت خود بررسی کرده و نسبت به رفع آن ها اقدام کرد.

همانطور که می دانید، سئو تکنیکال یکی از اساسی ترین کار ها در انجام سئو یک وبسایت است، بنابراین پیش از انجام هر گونه سئوی داخلی و یا خارجی لازم است تا با استفاده از این ابزار، وضعیت سئو تکنیکال وبسایت بررسی شده و تمامی مشکلات برطرف شوند.

ابزار های مشابه چنین ابزاری را به تعداد زیاد و حتی به صورت رایگان می توان در سطح وب پیدا کرد، اما معمولا چنین ابزار هایی دقت و کارایی لازم را نداشته و اساسا روی وبسایت های بزرگ کار نمی کنند.

معرفی ابزار Rank Tracker ماز

این ابزار وضعیت رتبه گیری شما در موتور های جستجو را بررسی می کند. می توانید تعیین کنید که این ابزار از چه موتور جستجو در چه کشوری برای گرفتن اطلاعاتش استفاده کند. این ابزار همچنین به شما اطلاع می دهد که چه تعداد از کلمات کلیدی رشد داشته و چه تعداد از آن ها در نتایج گوگل پایین رفته اند. امکان بررسی یک کلمه کلیدی خاص نیز در این ابزار مهیا شده است. توجه داشته باشید که بررسی های این ابزار به صورت هفتگی صورت می گیرد.

بهینه سازی صفحه – Page optimization

همانطور که از عنوان این ابزار می توان فهمید، این قسمت از moz برای بررسی وضعیت سئو داخلی (on-page) استفاده می شود. در این قسمت می توانید آدرس یک صفحه از سایت و یک کلمه کلیدی را وارد کنید تا این ابزار با یک شاخص به نام page score میزان بهینه بودن صفحه داده شده نسبت به آن کلمه کلیدی را به شما نشان دهد. هر چه میزان این عدد بالاتر باشد، صفحه داده شده بهینه تر است.

در زیر قسمت امتیاز دهی به صفحه، می توانید پیشنهاداتی را مشاهده کنید. این پیشنهادات فاکتور هایی هستند که اگر در صفحه مورد نظر آن ها رعایت کنید، می توانید صفحه را بهینه سازی کرده و page score آن را بالا ببرید.

افزونه MozBar

این افزونه مرورگر، یکی از محبوب ترین و پر استفاده ترین افزونه ها برای سئو است و اغلب سئو کاران آن را روی مرورگر خود نصب کرده اند. هنگامی که یک کلمه کلیدی را در گوگل جستجو می کنید، این افزونه اطلاعات هر یک از نتایج را زیر لینک آن ها نمایش می دهد. اطلاعاتی از قبیل تعداد لینک، دامین اتوریتی و پیچ اتوریتی و ….

ورژن رایگان این افزونه بسیار محدود است اما اگر اکانت پرو moz را داشته باشید می توانید از این افزونه استفاده های زیادی بکنید.

Insights ‌

وبسایت moz اطلاعات تخصصی بسیار زیادی را به صورت یکجا به شما ارائه می دهد که اگر یک سئوکار ماهر باشید، به راحتی می توانید این اطلاعات را تحلیل کرده و بهترین بهره را از آن ها ببرید. اما اگر سئو کار ماهری نیستید، این قسمت از سایت moz به کمک شما خواهد آمد.

در این قسمت می توانید پیشنهاداتی برای بهبود وضعیت سئو سایت خود مشاهده کنید. در حقیقت این قسمت یک لیست از کار هایی است که باید برای بهبود سئوی وبسایت خود انجام دهید. توصیه می کنیم هر چند وقت یکبار به این قسمت سر زده و در صورت وجود موارد پیشنهادی نسبت به انجام آن ها اقدام کنید.

کمپین های moz

یکی از قسمت های جالب و بسیار کاربردی moz برای سئو کار ها، قسمت کمپین های این وبسایت است.

فرض کنید شما یک سئو کار هستید که به طور همزمان چندین پروژه سئو را در اختیار داشته و جلو می برید، اگر هر بار برای به دست آوردن اطلاعات و تحلیل های لازم آدرس سایت مورد نظر را در moz  وارد کنید، کار شما بسیار سخت و وقت گیر خواهد بود. به جای این کار می توانید کمپین های مختلفی را برای هر یک از وبسایت ها در moz تعریف کنید.

می توانید برای هر وبسایت کلمات کلیدی مشخص و اهداف متفاوتی را تعیین نمایید. ابزار moz تحلیل های جامعی برای هر یک از این کمپین ها به شما ارائه خواهد داد. ضمنا در صورت پیشرفت یا پسرفت در رتبه بندی ها و یا تغییر وضعیت لینک و …. می توانید به سرعت از تغییرات مطلع شوید.

خرید اکانت moz

ابزار moz به کاربران جدید خود به مدت یک ماه اکانت رایگان و آزمایشی می دهد. این اکانت محدودیت های زیادی دارد و تنها برای تست ویژگی های moz است و نمی توان از آن برای کار های حرفه ای استفاده نمود. اگر می خواهید که از ویژگی های حرفه ای این وبسایت استفاده کنید، لازم است تا یکی از پلن های آن را انتخاب نموده و خریداری کنید. ممکن است در نگاه اول قیمت پلن های این وبسایت زیاد باشد، اما در دراز مدت میزان سودی که با استفاده از این وبسایت به دست خواهید آورد، این قیمت ها را به طور کامل توجیه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.