سن یادگیری زبان کودکان در تکنیک جدید روانشناسی چند سال است؟

سن آموزش زبان کودکان چند سالگی است | بهترین سن برای آموزش زبان

زبان انگلیسی از جمله مهارت‌هایی است که در هر سنی می‌توان آن را آموخت. عملکرد اکتسابی مهارت‌های زبان به‌گونه‌ای است که در تمام سنین می‌توان به یادگیری آن پرداخت؛ اما کیفیت یادگیری با افزایش سن کاهش پیدا می‌کند. مطالعات و جدیدترین روش یادگیری زبان کودک نشان می‌دهند که بهترین سن آموزش زبان در بازه کودکی است. در این سنین کودکان به دلیل فعالیت بالای مغز و انعطاف‌پذیری بالای حافظه‌شان، توانایی بالاتری برای دریافت آموزه‌های زبان دوم دارند. مزایای آموزش زبان در کودکی، بسیاری از روابط اجتماعی و موقعیت‌های شغلی آن‌ها را در آینده رشد می‌دهد.

تفاوت میان آموزش زبان در کودکی و بزرگسالی چیست؟

سن آموزش زبان مسئله‌ای نیست که مانع از فراگیری دوره‌های زبان انگلیسی شود. چه در دوران جنینی و چه در سنین بالای 60 سال نیز می‌توان زبان را آموزش دید. تنها تفاوت موجود میان آن‌ها، ارتقای کیفیت آموزشی در کودکی است. کودکان به دلیل نداشتن دغدغه‌های بزرگسالی و داشتن ذهنی خلاق‌تر از بزرگسالان، توانایی بالاتری برای آموزش زبان دارند. همچنین تنوع روش‌های آموزشی برای کودکان، باعث به‌کارگیری بهتر آموزش‌ها برای تثبیت مهارت‌های زبان دوم در کودکان می‌شود.

آموزش زبان دوم به کودک چه مزایایی دارد؟

با گسترش تکنولوژی و تبدیل دنیا به یک دهکده جهانی، لزوم آموزش زبان انگلیسی بیش از پیش احساس می‌شود. تسلط زبان انگلیسی در سنین کودکی باعث افزایش شانس ارتقای شغلی و تحصیلی آن‌ها در آینده شده و با رشد روابط اجتماعی آن‌ها، به ساختن آینده‌ای روشن برای کودکان کمک فراوانی می‌کند. همین امر باعث شده است که بهترین سن آموزش زبان در بازه کودکی باشد و والدین با برنامه‌ریزی صحیح برای آن‌ها، کودکانشان را از مزایای آموزش زبان دوم در این سن بهره‌مند کنند.

برخی از مهم‌ترین مزایای آموزش زبان انگلیسی به کودکان عبارت‌اند از:

  • افزایش فرصت‌های شغلی در آینده
  • یادگیری آسان
  • تقویت حافظه و عملکرد مغز
  • آسان‌تر شدن مهاجرت برای کودکان در آینده
  • بهبود سلامت روان
  • غنی‌کردن رشد فکری
  • گسترش دایره واژگان
  • بهبود حافظه و توانایی یادگیری
  • آموزش مهارت حل مسئله
  • جلوگیری از بیماری‌های مرتبط با افزایش سن در آینده مانند آلزایمر
  • پرورش تفکر خلاق
  • زمان بیشتر کودکان برای یادگیری

سن یادگیری زبان در کودکان مهم است؟

مطالعات اساتید روانشناسی چون دکتر مانی سلیمانی در زمینه آموزش زبان کودک و نوجوان تا 8 سالگی نشان می‌دهد که کودکان توانایی فوق‌العاده‌ای در یادگیری زبان انگلیسی دارند و در این سن می‌توانند زبان دوم را مانند زبان مادری خود یاد بگیرند. بهترین سن آموزش زبان کودک قبل 8 سالگی است. کوکان در این سن در صورت آموزش صحیح و بهره‌گیری از روش‌های متنوع، عملکرد بالایی در دریافت مهارت‌های زبانی دارند و بالاترین میزان دانش زبان انگلیسی را در این سن کسب می‌کنند.

تاثیرگذاری بالای مغز کودکان، داده‌های جدید را بهتر پردازش کرده و نداشتن دغدغه‌ها و مشغله‌های ذهنی در این سن، سرعت روند یادگیری آن‌ها را افزایش می‌دهد. سن آموزش در زبان مسئله‌ای است که در زمان آموزش زبان دوم باید به آن دقت کرد. هر سنی روش‌های خاصی را برای آموزش نیاز دارد و متناسب با روانشناسی فرد در آن سن باید روش مناسب آموزش انتخاب شود.

بهتر است آموزش زبان کودک را از چه سنی شروع کنیم؟

مدرسان برتر زبان انگلیسی توصیه می‌کنند که برای دستیابی به بالاترین کیفیت آموزشی و تاثیرگذاری حداکثری، آموزش زبان را از کودکی و قبل از 8 سالگی آغاز کنید. اهمیت آموزش زبان دوم پیش از این سن باعث شده است برخی متدهای آموزش زبان امکان فراگیری مهارت‌های زبان دوم را از دوران جنینی نیز فراهم کرده‌اند.

در روش‌های آموزش زبان به کودکان از زمان جنینی، با کمک‌گرفتن از روانشناسی زبان مادری، برای آموزش زبان دختران و پسران استفاده می‌شود. اثربخشی بالای این روش در کوتاه‌ترین زمان ممکن، سن آموزش زبان انگلیسی را به دوران جنینی کاهش داده و این مهارت را مانند زبان مادری به کودکان آموزش می‌‌دهد. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود در صورت تمایل به شروع آموزش‌های زبان برای کودکان، آن‌ها را پیش از 8 سالگی با دوره‌های زبان انگلیسی آشنا کنید.

روش‌های آموزش زبان برای کودکان

بازه کودکی امکان به‌کارگیری روش‌های مختلف آموزش زبان برای این افراد را فراهم می‌کند. در این سن با توجه به این که کودکان در دوران بازیگوشی و فعالیت‌های فیزیکی بالای خود هستند، می‌توان از تنوع آموزشی مختلف مانند به‌کارگیری بازی‌ها، داستان‌ها، شعر، ترانه و… برای فرایند مهارت‌آموزی کودکان استفاده کرد.

دو روش اصلی برای آموزش کودکان وجود دارد که کودکان متناسب با سن آموزش زبان خود و دریافت بهتر این آموزه‌ها، می‌توانند روش مناسب خود را انتخاب کنند. دوره‌های حضوری و آنلاین آموزش زبان، شرایط مناسبی را برای کودکان فراهم کرده‌اند. در ادامه به دو روش مهم آموزش زبان برای کودکان می‌پردازیم و ویژگی‌های هر کدام را بیان می‌کنیم.

آموزش حضوری زبان؛ رایج‌ترین روش آموزش زبان

برای کودکان بالای 8 سال که توانایی ارتباط بالاتری دارند، آموزش حضوری زبان گزینه مناسب‌تری است. این آموزش‌ها که رایج‌ترین روش آموزش زبان دوم به‌شمار می‌روند، با ارائه سرفصل‌های آموزشی در کلاس حضوری، زبان انگلیسی را به علاقه‌مندان می‌آموزند. سن آموزش زبان برای حضور در این دوره‌ها مهم بوده و پیشنهاد می‌شود به دلیل محدودیت در ارائه تنوع آموزشی و دشواری ارتباط با کودکان زیر 8 سال، برای آن‌ها از این روش استفاده نکنید.

آموزش آنلاین زبان با بسته‌های آموزشی

مناسب‌ترین روش برای آموزش زبان در سنین پایین‌تر از 8 سال آموزش آنلاین با بسته‌های آموزشی است. در این آموزش‌ها، کودکان در کنار والدین خود به امر زبان‌آموزی مشغول می‌شوند و بدون فشار و نگرانی فرایند آموزشی خود را پشت سر می‌گذرانند. در انتخاب دوره مناسب کودکان باید به تفاوت آموزشی این کلاس‌ها با دوره بزرگسالان توجه کرد؛ زیرا کودکان با حضور در این دوره‌ها پس از مدتی دلسرد شده و آموزش خود را نیمه‌کاره رها می‌کنند.

یکی از این دوره‌های آموزشی مانی انگلیش بوده که با تمرکز بر سن آموزش زبان کودک تدوین‌شده‌ است. در این دوره با شناسایی نیازهای زبان کودکان و با ارائه آموزش‌های علمی و با تمرکز بر روانشناسی کودک و ناخودآگاه ذهن او، فرایند آموزش زبان کودکان از دوران جنینی آغاز می‌شود. انحصاری بودن روش‌های آموزشی مانی انگلیش با ارائه جدیدترین متدهای آموزشی کودکان، این دوره را به مناسب‌ترین دوره آموزش زبان کودکان تبدیل می‌کند.

مانی انگلیش؛ بهترین دوره آموزش زبان کودکان

سن آموزش زبان فاکتور بسیار مهمی است. در صورت عدم توجه به این مسئله، پایه‌های اساسی آموزش کودکان به اشتباه پایه‌ریزی شده و به‌مرور زمان کودکان مباحث را فراموش می‌کنند. به همین دلیل استفاده از یک متد آموزشی مناسب ضروری به نظر می‌رسد.

مانی انگلیش با بهره‌مندی از دانش بالای دکتر مانی سلیمانی به عنوان روانشناس و استاد زبان کودکان، تمرکز خود را بر ناخودآگاه ذهن کودکان قرار داده است. این متد آموزشی با هدف تثبیت و نهادینه‌سازی زبان انگلیسی در ناخودآگاه ذهن کودک، برنامه‌های دقیقی را برای کودکان شما در نظر می‌گیرد. شما می‌توانید برای سفارش پکیج آموزش مانی انگلیش و بهره‌مندی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این دوره، از سایت این مجموعه دوره مناسب کودک خود را سفارش دهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.