موشن گرافیک چیست؟

موشن گرافیک یا موشن گرافی به ویدئوهایی می گویند که مفاهیم را به صورت انیمیشن های متحرک نمایش و به مخاطب انتقال می دهند. موشن گرافیک ها معمولا تایم کوتاهی دارند و در عین کوتاه بودن، تاثیرگذاری زیادی دارند. برای تبلیغ کسب و کارهای مختلف و القای مفاهیم به صورت انیمیشین می توان از موشن گرافیک استفاده کرد.

تاریخچه ی موشن گرافیک

برخی تصور می کنند که موشن گرافیک از زمان معرفی نرم افزار ادوبی افتر افکت به وجود آمده است. اما سابقه ی موشن گرافیک به قبل تر از نرم افزارهای ادوبی برمیگردد. در سال 1960 میلادی فردی به نام جان ویتنی با به وجود آوردن تصاویر متحرک، موشن گرافیک را به سر زبان ها انداخت.

معنی موشن گرافیک 

موشن گرافیک به معنی حرکت تصاویر است. در واقع از ترکیب دو واژه ی موشن (Motion) به معنی تحرک و گرافیک(Graphic) تصویر تشکیل شده است.

بازار کار موشن گرافیک

با توجه به کاربردهای فراوانی که موشن گرافیک دارد می توان حدس زد که بازار کار خیلی خوبی دارد. بازار کار موشن گرافیک به دلیل استفاده ی روز افزون آن در کسب و کارها و شبکه های اجتماعی، روز به روز در حال بهتر شدن است. با کسب تخصص در حوزه ی موشن گرافیک و ایجاد نمونه کارهای قوی و بازاریابی خوب، می توانید پروژه های خیلی خوبی را دریافت کنید.

کاربردهای موشن گرافیک چیست؟

همانطور که اشاره شد از موشن گرافیک می توان برای کسب و کارهای مختلف استفاده کرد. به طور کلی می توان گفت که موشن گرافیک در طراحی لوگوی گرافیکی، بازاریابی دیجیتالی، طراحی پست شبکه اجتماعی،برندسازی، اشتراک اطلاعات،عناوین فیلم، طراحی ویدئوهای توصیفی و… کاربرد دارد.

موشن گرافیک چقدر تاثیرگذار است؟

فرض کنید که قصد دارید برای کسب و کار خود تبلیغ کنید. شما می توانید از روش های مختلفی برای تبلیغ استفاده کنید که هر کدام کم و بیش اثر گذار هستند، اما در مقایسه با تمامی روش ها، موشن گرافیک جزو اثر گذارترین هاست. موشن گرافیک ها مفاهیم را در مدت زمان کوتاهی(معمولا یک دقیقه)به کاربر القا می کنند و نسبت به تبلیغات اکشن ویدئویی، هزینه ی به مراتب کمتری نیز دارد. موشن گرافیک ها موجب جذب مخاطب می شوند و از آن ها برای اهدافی مانند دیجیتال مارکتینگ استفاده می شود.

از چه نرم افزارهایی برای ساخت موشن گرافیک استفاده می شود؟

در بین نرم افزارهای مطرحی که برای ساخت موشن گرافیک از آنها استفاده می شود، دو نرم افزار از بقیه محبوب تر هستند. اولی افترافکت(After Effects) که معمولا برای طراحی موشن گرافیک دو بعدی از آن استفاده می شود و دومین نرم افزار مطرح این حوزه هم سینمافوردی (Cinema 4D) است که برای ساخت موشن های سه بعدی بسیار مفید است.

علت محبوبیت موشن گرافیک چیست؟

محبوبیت موشن گرافیک اتفاقی نبوده است. علت این که صاحبان کسب و کارهای مختلف برای تبلیغ از موشن گرافیک استفاده می کنند می تواند به این خاطر باشد که با موشن گرافیک ها برند آن ها را به شکل درستی معرفی می کند. علاوه بر این مورد موشن گرافیک ها نسبت به سایر روش های تبلیغاتی هزینه ی کمتری دارند و به لحاظ مالی نیز به صرفه هستند. با سفارش موشن گرافیک می توانید یک محتوای جذاب داشته باشید که افراد را به کاربران دائمی شما تبدیل می کنند.

چرا موشن گرافیک یک حرفه ی درآمدزا است؟

به خاطر بازار کار خیلی خوبی که موشن گرافیک دارد می توان به چشم یک حرفه ی درآمدزا به آن نگاه کرد. همانطور که تا اینجا متوجه شده اید، در زمینه های مختلفی از موشن گرافیک استفاده می شود و بازار کاری آن نامحدود است. شما می توانید هم به صورت فریلنسری و هم برای شرکت هایی که اتفاقا حقوق خوبی به موشن گرافیست ها می دهند، کار کنید.

چگونه باید موشن گرافیک را یاد بگیریم؟

برای یادگیری موشن گرافیک ابتدا باید دانش حداقلی در زمینه کار با کامپیوتر و نرم افزارهای های گرافیکی داشته باشید و سپس می توانید با شرکت در دوره های آموزش موشن گرافیک به صورت حضوری و آنلاین، ساخت موشن گرافیک را یاد بگیرید  و با تمرین مستمر و ساخت نمونه کارهای کوچک می توانید مهارت خود را ارتقا دهید و تبدیل به یک موشن گرافیست حرفه ای شوید.

تفاوت موشن گرافیک و انیمیشن چیست؟

برای برخی افراد تازه کار تشخیص تفاوت بین انیمیشن و موشن گرافیک سخت است. بعضی ها هم تصور می کنند موشن گرافیک همان انیمیشن است. اما بین این دو تفاوت های عمده ای وجود دارد. در انیمیشن تصاویر متمایز به صورت پیوسته و متوالی به نمایش در می آیند. انیمیشن ها بر اساس داستان های از پیش تعیین شده ایجاد می شوند.در واقع انیمیشن ها یک داستان را روایت می کنند و برای ساخت انیمیشن زمان و هزینه ی زیادی لازم است. یک انیمیشن ممکن است تایم طولانی ای داشته باشد حتی بیشتر از یک ساعت. اما موشن گرافیک ها معمولا تایم خیلی کمی دارند، یک داستان را روایت نمی کنند و هزینه ی به مراتب کمتری نسبت به انیمیشن ها دارند.

موشن گرافیک چه مزیت هایی دارد؟

استفاده از موشن گرافیک ها در تبلیغات و بازاریابی دیجیتال مزیت های زیادی را برای شما به همراه دارد. موشن گرافیک باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود.تمامی ابزاری که یک موشن گرافیست حرفه ای لازم دارد، خلاقیت و هنر و نیز نرم افزارهای طراحی موشن گرافیک می باشند. بنابراین با مقایسه موشن گرافیک نسبت به تبلیغات ویدئویی می توانیم دریابیم که چقدر هزینه ی ساخت آن به مراتب کمتر است. دیگر مزیت موشن گرافیک، برقراری ارتباط  آسان با کاربران به کمک موشن گرافیک است. موشن گرافیک ها معمولا جذابیت بصری زیادی دارند. در موشن گرافیک ها می توانید از لوگوی برند خود استفاده کنید تا بتوانید احساسات مخاطب را به سمت برند خود جذب و در واقع برند سازی کنید. 

 https://mftniavaran.com /

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.