conversion tracking در گوگل ادز چیست؟

چند سالی است که گوگل ادز و سئو عامل مهمی در رشد کسب‌وکارهای اینترنتی در بستر وب هستند و هر روز با قابلیت‌های جدید خود بازاریابان را شگفت زده می‌کنند. سئو و ادوردز دو فاکتور مهم برای دیده شدن کسب‌وکار شما در بستر اینترنت می‌باشد و هرچه سئوی سایت شما قوی‌تر باشد کمپین‌های ادوردز موفق‌تری خواهید داشت.

 روند افت و خیز سئو یک سایت با استفاده از ابزار آنلاین گوگل آنالیتیکس قابل درک است و گوگل ادوردز در ایجاد یک روند صعودی بسیار عملکرد مناسبی دارد.

از ویژگی‌های‌ مهم تبلیغ در گوگل می‌توان به قابلیت ردیابی و اندازه‌گیری آن اشاره کرد. گوگل ادوردز یک ابزار قوی و پرطرفدار برای ایجاد تبلیغ کلیکی پربازده است که در صورت همگام سازی با ابزار آماری گوگل آنالیتیکس این امکان را به شما می‌دهد تا میزان conversion های کمپین خود را بر اساس Goalهایی که در گوگل آنالیتیکس تعریف کردید بسنجید.

 راز conversion tracking در تبلیغات گوگل چیست؟

در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد که از طریق راه اندازی  conversion tracking  در گوگل ادز میزان فروش فعلی و مشتریان بالقوه آینده رو ردیابی کنید و با کمک استراتژی‌ها بازاریابی همزمان با کاهش هزینه گوگل ادوردز کاربرانی که صفحات سایت شما را ترک می‌کنند به سایت خود بازگردانید. در مقاله پیشنهادی زیر با تکنیک‌های افزایش بازدیدکنندگان برگشتی آشنا شوید.

کمپین تبلیغات کلیکی گوگل همیشه نیازمند هزینه بوده اند. با سرمایه‌گذاری روی کمپین‌های گوگل ادوردز این شانس را خواهید داشت که به طور هوشمندانه در جهت کاهش ھزینه تبلیغات گوگل ادوردز و افزایش سود برند حرکت کنید. بنابراین لازم است برای هر تصمیم‌گیری،‌ پیوسته conversionها را آنالیز کنید .

Conversion خود را تعریف کنید.

هر سایتی بر اساس نوع عملکرد آن Conversion مخصوص به خود را دارد.

اگر شما صاحب یک سایت فروشگاهی هستید و می‌خواهید خرید محصولات را توسط کاربران جدید و کاربران فعال سایت، ردیابی کنید  Conversion سایت شما  به صورت خرید محصول تعریف می‌شود.

برای سایت‌های مشاوره‌ای Conversion معمولا به صورتی فرمی است که توسط کاربر تکمیل می‌شود.

بعد از مشخص کردن نوع Conversion لازم است به ادوردز اطلاع دهید که عملیات با موفقیت انجام شد. این کار توسط صفحه تبدیل انجام می‌شود.

به عنوان مثال در سایت‌های دانلودی بعد از پرداخت هزینه، یک صفحه نمایش داده می‌شود که اعلام می‌کند پرداخت با موفقیت انجام شد و ضمن تشکر، شما را به صفحه دانلود فایل هدایت می‌کند. این صفحه که در اثر رخداد “تبدیل کاربر به مشتری” نمایش داده می‌شود صفحه تبدیل نام دارد و امکان محاسبه نرخ تبدیل Conversion Rate را فراهم می‌سازد.

صفحه تبدیل سایت این قابلیت را دارد که با ارسال کد به ابزار ادوردز اعلام کند که عمل تبدیل اتفاق افتاده است.

هر بار که یک تبدیل در سایت شما اتفاق می‌افتد ادوردز تمام عواملی که به این تبدیل منجر شده است را گردآوری می‌کند و شما می‌توانید با بررسی آن‌ها به آن دسته از اطلاعاتی دست یابید که در این تبدیل‌ها مشترک بوده و بر اساس آن، کمپین خود را قدرت بخشید.

این عوامل می‌تواند شامل موقعیت جغرافیایی کاربران و یا کلمات کلیدی سرچ شده توسط آن‌ها باشد و به شما کمک می‌کند که نیاز کاربران ویژه خود را به درستی درک کنید. بنابراین ردیابی Conversion یکی از عوامل کلیدی موفقیت کمپین‌ گوگل ادوردز می‌باشد.

از لینک زیر می‌توانید با طریقه ایجاد goal در گوگل آنالیتیکس آشنا شوید.

برای ردیابی ‌goal‌های تعریف شده شده از طریق گوگل ادز در ابتدا لازم است بین اکانت گوگل آنالیتیکس و گوگل ادز اتصال ایجاد کنید . می‌توانید این آموزش را از لینک زیر بخوانید.

بعد از اینکه دسترسی های لازم را برای آنالیتیکس و گوگل ادوردز ایجاد کردید حالا نوبت به راه اندازی  conversion tracking  در گوگل ادز میرسد. در ادامه این آموزش همراه ما باشید.

آموزش راه اندازی  conversion tracking  در گوگل ادز

در ابتدا وارد اکانت گوگل ادوردز خود شوید.

برای ورود به بخش تنظیمات لازم است از گوشه بالا سمت راست بر روی آیکن ابزار کلیک کنید .

در مگا منوی باز شده از بخش Measurement بر روی گزینه conversion کلیک کنید.

در صفحه جدید برای روی گزینه آبی +conversion کلیک کنید.

راه اندازی  conversion tracking در گوگل ادز به چهار شیوه انجام می‌شود.

 در این صفحه  باید برای ابزار ادوردز مشخص کنید که قصد ردیابی چه چیزی را دارید. در ادامه این چهار گزینه را بررسی می‌کنیم:

Website  : با انتخاب این گزینه مشخص می‌کنید که قصد ردیابی یک وب سایت را دارید.

App : با انتخاب این گزینه مشخص می‌کنید که میخواهید یک اپ موبایل را ردیابی کنید.

Phone calls : برای ردیابی تماس‌ها از این گزینه استفاده کنید.

Import  : اگر قصد ردیابی تبدیل‌ها از داخل ابزار گوگل آنالیتیکس را دارید  بعد از انتخاب گزینه import  بر روی گزینه  Google Analytics  کلیک کنید.

بدین شکل شما  با انتخاب گزینه  Google Analytics می‌توانید از طریق ‌goal‌هایی که از طریق گوگل آنالیتیکس تعیین کردید conversion tracking را راه‌اندازی کنید.

با انتخاب goal مورد نظر خود و انتخاب گزینه import and continue  وارد صفحه جدیدی می‌شوید

در این صفحه روی گزینه  done  کلیک کنید.

با  استفاده از این آموزش گوگل ادز از این به بعد شما می‌توانید از طریق ادوردز goal های تعریف شده در آنالیتیکس را ردیابی کنید.

بیشتر بخوانید:

منبع: نوین مارکتینگ

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.