مرور رده
استراتژی کسب و کار
استراتژی قیمت گذاری چیست؟
تصور کنید که وارد یک فروشگاه شدهاید و قصد دارید یک نوشیدنی بخرید. نوشیدنی اول قیمت خیلی پایینی دارد، شما آن را نمیخرید چون فکر میکنید این قیمت عجیب است و ممکن است کیفیت خوبی نداشته باشد.
نوشیدنی دوم مربوط به یک شرکت بزرگ و مورد!-->!-->!-->…
مدیریت ریسک چیست؟
فرض کنید مدیر شرکتی بزرگ هستید و یک کارمند کلیدی دارید که از ابتدای راهاندازی کسبوکار کناردست شما بوده، بهطور کامل و دقیق کارها را آموخته و نیروهای جدید را هم آموزش میدهد. اما...
متاسفانه کارمند قصه ما چند وقتی است که خوب کار!-->!-->!-->…
مزیت رقابتی چیست؟
مفاهیم مزیت رقابتی چیست؟
قبل از شروع مزیت رقابتی، اول لازم است با سه مفهوم POD ،POP و USP آشنا شویم که در بحث مزیت رقابت کاربردی است و گاهی با هم اشتباه گرفته میشود.
شباهتها (Point of Parity): معنی واژه Parity یعنی برابری؛ Point of!-->!-->!-->!-->!-->…
KPI چیست؟
شما هم مثل من با آدرسیابی مشکل دارید یا فقط منم که هر لحظه باید از روی گوگلمپ چک کنم کجای مسیر هستم؟ واقعاً با وجود این همه خیابان و مسیرهایی که هر کدام، آدم را به جایی میبرد، گوگل مپ مثل یک چراغ راهنما، حیاتی است.
مثلاً من وقتی!-->!-->!-->…
ماتریس بوستون چیست؟
ستاره ها، علامتهای سؤال، گاوهای شیرده و سگها! احتمالاً از مشاهده این کلمات در یک مقاله مربوط به کسبوکار تعجب میکنید. با این 4 کلمه بیربط نمیشود حتی یک جمله ساده ساخت، ولی میشود یک کسبوکار را زیر و رو کرد! البته فقط وقتی که آنها!-->…
استراتژی STP چیست؟
بروسلی میگوید: «مبارز موفق، آدمی معمولی، با تمرکزی در حدِ یک لیزر قوی است!»
ما هم میگوییم: «تمرکز، قدرت میآفریند.»
حتماً قبول دارید که وقتی ما تمام انرژی و زمان خود را برای عمیق شدن در یک موضوع به کار میگیریم، در آن زمینه، نسبت!-->!-->!-->!-->!-->…
پیامد های منفی تخفیف گذاری اشتباه چیست؟
حدود یک ماه پیش میخواستم دوره آموزش سختافزار را از یک سایت معروف بخرم. اما ناگهان یادم آمد، این سایت همیشه و در ایام و مناسبتهای مختلف، تخفیفهای چندین درصدی روی محصولات خود میگذارد. من که عجلهای نداشتم و میتوانستم تا رسیدن اولین!-->…
مدل کسب و کار چیست؟
مدیریت کسب و کار مانند یک هزارتوی پر پیچ وخم است؛ هزارتویی که اگر چشمبسته در آن قدم بگذارید، ممکن است گم شوید یا مقدار خیلی خیلی زیادی از وقتتان را تلف کنید. در این هزارتو باید محصولات را مدیریت کنید، به برندینگتان برسید، به کارمندان!-->…