خاموش شدن ناگهانی ایفون

تقریبا تمام کاربران آیفون بطور مداوم از این دستگاه استفاده می کنند و این موضوع تا حدی هم برای دارندگان آیپد صدق می کند؛ بر این اساس اگر زمانی دستگاه های یاد شده روشن نشوند اوضاع کمی ناخوشایند می شود.رفع مشکل خاموش شدن ناگهانی ایفون

رفع مشکل خاموش شدن آیفون

برنامه های مخرب و مشکلات نرم افزاری از مواردی است که می تواند دلیل خاموش شدن گوشی آیفون، ساموسنگ و مدل های دیگر باشد. اگر مدت زمان کوتاهی است که دچار مشکل سیاه شدن صفحه نمایش گوشی شده اید، باید برگردید و به برنامه هایی که در این مدت اخیر نصب کرده اید نگاهی بیندازید.

ایفون را شارژ کنید

این توصیه کمی پیش پا افتاده بنظر می آید اما اگر سنی از دستگاه هوشمند گذشته باشد باتری لیتیومی عمکلرد بهینه ای نداشته و خیلی زودتر از انتظار و گاهی یکباره خالی می شود. پس دستگاه را به شارژر وصل کرده و حداقل ده دقیقه زمان بدهید؛ اگر مشکل از باتری باشد در زمان یاد شده دستگاه روشن می شود.

همچنین سالم بودن کابل لایتنینگ و آداپتور شارژر را نیز بررسی کنید، شاید جریان برق به درستی وارد دستگاه نمی شود. در این مواقع بهتر است شارژر اپل دوستان یا افراد فامیل را امتحان کنید، ضمنا یادتان باشد که شارژهای تقلبی یا مارک های متفرقه را هرگز استفاده نکنید.

ایفون را ریست کنید

راه اندازی مجدد دستگاه های الکترونیکی در بیشتر مواقع چاره ساز است و در این شرایط نیز می تواند به روشن شدن دستگاه منجر شود. برای این منظور در دستگاه‌های جدید ابتدا دکمه ولوم بالا و سپس دکمه ولوم پایین را فشار داده و رها کنید و سپس دکمه پاور گوشی را نگاه دارید تا لوگو اپل به‌نمایش درآمده و گوشی ریست شود. در مدل‌های قدیمی‌تر دکمه های پاور و هوم را با هم و به مدت 5 تا 15 ثانیه همزمان فشار داده و نگه دارید. با انجام این کار در زمان مشخص، لوگوی اپل روی نمایشگر ظاهر می شود. برای محکم کاری می توانید ابتدا آیفون یا آیپد را به شارژر متصل کرده و سپس این کار را انجام دهید تا اگر هم ایراد در قسمت باتری باشد، منبع برق این نقص را جبران کند.

حال اگر نمایشگر روشن شد اما حتی با گذشت حدود 10 دقیقه در حالت نمایش لوگوی اپل باقی ماند، دستگاه باید ریستورشود.

رفع مشکل خاموش شدن ناگهانی ایفون

دستگاه را ریستور یا ریکاوری کنید

زمانی نیاز است دستگاه ریستور شود که آیفون یا آیپد روشن می شوند اما به دلیل مشکلاتی در iOS بالا نمی آیند. این روش هم به سادگی قابل انجام است، صرفا کافیست دستگاه را به رایانه وصل کرده و برنامه‌ی آیتونز را اجرا نمایید. از قسمت بالا و سمت چپ برنامه روی آیکن دستگاه کلیک کنید تا در راست برنامه اطلاعات آن نمایش داده شود. دکمه Restore را کلیک کنید تا آیتونز سیستم عامل دستگاه را ریست کند.

در همین حین آیتونز از سوالی در رابطه با نسخه پشتیبان قبلی می پرسد، اگر پیش از این از محتویات دستگاه پشتیان گیری کرده اید، آن را انتخاب کنید، در غیر اینصورت آیتونز دستگاه را به حالت کارخانه برمی گرداند و قطعا اطلاعات و داده های روی گوشی یا تبلت از بین می روند.

اگر این روش جواب نداد، سراغ ریکاوری بروید. دستگاه را به رایانه متصل کرده و آیتونز را اجرا کنید. حالا دکمه های هوم و پاور را 10 ثانیه همزمان فشار دهید. پس از آن فقط دکمه پاور را رها کنید. سپس آیتونز با پیامی اعلام می کند که دستگاه در حالت ریکاوری قرار گرفته است.

  • نکته : اگر چندین بار سعی کردید که دستگاه را ریستور یا ریکاوری کنید اما موفق نشدید، آن را به رایانه‌ی دیگری که آیتونز هم در آن نصب شده متصل کرده و دوباره امتحان کنید. زیرا کاهی سیستم نمی تواند دستگاه را به درستی تشخیص دهد یا اینکه ایراد در یک درایور باعث می شود مراحل به درستی انجام نشوند.

دانگرید ios

اگر دستگاه را با موفقیت ریستور کردید اما مشکل همچنان پابرجا بود، احتمالا آیفون یا آیپد با نسخه فعلی iOS سازگاری ندارند بنابراین باید آن را به نسخه‌ی پایین تر دانگرید کرده تا دستگاه به راحتی سیستم عامل را اجرا کند.

دستگاه را جلیبریک کنید

جیلبریک کردن دستگاه های اپل هیچگاه توصیه نمی شود اما گاهی بهتر از آن است که مجبور باشید آیفون یا آیپدی که کهنه نشده را دور بیاندازید. برخی اوقات فقط جیلبریک می تواند مشکل سخت افزاری را برطرف کرده و دستگاه را مجددا قابل استفاده کند. اما توجه کنید که ممکن است این راهکار نیز به طور صد رد صد مشکل یاد شده را برطرف نکند.

ممکن است همه چیز زیر سر برنامه های مخرب باشد. این نکته را فراموش نکنید، در صورتی که قبل از خاموش شدن ناگهانی گوشی، ابتدا موبایلتان هنگ می کند سپس بعد از چند ثانیه صفحه نمایش سیاه و خاموش می شود، این احتمال زیاد است که دلیل مشکلات شما، تنها برنامه های گوشیتان است.

رفع مشکل خاموش شدن ناگهانی ایفون

برنامه مخرب و خاموش شدن ایفون

گاهی اوقات نیز دلیل این کار وجود بدافزارهایی روی گوشی است که می تواند موجب خاموش شدن ناگهانی گوشی شما شده باشد. نرم افزارهای مخرب و مشکوکی روی نت وجود دارند که بدون اینکه بدانید روی حافظه شما جا خوش کرده اند و اگر آنتی ویروس نداشته باشید می توانند موجب بروز مشکلاتی از این دست شوند.

برای اینکه ببینید چه برنامه هایی در حال حاضر روی گوشی شما در حال اجرا شدن و چه میزان حجم حافظه و باتری را می خورد می توانید وارد تنظیمات گوشی خود شده و my apps و سپس running را بزنید. در صورت وجود برنامه‌ هایی که به آن ‌ها شک کرده ‌اید و خودتان انها را حذف نکرده اید می توانید حذفشان نمایید. به یادتان باشد امکان دارد “غیرفعال” کردن برنامه‌ های سیستمی تان موجب راه‌اندازی مجدد یک ‌باره‌ تلفن همراه تان می شود.

دلایل سخت افزاری

ضربه و خیس شدن در مورد مهمی هستند که در نهایت منجر به خراب شدن قسمت های سخت افزاری گوشی می شوند. معمولا گوشی های ضد آب یا حتی گوشی های معمولی که تعمیر می شوند، دچار چنین مشکلاتی خواهند شد. اگر به تازگی گوشی خود را دست یک تعمیرکار سپرده اید، این احتمال وجود دارد که قطعات به خوبی تنظیم نشده اند.

در مورد گوشی های آیفون که طبق گزارش در سرما خاموش شده بودند باید گفت که شارژ باتری گوشی در هوای بسیار سرد، سریعا تخلیه می شود و در نتیجه گوشی سریعا خاموش می شود. در صورتی که گوشی به مدت طولانی در معرض هوای سرد قرار بگیرد، باتری آن کاملا از بین می رود. علت خاموش شدن گوشی در سرما دلیل خاموش شدن ناگهانی گوشی اپل نیز همین مسئله است. راه حل این مشکل این است که از کاورهایی که در مقابل سرما و گرمای شدید از گوشی محافظت می کنند استفاده کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.