ازکجا گوشی پزشکی با قیمت ارزان بخریم و به چه نکاتی توجه کنیم؟2021

به طور قطع تاکنون گوشی پزشکی را در مطب پزشکان دیده‌اید، زیرا یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین ابزاری که پزشکان در مطب خود برای معاینه بیماران و تشخیص بیماری‌های مختص به قلب و ریه و .. استفاده می‌کنند، گوشی پزشکی (استتوسکوپ) در انواع برند ها و قابلیت های متفاوت تولید میشوند که براساس میزان کیفیت و قابلیت هایی که دارند از تنوع قیمتی زیادی برخوردار هستند.گوشی پزشکی وسیله‌ای مهم وکاربردی در کالا های پزشکی به شمار می‌آید.انواع گوشی پزشکی در  فروشگاه تجهیزات پزشکی توانی نو با قیمت های بسیار مناسب و ارزان قابل خریداری است.ما در این مطلب قصد داریم نحوه کار با این ابزار را شرح داده و انواع گوشی پزشکی را به کاربران و مشتریان معرفی نماییم تا چنانچه قصد خرید این محصول را دارید بدانید کدام نوع آن می‌تواند برای فعالیت پزشکی شما مناسب باشد؟ در نهایت نیز فروشگاه آنلاین تجهیزات پزشکی توانی نو را به شما معرفی خواهیم کرد که می‌توانید خرید گوشی پزشکی را از این مرکز انجام دهید.

گوشی پزشکی چیست؟

گوشی پزشکی یا استتوسکوپ stethoscope نام یکی از وسایل پزشکی است که برای تشخیص برخی از بیماری‌ها مانند مشکلات ریوی و قلبی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در بسیاری از رشته‌های پزشکی دیگر ممکن است کاربردی نداشته باشد. این کلمه لاتین از دو بخش stetho  به معنای سینه و scope به معنای نمایش دادن تشکیل شده است. با استفاده از گوشی پزشکی می‌توان صدای قلب ریه و همچنین روده‌ها و مسیر جریان خون در رگ‌ها را شنید و مشکلات به وجود آمده در عملکرد آن‌ها را بررسی و شناسایی کرد. این دستگاه را می‌توان تنها ابزاری در دنیای پزشکی دانست که از 200 سال گذشته تاکنون تغییرات چندانی پیدا نکرده است. هر چند که نوع دیجیتال گوشی پزشکی هم در سال‌های اخیر به بازار تجهیزات پزشکی آمده است اما همچنان پزشکان استفاده از گوشی پزشکی کلاسیک را ترجیح می‌دهند.

نحوه استفاده از گوشی پزشکی

اولین چیزی که شاید در علم پزشکی به پزشکان، متخصصان اورژانس و افرادی که دوره‌های امداد را می‌گذرانند آموزش داده می‌شود، روش استفاده درست ازگوشی پزشکی است. ما در این بخش قصد داریم نحوه استفاده از این ابزار پزشکی را به طور خلاصه آموزش دهیم.

  • در وهله اول لازم است شما از سلامت گوشی پزشکی خود مطمئن باشید تا بتوانید نتیجه درستی از معاینه‌تان بدست آورید. برای امتحان کردن آن کافیست گوشی را در گوش خود گذاشته و به صفحه گرد دیافراگم آن ضربه‌ای بزنید تا بتوانید صدا را با سرعت تشخیص دهید.
  • نکته مهم دیگر آن است که گوشی باید به درستی در گوش شما قرار گیرد برای این موضوع لازم است آن را به شکلی تنظیم کنید که نه خیلی سفت باشد و چندان شل که از گوش شما خارج گردد.
  • هنگام معاینه باید اطراف شما آرام باشد تا صداهای دیگر مانع از شنیدن صدا نشود.
  • اگر می‌خواهید با استفاده از گوشی پزشکی صدای قلب بیمار و تعداد ضربان قلب وی را بررسی کنید، بهتر است که اگر امکان دارد بیمار به پشت خوابیده باشد. اما برای تشخیص مشکلات و بیماری‌های دیگر مانند بررسی ریه و شکم، بیمار می‌تواند در وضعیت نشسته و یا ایستاده نیز قرار گیرد.
  • همچنین بهتر است لباس بیمار را کنار بزنید تا صدای خش خش لباس‌ها و یا ضخامت آن‌ها مانع از شنیدن صدای قلب و ریه نشود. هر چند که با وجود گوشی‌های دیجیتال امروزه تا حد زیادی این مشکل حل شده است.
  • دیافراگم یا همان سری گرد گوشی پزشکی باید دقیقا روی قلب و در جایی که دنده‌های 4 تا 6 به هم برخورد می‌کنند قرار گیرد و سری گوشی مابین دو انگشت وسط و اشاره شما قرار داشته باشد و فشار کمی را بر بدن بیمار وارد نمایید.
  • چنانچه بیمار در این حالت به آرامی نفس بکشد و شما به مدت یک دقیقه به صدای قلب او گوش کنید، می‌توانید عملکرد طبیعی و سالم و یا وجود مشکل را در صدای ضربان بیمار و یا تنفس وی شناسایی نمایید.
  • تعداد ضربان قلب در سنین مختلف متفاوت است و با شناختی که پزشکان از این شرایط دارند می‌توانند تشخیص دهند کاهش و یا افزایش تعداد ضربان قلب ممکن است چه دلایلی داشته باشد و فرد به چه مشکلی دچار باشد.

انواع گوشی‌ پزشکی

پیشتر به این موضوع اشاره کردیم که بیشتر پزشکان استفاده از گوشی پزشکی کلاسیک را ترجیح می‌دهند و یا از 200 سال گذشته تاکنون این ابزار پزشکی تغییر چندانی پیدا نکرده اما به این معنا نیست که گوشی‌های دیجیتال جدیدی طراحی و تولید نشده باشند. پزشکان و یا افرادی که نیاز به استفاده از گوشی پزشکی دارند، می‌توانند انواع آن یعنی مدل تک سر و یا دو سر آن را بررسی کرده و آنچه که برای تخصص‌شان مناسب است را خریداری نمایند. ما در ادامه به معرفی انواع گوشی خواهیم پرداخت تا شما بتوانید خرید گوشی پزشکی را با دقت بالاتری انجام دهید.

گوشی‌های پزشکی عموما دارای سه مدل مختلف زیر می‌شوند که می‌توانید از بین آن‌ها گوشی مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

  • گوشی پزشکی آکوستیک:

این نوع گوشی هم دارای مدل تک سر و هم دو سر می‌باشد و شناخته شده‌ترین نوع گوشی پزشکی است که در بازار تجهیزات پزشکی می‌توانید آن را بیابید. این نوع گوشی دارای یک سری دیافراگم است که می‌تواند از جنس فلز و یا پلاستیک تولید شده باشد. در واقع این بخش است که روی بدن بیمار قرار می‌گیرد و صدا را دریافت کرده و به گوشی‌ها که در گوش پزشک قرار دارد می‌رساند.

  • گوشی پزشکی دیجیتال (الکترونیک):

در حال حاضر نوعی از گوشی پزشکی در فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی وجود دارد که به نوع دیجیتال معروف است و کارایی آن‌ها کمی بهتر از گوشی پزشکی آگوستیک است از آن جهت که اگر دور و اطراف پزشک یا متخصص شلوغ باشد، با استفاده از این نوع گوشی خللی در تشخیص مشکل بیمار وارد نخواهد شد. این گوشی از سنسورهای تقویت کننده صدا برخوردار است و صدای بیشتر و واضح‌تری را در اختیار پزشک می‌گذارد و نیازی به خارج کردن لباس بیمار در بیشتر اوقات نخواهد بود. عموماً قیمت گوشی پزشکی دیجیتال نسبت به نوع کلاسیک آن چند برابر بیشتر است زیرا با فیلتر کردن صداهای مزاحم، هم صدای بهتری را به گوش می‌رسانند و هم می‌توان صداهای دریافتی را ذخیره سازی نمود ضمن آن که می‌توان با اتصال هندزفری به آن صداها را از این طریق شنید.

  • گوشی پزشکی نوزاد (جنین):

نمونه دیگری از گوشی پزشکی که در فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی می‌بینید گوشی پزشکی نوزاد یا جنین است که صدای دریافتی از آن بسیار متفاوت است. سری دیافراگم این گوشی به صورت شیپوری طراحی شده و ضعیف‌ترین و ریز‌ترین صداها را دریافت کرده و با تقویت صداها آن را را به گوش پزشک می‌رساند.

  • گوشی دامپزشکی:

نوعی از گوشی نیز وجود دارد که دامپزشکان از آن برای معاینه حیوانات و دام استفاده می‌کنند و به گوشی دامپزشکی معروف است. این نوع گوشی از دیافراگم کوچک‌تری برخوردار است و برای معاینه حیوانات کوچک‌تر بسیار مناسب می‌باشد زیرا صداها را با دقت بیشتری دریافت می‌نماید. تنها تفاوت این گوشی با گوشی پزشکی مربوط به طول تیوب و شدت صدای دریافتی می‌شود.

چه نکاتی را هنگام خرید گوشی پزشکی باید مدنظر قرار داد؟

  • بخشی از پروسه انتخاب و خرید گوشی پزشکی به سلیقه شما و یا نحوه استفاده‌تان از این وسیله مربوط می‌شود، اما از نگاه تخصصی لازم است به چند مورد اصولی زیر در خصوص انتخاب یک گوشی مناسب توجه نمایید.
  • بنا بر نیاز و تخصصی که دارید می‌توانید گوشی دو سر و یا تک سر ( تک لوله و یا دو لوله) که در فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی قرار دارد را خریداری نمایید. 
  • توجه کنید که لوله‌ها کیفیت بالایی داشته باشند و ضمن داشتن ضخامت کافی سفت نباشند و لوله‌ها طول متناسب و متعادل داشته باشند یعنی نه خیلی بلند باشند و نه کوتاه تا پزشک بتواند دسترسی بهتری به قسمت قلب و یا قفسه سینه بیمار داشته باشد.
  • حواستان باشد گوشی‌ای که خریداری می‌کنید دچار نشتی نباشد. نشتی به این معناست که صدا از بخش دیافراگم بدون خلل و مشکلی سریعاً به گوشی انتقال یابد.
  • به صفحه دیافراگم یا دیسک گوشی توجه کنید. اگر متخصص اطفال یا بزرگسالان هستید حتماً از بین انواع گوشی پزشکی، موردی را انتخاب کنید که متناسب با تخصص‌تان باشد.

نکته‌ای درباره قیمت گوشی پزشکی

به دلیل آن که گوشی پزشکی دستگاهی است که به طور مداوم پزشکان با آن سروکار دارند نیاز است تا به هنگام خرید گوشی پزشکی با کیفیت‌ترین آن را انتخاب نمایند، زیرا یک سرمایه‌گذاری بلند مدت به شمار می‌آید و بهتر است قیمت گوشی پزشکی یا دامپزشکی برایتان اولویت نباشد بلکه کارایی، طول عمر و دوام آن برایتان اهمیت داشته باشد و گوشی مناسبی را برای تخصص خود انتخاب نمایید.

فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی توانی نو

کمتر پیش می‌آید به مطب پزشکان عمومی و یا متخصصان قلب و ریه مراجعه کنید و گوشی پزشکی را نبینید. زیرا پزشکان متخصص در این حوزه از این دستگاه برای شنیدن صدای ضربان قلب شما و همچنین نفس‌های شما از قسمت ریه استفاده می‌کنند. همان‌طور که پیشتر اشاره کردیم گوشی پزشکی مدل‌های مختلفی دارد که نوع کلاسیک ‌آن توسط پزشکان بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما می‌توانید انواع گوشی‌های پزشکی شامل همین مدل کلاسیک و دیجیتال و .. را به راحتی از فروشگاه توانی نو انتخاب و خریداری نمایید.

این ابزار جزء تجهیزات پزشکی به شمار می‌آید که در فروشگاه‌های این حوزه به فروش می‌رسد. فروشگاه اینترنتی توانی نو www.tavanino.com مجموعه‌ای است که تنوع بی‌شماری از گوشی پزشکی را در سایت خود به مشتریان ارائه کرده که می‌توانید آن را با قیمت ارزان و مناسب تهیه نمایید. علاوه بر این در فروشگاه تجهیزات پزشکی توانی نو انواع کالای پزشکی خانگی و بیمارستانی ارائه شده است و مشاوران این فروشگاه  آماده ارائه مشاوره و خدمات پشتیبانی به مشتریان هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.