برترین برنامه های فایل منیجر در ios

اپ فایل منیجر اصلی iOS به لحاظ دسترسی مثل اندروید و ویندوز نیست و در واقع کاربر به تمام بخش‌های حافظه‌ی داخلی دسترسی ندارد اما این به معنی در دسترس نبودن حافظه نیست. می‌توان از اپلیکیشن‌های مدیریت فایل جانبی استفاده کرد که امکانات و دسترسی بهتری نسبت به اپلیکیشن iCloud Drive اپل و حتی اپ جدید Files اپل دارند و این موضوع برای کسانی که از آیفون یا آیپد برای دانلود کردن فایل‌ها و اسناد مختلف و مدیریت‌شان استفاده می‌کنند، ضروری به نظر می‌رسد.بهترین برنامه های مدیریت فایل در ایفون و ایپ

با این وجود بد نیست بدونید که از جمله محدودیت هایی که اپل برای دانلود در سیستم عامل آی او اس اعمال کرده، عدم امکان دانلود فایل به دلایل کپی رایت در این سیستم عامل هست و تنها راه حل برای انجام دانلود مستقیم فایل ها، جیلبریک کردن سیستم عامل می باشد که این روش هم از نظر امنیتی درست نیست و مشکلات زیادی رو با خودش به همراه داره.

علی رغم مشکلات مطرح شده تنها راهکاری که باقی می مونه، استفاده از برنامه های مدیریت دانلود فایل هست و در ادامه شما رو بهترین اپلیکیشن های دانلود منیجر برای iOS آشنا می‌ کنیم.

برنامه مدیریت فایل باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

  • وارد کردن فایل‌های مختلف: فایل منیجری که نتواند تمام انواع فایل‌های اصلی را در محیط گرافیکی اپ وارد کند و در اختیار کاربر قرار دهد، عالی است و هر چه قابلیت ایمپورت فراگیرتر باشد، بهتر است.
  • مدیریت فایل‌ها: فایل منیجری که تمام امکانات لازم برای مدیریت کردن فایل‌ها و فولدرها را در واسط گرافیکی ساده و کاربردی خود داشته باشد، عالی است. به عنوان مثال انتخاب رنگ و برچسب برای فایل‌ها یا فولدرها و پشتیبانی از فولدرهای تودرتو و همین‌طور قابلیت آرشیو کردن فولدرها و نمایش فایل‌ها و فولدرهای مخفی، قابلیت رمزگذاری روی فایل‌ها و مواردی از این دست، از امکانات یک File Manager قدرتمند محسوب می‌شود.
  • خروجی گرفتن و شیر کردن: قابلیت به اشتراک‌گذاری یا Share کردن فایل‌ها برای ارسال فایل‌ها به دیگر اپلیکیشن‌ها به منظور نمایش فایل یا ویرایش آن، از قابلیت‌های پراستفاده در یک فایل منیجر است. به علاوه قابلیت تبدیل یا Convert کردن برخی فرمت‌ها در فایل منیجر نیز مزیت مهمی است.

اپلیکیشن مدیریت فایل ایفون Documents

Documents یک نرم‌افزار رایگان در iOS است که همه‌کاری می‌کند. شما با این نرم‌افزار می‌توانید فایل‌های PDF و EPUB را بخوانید؛ اسناد ورد و اکسل را باز و ویرایش کنید؛ فایل‌های آرشیو ZIP را باز کرده و تصاویر را مشاهده کنید. مدیری فایل‌های دانلود شده و کارهای دیگر با Documents به سادگی انجام می‌شوند.

رابط کاربری این نرم‌افزار بسیار تمیز، ساده و روان است. از حالت شب iOS 13 پشتیبانی می‌کند و دارای ویژگی صفحه‌کلید شناور است. کاربران در Documents یک تجربه کاربری بسیار طبیعی خواهند داشت. کاربران آیپد می‌توانند بیش از یک نرم‌افزار یا پنجره را همزمان باز کرده و فایل‌ها یا محتواها را از پوشه‌ای به پوشه دیگر ببرند.

با کلید Plus در گوشه پایین سمت چپ به سرعت می‌توان یک پوشه، فایل متنی یا فایل پی‌دی‌اف جدید ساخت؛ یک سند را اسکن کرد یا فایل‌های موجود در پلتفرم‌های iCloud Drive و Photos را به داخل iOS ایمپورت کرد. حتی این امکان را دارید که فایل‌ها و اطلاعاتی از روی سرویس‌های ابری یا شبکه را به داخل iOS بکشانید و پس از ویرایش، دوباره ذخیره کنید.

نرم‌افزار Documents اساسا یک ابزار حرفه‌ای کار با فایل‌های PDF است. ضمن اینکه دارای یک ریدر پی‌دی‌اف نسخه ۷ است؛ امکان ویرایش و تگ‌گذاری روی فایل‌ها را می‌دهد.

مدیریت فایل ایفون با Files

در این برنامه تمامی پروژه ها و پرونده هایی که در سرویس های آنلاین ذخیره شده اند در یک جا قابل مشاهده و بررسی است. منظور از سرویس های آنلاین سرویس های iCloud Drive، Google Drive، Microsoft OneDrive، Box و Dropbox است. با برنامه Files قادر خواهید بود یک فایل موجود در این سرویس ها را به صورت مستقیم باز کنید.

اپلیکیشن Files راه شما را برای جست و جوی فایل هایتان در جای جای گوشی آیفون باز می کند. با کشیدن صفحه به سمت پایین این امکان در اپلیکیشن فایلز فراهم می‌گردد. دسترسی به لوکیشن های سرویس ها و تمامی داده ها در این اپ امکان پذیر است. حتی می‌توانید نسبت به شخصی سازی فایل های خود نیز اقدام کنید. لذا در بخش Locations و در قسمت Favorites می توانید فایل های مورد علاقه تان را اضافه کنید. همچنین می توانید یک پوشه جدید اضافه کنید.

حتی درگ کردن و رها کردن فایل ها هم دلچسب است. برای این کار روی فایل مورد نظر نگه دارید و به اطراف جا به جا کنید. امکان کپی دو عدد فایل و حتی بیشتر هم فراهم است و با درگ کردن آن در یک مسی خاص و درگ کردن فایل دیگری بر روی فایل قبلی می‌توانید دو عدد فایل را به یک پوشه دلخواه کپی کنید.

همچنین با پایین کشیدن صفحه (که قسمت جست و جو در بخش بالا امکان پذیر است) در قسمت پایینی، پوشه ها را می توانید ببینید. لذا می توانید فایل هایتان را مرتب سازی کنید. این فایل ها بر اساس نام، تاریخ ایجاد و … قابل مرتب بازی است.

چند قابلیت مفیدی که از این اپلیکیشن برمی آید را با دقت بخوانید:

  • دسترسی به فایل های بارگیری شده (دانلود شده) از طریق Safari
  • ورود آسان به قایل های Zip و حتی استخراج آن ها بدون دردسر
  • جست و جوی فایل های مختلف در مکان های مختلف
  • متصل شدن به درایوهای خارجی و درایوهای شبکه

اپلیکیشن Dropbox مدیریت فایل ios

دراپ باکس یک سرویس میزبان فایل تحت وب است و در واقع یک فضای ابری است که به کاربر اجازه می دهد به جای کامپیوتر یا حافظه وسایل الکترونیکی اش فایل هایش (داکیومنت ها، موزیک، فیلم، عکس و …) را در اینترنت ذخیره کند و این ذخیره سازی هر جایی که کاربر بخواهد و دراپ باکس داشته باشد قابل دسترسی خواهد بود. برای استفاده از آن فقط کافیست اینترنت داشته باشید و یک نسخه از دراپ باکس و در نتیجه روی هر کامپیوتر یا گوشی هوشمندی می توانید فایل هایتان را مدیریت کنید.

به طور مشخص دراپ باکس برای کاربرانش 2 گیگابایت حافظه رایگان در نظر گرفته و اگر فضایی بیشتر از 2 گیگ احتیاج داشته باشید باید نسخه پولی آن را فعال کنید. در نسخه پولی تا 2 ترابایت حافظه به شما می دهد و بعضی ویژگی های مدیریت فایل دیگر نیز اضافه می شود که در نسخه رایگان وجود ندارد هر چند برای ذخیره سازی فایل های ضروری همان 2 گیگ می تواند مناسب باشد.

مدیریت فایل ایفون با GoodReader

GoodReader یکی از اولین اپ‌های اختصاصی iPad بود که در اپ‌استور منتشر شد و بعداً برای آیفون هم بهینه‌سازی شد؛ این برنامه قابلیت‌هایی را در اختیار کاربران قرار می‌داد که دستگاه‌های آیفون به طور طبیعی فاقد آن‌ها بودند. مانند تبدیل کردن فایل‌ها به Zip یا ارسال چندین فایل الصاقی با استفاده از ای-میل و دسته‌بندی فایل‌ها در فلدرهای مختلف و بسیاری قابلیت‌های دیگر…

این برنامه به راحتی به تمام سرویس‌های ذخیره فایل Cloud و WebDav متصل می‌شود و به این معناست که کاربران می‌توانند از این برنامه به عنوان راهی برای دسترسی به تمام سرویس‌هایی که فایل‌هایشان را در آن‌ها ذخیره کرده‌اند استفاده کنند و می‌توانید این فایل‌ها را در خود برنامه یا دیگر برنامه‌های دلخواهتان استفاده کنید.

علاوه بر باز کردن و مشاهده، zip کردن و دسته‌بندی، همچنین می‌توانید فایل‌های خود را با استفاده از رمز عبور محافظت کرده، بخشی از متن دلخواهتان را از کل فایل جدا کرده و در اپ‌های دیگر از آن استفاده کنید یا آن را به چند بخش تقسیم کنید، یا یک یا چند صفحه را از طریق ای-میل ارسال کنید، که برای فایل‌های بزرگ و طولانی بسیار مفید است.

ویژگی های برنامه GoodReader

  • قابلیت باز کردن و مطالعه‌ی فایل‌های پی دی اف
  • قابلیت ادیت و امضا کردن فایل‌های پی دی اف
  • قابلیت نگارش در فایل‌های پی دی اف، هایلایت کردن نکات مورد نظر، طراحی و کشیدن خط، فلش و علامتگذاری کردن نکات مهم
  • قابلیت نمایش فایل‌های آفیس، TXT و HTML
  • قابلیت دسترسی آسان به سرویس‌های ذخیره‌ی آنلاین فایل از جمله Dropbox, OneDrive, Google Drive, Box.com, WebDav, SMB, AFP, FTP, SFTP
  • قابلیت سینک شدن خودکار با سرورهای ذخیره‌ی فایل
  • قابلیت مدیریت آسان فایل‌ها در تعداد بالا
  • قابلیت کپی-پیست، تغییر نام فایل‌ها، zip/unzip و unRAR کردن فایل‌ها
  • قابلیت امضای فایل‌ها
  • پشتیبانی TouchID

اپلیکیشن مدیریت فایل File Manager & Browser

برنامه ی File Manager App را می توان یکی از کاربردی ترین و پرطرفدارترین اپلیکیشن هایی بشمار اورد که دانلود و نصب ان در هر ایفون و یا ایپدی به منظور مدیریت فایل ها نیاز می باشد . در واقع این برنامه که توسط Zuhanden GmbH در اپ استور توسعه داده شده است ، می تواند به دلیل داشتن قابلیت های بسیار فراوان و کلیدی در خود ، نیاز های شما را رفع کند . به این صورتکه این برنامه تمامی فایل های شما را در ایفون و ایپد بصورت سازماندهی شده ، نمایش خواهد داد . از طرفی ، بنا بر گفته های توسعه دهنده این برنامه ، نحوه عملکرد اپلیکیشن نامبرده بسیار شبیه به Windows Explorer در ویندوز و یا Finder در مک می باشد ، که می تواند همواره و همیشه فایل های اساسی و مهم شما را در خود نگه داری کند .

اپلیکیشن مدیریت فایل File Master

یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن‌های فایل منیجر برای iOS که با امتیاز بالای 4.3 در اپ استور قرار گرفته، FileMaster نام دارد که قابلیت‌های کاربردی فراوانی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این اپلیکیشن علاوه بر امکانات مختلف در زمینه مدیریت فایل‌ها، دارای بخش‌های مختلفی مانند مدیا پلیر، موزیک پلیر و اجرا کننده فایل‌های اسنادی بوده و شما را از نصب دیگر اپ‌های موجود در این زمینه، بی‌نیاز می‌کند.

تمامی قابلیت‌های پایه برای مدیریت‌ فایل‌ها در FileMaster موجود بوده و می‌توانید از آن‌ها برای کنترل فایل‌های خود به بهترین شکل، استفاده کنید. به لطف پشتیبانی از سرویس‌های ابری، امکان دسترسی به فایل‌ها و همگام سازی گوشی هم توسط این اپلیکیشن در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. FileMaster به صورت رایگان در اپ استور برای کاربران iOS در دسترس است.

مدیریت فایل در ایفون با File Hub Plus

​افرادی که از آیفون، آیپاد تاچ یا آیپد استفاده می‌کنند، همواره خلأ یک فایل منیجر یا نرم‌افزار مدیریت فایل را حس کرده‌اند. اپلیکیشن File Hub را برای رفع این مشکل به شما معرفی می‌کنیم.بسیاری از کاربران سیستم عامل آی او اس این روزها از File Hub برای مدیت فایل‌های خود استفاده می‌کنند. این نرم‌افزار به شما اجازه می‌دهد تا انواع و اقسام فایل‌های خود را درون آن ذخیره نمایید و هر زمان که اراده کردید، به آنها دسترسی پیدا کنید. از امکانات کلیدی این اپلیکیشن می‌توان به قابلیت رمزگذاری روی نرم‌افزار و فایل‌های درون آن اشاره کرد.

امکانات و قابلیت‌ها : ​

  1. رمزگذاری روی اپلیکیشن و فایل‌های داخل آن
  2. مدیریت فایل با فرمت‌های مختلف
  3. بهره‌گیری از سیستم‌های ابری
  4. امکان باز کردن فایل TXT و PDF
  5. پخش کننده موزیک و نمایش دهنده تصویر
  6. به اشتراک‌گذاری فایل
  7. استفاده از تم‌های مختلف

اپلیکیشن مدیریت فایل iExplorer Mobile

iExplorer  نرم افزاری برای مدیریت محتوای دیوایس هایی با سیستم عامل iOS هستش که به شما اجازه میده فایل های موجود بر روی دستگاهتون رو به سادگی ببینید و با قابلیت Drop & Drog فایل مورد نظرتون رو بین مک و آیفون یا آیپادتون انتقال دهید. iExplorer با هر دو دستگاه جیلبرک شده یا نشده سازگاری کامل دارد و تنها کافیه یک کابل USB استاندارد داشته باشید تا با سرعت بالا فایلهای خود را انتقال دهید.

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.