هشدار موج افزایش زگیل تناسلی در ایران

هیچ کس را در طول زندگیتان پیدا نخواهید کرد که تا کنون این جمله ” زمان ما به خاطر غذاهای که می خوردیم این چیزا نبود که…” را از بزرگ تر های خود نشنیده باشد. این جمله و جملات امثال این تنها نشان دهنده این هستند که با گذر زمان ، در هر دوره زمانی ، در سبک و نحوه زندگی افراد تغییرات بسیار زیادی به وجود می آید و انسان ها بر اساس شرایط برای تطبیق دادن خود با آن مجبور هستند تغییر کنند. زمانی که تغییر به وجود می آید مشکلات نیز تغییر پیدا خواهند کرد و بزرگ تر می شوند. یکی از مشکلاتی که امروزه گریبان گیر مردم ایران شده است و در حال شیوع پیدا کردن و بیشتر شدن می باشد ، زگیل تناسلی می باشد. این بیماری نیز همانند مشکلاتی مانند سرطان ، فیشر ، هموروئید و غیره در میان مردم در حال افزایش می باشد تنها به دلیل تغییر سبک زندگی رخ داده است. در ادامه اطلاعات بیشتری را در این زمینه به شما ارائه خواهیم داد.

افزایش آمار طلاق به علت شیوع زگیل تناسلی در ایران

زگیل تناسلی یکی از مهم ترین و اصلی ترین بیماری های مقاربتی است که هم در ناحیه تناسلی زنان و هم در ناحیه تناسلی مردان به وجود خواهد امد و می تواند مشکلات متعددی را برای فرد بیمار به وجود آورد. عامل بروز این بیماری ویروس پاپیلومای انسانی است که عمدتا از طریق برقراری رابطه جنسی انتقال پیدا می کند. اگر چه که باید به این نکته نیز توجه داشته باشید برقراری رابطه جنسی تنها راهکار انتقال زگیل تناسلی می باشد. در این میان ، با وجود اینکه ابتلا به این ویروس الزاما دلیلی بر برقراری روابط زناشویی خارج از ازدواج نیست ، اما برخی از مطالعات و تحقیقات صورت گرفته در این زمینه نشان می دهد که آمار طلاق به دلیل ابتلا به این بیماری خطرناک در کشور ما در حال افزایش قابل توجهی می باشد. برخی از کارشناسان نیز هشدار می دهند که با توجه به رواج روابط آزاد جنسی و همچنین کاهش سن رابطه و از سویی دیگر عدم رعایت بهداشت میزان شیوع زگیل تناسلی در ایران به شرایط هشدار آمیز و خطرناک رسیده و افراد باید مراقب خود در برابر این بیماری نگران کننده باشند و در صورت مشاهده علائم سریعا نسبت به درمان خود اقدام نمایند.

باید بدانید که این بیماری در صورت عدم درمان به موقع می تواند باعث بروز بیماری های خطرناکی مانند سرطان شود. پس بهتر است به روابط جنسی خود اهمیت دهید ، مراقبت های لازم را انجام دهید تا از این بیماری دور بمانید.

آیا این بیماری شایع قابل درمان است ؟

خوشبختانه این بیماری هم قابل جلوگیری و هم قابل درمان می باشد. بهتر است تمامی خانم ها و آقایان قبل از رسیدن به سن 30 سالگی در برابر این بیماری واکسینه شوند. واکسن HPV در سال 2012 توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تایید شد. این واکسن 4 تیپ ویروس زگیل را پوشش می دهد و از بروز سرطان جلوگیری می کند.

در صورت ابتلا نیز نگران نباشید چرا که روش های درمانی متفاوتی برای این عارضه وجود دارد. روش های درمانی مانند لیزر ، فریز کردن ، جراحی و غیره را می توان برای درمان این عارضه استفاده کرد و درمان شد.

به گفته متخصصین مرکز تخصصی شفا کلینیک ، اغلب بیمارانی که به سرعت این بیماری را تشخیص می دهد و برای درمان خود اقدام می کنند درمان می یابند و با عوارض جانبی آن مواجه نمی شوند. اما متاسفانه اگر فردی نسبت به درمان این بیماری واکنشی نشان ندهد ممکن است با مشکلاتی مانند سرطان پوست و رحم رو به رو شود. به یاد داشته باشید که تنها اگر فرد مبتلا به سرطان و آن هم سرطان های پیشرفته باشد ، می تواند منجر به فوق او شود. در غیر این صورت ویروس اچ پی وی به تنهایی نمی تواند مشکلی را از این بابت به وجود آورد.

به یاد داشته باشید که این ویروس ممکن است از راه دهان به داخل دهان ، حلق و گلوی بیمار انتقال یابد. پس لطفا در صورت مشاهده علائم یا پی بردن به وجود این بیماری از برقراری رابطه جنسی خودداری کنید.

توصیه به قطع رابطه جنسی در صورت ابتلا

با توجه به اینکه این بیماری از طریق روابط جنسی انتقال پیدا می کند و تاثیر آن در ابتلا به سرطان های مهمی مانند دهانه رحم به شدت دیده می شود ، متخصصان توصیه می کنند که مبتلایان رابط جنسی را متوقف نمایند و بلافاصله به درمان روی آورند. از سویی دیگر با توجه به احتمال مخفی بودن زگیل ها توصیه می شود زنان برای انجام ازمایشات دوره ای مانند تست پاپ اسمیر به پزشک خود مراجعه کنند تا در صورت ابتلا ، در مراحل اولیه تشخیص داده و درمان شوند.

وسایل محافظت کننده جنسی در عدم انتقال بیماری زگیل تناسلی به طور کامل موثر نمی باشد ، اما باز هم باید استفاده شوند. چرا که این وسایل در جلوگیری از انتقال برخی از بیماری ها موثر می باشند.

توصیه می شود مردم رفتار جنسی سالم را در قالب تک همسری در پیش بگیرند. در صورتی که امکان تک همسری وجود نداشت حتما از وسایل محافظت کننده استفاده کنید.

آیا تنها زنان به زگیل تناسلی مبتلا می شوند ؟

ابتدا باید به این مورد توجه داشته باشید که زگیل تناسلی با تبخال تناسلی تفاوت بسیار زیادی دارد و هر دو آن ها ویروس هستند. ویروس اچ پی وی همان ویروس زگیل های تناسلی بوده و ویروس تبخال تناسلی HSV نام دارد. هر دو این بیماری ها هم در خانم ها و هم در آقایان دیده می شود ، اما علائم و ظاهرشان بسیار متفاوت می باشد. ظاهر ویروس اچ پی وی به صورت یک ضایعه برجسته است که سطحی صاف یا زبر دارد و زمانی که بزرگ می شود حالت گل کلمی پیدا می کند.  در آقایان به دلیل وجود چین های پوستی گاهی این ضایعه ها در میان چین های پوستی گم می شوند و نیاز به بررسی بیشتری دارند. تبخال تناسلی شبیه به تبخال دهانی بوده و آبدار و همراه با درد است و می تواند در ناحیه خارجی آلت تناسلی و هم در داخل دهانه رحم ایجاد شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.