تجهیزات لازم برای برگزاری کلاس مجازی

در حال حاضر آموزش مجازی بخش جدا نشدنی از دنیای آموزش محسوب می‌شود و به همین دلیل، روز به ‌روز تجهیزات کلاس مجازی پیشرفته‌تر شده و شرکت‌های سازنده مرتباً در حال به ‌روز رسانی تکنولوژی و ظرفیت خود در این زمینه هستند؛ چراکه بدون تجهیزات لازم برای برگزاری کلاس مجازی و آموزش آنلاین، کسب نتیجه مطلوب از این روش نوین و امروزی امکان پذیر نخواهد بود.

به طور کلی تجهیزات کلاس مجازی به دو دسته سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم می‌شود که بخش سخت افزاری شامل لپ تاپ یا کامپیوتر، دوربین، میکروفون، هدست، اینترنت پرسرعت و… است. در زمینه تجهیزات نرم افزاری نیز بهتر است بدانید؛ نرم افزارها و پلتفرم‌های بسیاری برای برگزاری کلاس مجازی وجود دارند که کمک می‌کنند تا فعالان آموزشی بتوانند محتواهای خود را به صورت آنلاین به مخاطبانشان ارائه دهند که در این میان می‌توان به نرم افزار LMS اشاره نمود.

با توجه به اینکه نرم افزار LMS بسیار کاربردی است، در صورتی که شما هم قصد برگزاری کلاس مجازی و آنلاین را دارید و به دنبال بهترین نرم افزارهای مخصوص کلاس آنلاین می‌گردید یا اینکه قصد دارید راجع به خرید ال ام اس و… اطلاعات بیشتری به دست آورید، در این مطلب همراه ما باشید تا شما را با این نرم افزار پرطرف‌دار و محبوب بیشتر آشنا کنیم.

برای انتخاب بهترین نرم افزار برگزاری کلاس مجازی لازم است چه معیارهایی را در نظر بگیریم؟

برای انتخاب یک نرم افزار مناسب کلاس آنلاین مثل نرم افزار ال ام اس، لازم است کاربران معیارهایی را در نظر بگیرند از جمله اینکه:

  • نرم افزار مورد نظر باید با دستگاه‌ها و سیستم عامل‌های مختلف سازگار باشد.

اولین معیار مهم هنگام انتخاب و خرید نرم افزار کاربردی برای برگزاری کلاس مجازی این است که نرم افزار مورد نظر از قابلیت سازگاری با سیستم عامل‌ها و دستگاه‌های مختلف برخوردار باشد. در واقع، لازم است نرم افزاری انتخاب شود تا کاربران سیستم عامل‌های مختلف به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند.

  • نرم افزار مورد نظر باید بتواند بین برگزار کنندگان و شرکت کنندگان تعامل برقرار کند.

همیشه کمبود تعامل بین برگزار کنندگان و شرکت کنندگان یکی از مهم‌ترین مشکلات کلاس‌های مجازی و آنلاین بوده است؛ بنابراین کاربران بهتر است به دنبال خرید نرم افزاری باشند که از قابلیت تعاملی مثل امکان ارتباط گیری صوتی و تصویری یا چت کردن شرکت کنندگان در کلاس‌های مجازی برخوردار باشد. این ویژگی می‌تواند به برگزار کنندگان و شرکت کنندگان در کلاس‌های مجازی کمک کند تا آنها بتوانند سطح تعاملات خود را بالاتر ببرند.

  • نرم افزار مورد نظر باید از قابلیت پشتیبانی قدرتمندی برخوردار باشد.

برای انتخاب نرم افزار مناسب برگزاری کلاس آنلاین و مجازی یکی دیگر از معیارهای مهم قابلیت پشتیبانی آن می‌باشد. کاربران قبل از اینکه بتوانند کلاس‌های آنلاین خود را در بستر یک نرم افزار برگزار کنند، لازم است درباره وضعیت پشتیبانی و ارائه خدمات به مشتریان نرم افزار منتخب خود تحقیق و بررسی نمایند. در این راستا، چنانچه شما خواستار این هستید که راجع به خرید ال ام اس و… از یک شرکت نرم افزاری معتبر اطلاعات کافی به دست آورید، ما به شما مجموعه سمایاد را پیشنهاد می‌کنیم که یکی از مراکز ارائه دهنده انواع نرم افزارهای کاربردی آموزش مجازی و آنلاین در کشور می‌باشد.

  • نرم افزار مورد نظر باید به ابزارهای کاربردی مجهز باشد.

نرم افزارهای طراحی شده مخصوص کلاس‌های آنلاین معمولاً به امکانات مختلفی مجهز هستند تا کاربران بتوانند به کمک آنها کلاس‌های مجازی خود را با بالاترین کیفیت ممکن برگزار نمایند. با این وجود، کاربران بهتر است نرم افزاری را انتخاب و خریداری کنند که دارای قابلیت‌هایی نظیر به اشتراک گذاری فایل‌ها، امکان ضبط جلسات، امکان گزارش گیری، دارا بودن تخت وایت برد مجازی و… باشد.

  • نرم افزار مورد نظر باید با توجه به امکاناتی که ارائه می‌دهد، از قیمت مناسبی برخوردار باشد.

برای انتخاب بهترین نرم افزار کلاس مجازی، یکی دیگر از معیارهای مهم این است که سرویس‌های کاربری و امکانات تعبیه شده در آن خیلی گران نباشد؛ بنابراین بهتر است کاربران از نرم افزاری استفاده کنند که قیمت مناسبی داشته باشد تا هزینه‌های برگزاری کلاس آنلاین بیش از اندازه افزایش پیدا نکند. در صورتی که شما کاربران گرامی می‌خواهید راجع به خرید ال ام اس و… و قیمت آن اطلاعات بیشتری به دست آورید، می‌توانید با کارشناسان مجموعه سمایاد در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند.

ویژگی‌های بارز نرم افزارهای کلاس مجازی نظیر ال ام اس شامل کدام موارد می‌شود؟

در خصوص ویژگی‌های مهم و بارز نرم افزارهای مناسب برای برگزاری کلاس مجازی نظیر نرم افزار ال ام اس می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • برای ارائه نمایش‌ها و نمودارها به صورت بلادرنگ دارای وایت بورد دیجیتال است.
  • از امکان ارسال پیام فوری و قابلیت گفتگو برخوردار می‌باشد تا افراد شرکت کننده در کلاس‌های مجازی بتوانند به راحتی با مدرس و دیگر مخاطبان در ارتباط باشند و با آنها به تبادل نظر بپردازند.
  • یکی دیگر از ویژگی‌های بهترین نرم افزار کلاس مجازی ارائه قابلیت‌های مطلوب و کاربردی برای شرکت کنندگان است؛ بنابراین دانش آموزان با استفاده از نرم افزارهای کلاس مجازی نظیر ال ام اس می‌توانند در بحث‌ها مشارکت کنند، یا صدای برخی از شرکت کنندگان را که ممکن است باعث مزاحمت شوند، بی صدا یا mute کنند، یا حتی در مورد مطالب ارائه شده در کلاس از مدرس مربوط سؤال نمایند.
  • امکان چت خصوصی نیز یک ویژگی مهم برای نرم افزارهای کلاس مجازی محسوب می‌شود که در صورت استفاده درست از این قابلیت و وجود امکان مدیریت آن به وسیله مدرس یا معلم، مشارکت بین شرکت کنندگان افزایش پیدا می‌کند و در این صورت کلاس مجازی شباهت نزدیک‌تری به کلاس‌های درس حضوری خواهد داشت.
  • ویژگی ضبط ویدئو در نرم افزارهای مخصوص کلاس مجازی این امکان را در اختیار اساتید و مدرسان قرار می‌دهد که آنها بتوانند آموزش‌های برخط یا آنلاین خود را در قالب ویدئوهای درخواستی ذخیره کنند تا در صورت لزوم دانش آموزان راحت‌تر بتوانند به آنها دسترسی مجدد داشته باشند.
  • رمز گذاری برای حفاظت بیشتر نیز یکی دیگر از ویژگی‌های نرم افزار کلاس مجازی است تا برگزار کنندگان مطمئن شوند تنها شرکت کنندگان آن کلاس می‌توانند به بستر آموزشی مربوط به خود دسترسی داشته باشند.
  • اشتراک گذاری صفحه نمایش، برگزاری آزمون، سازگاری با موبایل یا تبلت، نمایش مطالب آموزشی به صورت تصاویر چند رسانه‌ای یا اسلاید، بلند کردن دست برای داوطلب شدن یا پاسخ دادن به سؤالات مدرس نیز از دیگر ویژگی‌های مهم بهترین نرم افزار کلاس مجازی همچون ال ام اس است.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به خرید ال ام اس و… به کدام شرکت نرم افزاری معتبر مراجعه کنیم؟

اینکه برای برگزاری کلاس مجازی و آنلاین خود کدام یک از نرم افزارها و پلتفرم‌های طراحی شده را انتخاب و خریداری نمایید، کاملاً به نوع استفاده و کاربرد شما بستگی دارد. علاوه بر این، انتظار شما از سیستم کلاس مجازی چیست و می‌خواهید این نرم افزار دارای چه قابلیت‌ها و امکاناتی باشد؟ به عنوان مثال، آیا برای حضور چند شرکت کننده نیاز به ویدئو کنفرانس دارید؟ تعداد کاربرانی که قرار است به سیستم کلاس مجازی شما به صورت هم‌زمان متصل شوند، چقدر است؟ و…

بنابراین، بهتر است با یک شرکت طراح نرم افزارهای کلاس مجازی در ارتباط باشید و از آنها مشورت بگیرید. در این راستا، اگر به دنبال یک شرکت معتبر می‌گردید تا راجع به خرید ال ام اس و… اطلاعات لازم را کسب کنید، ما به شما مجموعه سمایاد را پیشنهاد می‌کنیم که یکی از شرکت‌های فعال طراحی نرم افزارهای آنلاین و مجازی در کشور است.

این مجموعه در خصوص طراحی و پیاده سازی نرم افزارهای آموزشی نظیر نرم افزار LMS (سیستم مدیریت یادگیری)، نرم افزارهای کلاس مجازی و… دارای تجربه سی ساله می‌باشد و شما به راحتی می‌توانید در مورد قیمت، امکانات، ویژگی‌های نرم افزارهای کلاس آنلاین به خصوص نرم افزار ال ام اس با کارشناسان آن در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.