تعمیر فیس ایدی ایفون

فیس آیدی (Face ID) یکی از جدیدترین قابلیت های امنیتی می باشد که توسط برند اپل و در گوشی Iphone X برای اولین بار رونمایی و استفاده شد ، کارکرد فیس آیدی به این گونه است که با توجه به سنسور های تعبیه شده در گوشی در کسری از ثانیه،تنها با قرارگیری گوشی در مقابل صورت باز می شود.در برخی از مواقع فیس آیدی قادر به شناسایی و بازکردن قفل دستگاه نیست.تعمیر فیس ایدی ایفون

کیفیت عملکرد قابلیت Face ID واقعا خوب است اما گاها مشکلاتی هم در عملکرد آن به وجود می‌آید. عدم تشخیص چهره کاربر و بروز اخطار در عملکرد فیس آیدی متاسفانه یکی از مشکلاتی است که برخی کاربران آیفون ها گاه و بی گاه با آن رو به رو می‌شوند. اما خوشبختانه مشکل فیس آیدی آیفون قابل رفع است و با انجام برخی اقدامات خاص برطرف می‌شود. ما در این مقاله می‌خواهیم به اقداماتی اشاره داشته باشیم که باید برای رفع مشکلات Face ID آیفون به انجام آن ها بپردازید.

تمیز کردن سنسورها

ممکن است سنسور های شما در معرض گرد و خاک ویا کثیفی قرار گرفته باشد که جلوی فعالیت های سنسور ها را گرفته باشد بهترین کار این است که با یک دستمال نم دار شیشه جلویی دستگاه که در پشت آن دوربین جلو و سنسور فیس آیدی قرار دارد را تمیز کرده و دوباره امتحان کنید.

تایید و ثبت دوباره فیس آیدی

در برخی مواقع به دلیل وجود باگ های نرم افزاری سیستم تشخیص اثر چهره به درستی عمل نمیکند،بهترین کار در این مواقع ثبت مجدد چهره برای شناسایی فیس آیدی است.

تعمیر فیس ایدی ایفون

بروزرسانی ای او اس

گاهی ممکن است به روز نکردن سیستم عامل دستگاه اشکالاتی را به وحود آورد که فیس آیدی هم جزئی از این مشکل است.در بسیاری از موارد مشاهده شده است که به روز نکردن نسخه سیستم عامل دستگاه باعث به وجود آوردن خلل در کارکرد فیس آیدی شود.برای به روز رسانی دستگاه خود ابتدا وارد تنظیمات شوید،سپس وارد بخش General،بعد از آن وارد بخش Software Update شده و گزینه Download&Install را لمس کنید.

خاموش روشن کردن فیس ایدی

در خیلی از مواقع خاموش و روشن کردن مجدد قابلیت Face ID در آیفون ها منجر به رفع مشکلات عملکردی و باگ های موقت آن ها می‌شود. بنابراین توصیه می‌کنیم از این روش هم به عنوان یک راه حل استفاده کنید. برای غیر فعال سازی فیس آیدی آیفون خود کافیست به مسیر زیر بروید:

  • وارد منوی Settings آیفون شوید.
  • گزینه Face ID & Passcode را انتخاب کنید.
  • پسورد آیفون خود را وارد کنید.
  • اسلایدر تمام گزینه های مرتبط با فیس آیدی را غیر فعال نمایید.
  • امیدواریم با این راه حل ها مشکلتون حل بشه

تعمیر فیس ایدی ایفون

مشکلات سخت افزاری فیس ایدی

اگر با دنبال کردن راه حل های گفته شده مشکل دستگاه شما همچنان باقی بود میتواند ناشی از بروز مشکلات سخت افزاری باشد.

برخی از دلایل ایجاد مشکلات سخت افزاری:

  • آب خوردگی هرچند سطحی و یا همیق و یا تماس با مایعات
  • ضربه خوردگی
  • قرار گرفتن در معرض گرما

با توجه به حساسیت بالا در تعمیرات دستگاه های آیفون انتخاب مراکز معتبر جهت تعمیر دستگاه خیلی مهم است.

پردازش تیم با بهره مندی از بروزترین و پیشرفته ترین دستگاه های تعمیرات موبایل در استان تهران و یا شهرستان ها این افتخار را دارد تا بتواند خیال شما مشتریان عزیز را بابت تعمیرات دستگاه های آیفون شما راحت سازد.

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.