نکات کلیدی برای طراحی سایت بهینه

با پیشرفت هوش مصنوعی و موتورهای جست و جو و پیشرفت های حاصل شده در فضای وب، بسیاری از نیازها، سوالات و مشکلات پیش آمده از طریق یک سرچ ساده درون اینترنت برطرف می شود. از خرید کالاهای ضروری گرفته، تا ثبت سفارشات مربوط به تعمیرات، آشنایی با موضوعات مختلف، تحقیقات و … همگی با استفاده از اینترنت و گشت و گذار درون موتورهای جست و جو امکان پذیر است.

5 نکته در طراحی سایت بهینه

موتورهای جست و جو، برای یافتن نتایج مورد نظر، کاربر را به وبسایت هایی راهنمایی می کنند که دقیقا اطلاعات مد نظر فرد را در بر داشته باشد و یا حداقل شباهت نسبی با مسئله مورد نظر داشته باشد. از طرفی، موتورهای جست و جو با داشتن هوش مصنوعی بالا، علی الخصوص گوگل، وبسایت هایی را که بیشترین و تخصصی ترین اطلاعات را در زمینه مورد پرسش داشته باشد، در راس نتیجه جست و جوی خود قرار می دهد و این گونه وبسایت ها را به مرور زمان، مورد اعتماد تشخیص می دهد.

علاوه بر بحث محتوا و کار بر روی یک حرفه تخصصی، معیارهای بسیار بیشتری برای موتورهای جست و جو اهمیت دارد و رعایت آنها باعث خواهد شد تا به سرعت رتبه سایت افزایش پیدا کند و در صفحات اول گوگل و هر موتور جست و جوی دیگر نشان داده شود. با آسمونی همراه باشید تا 5 نکته مهم در طراحی سایت بهینه را بشناسیم.

5. درج اطلاعات به روز و منحصر به فرد

فردی که وارد وبسایت شما می شود، نباید با اطلاعات قدیمی روبرو شود. البته این به آن معنی نیست که اطلاعات قدیمی دیگر به درد نمی خورند! باید توجه داشته باشید که اطلاعاتی که در وبسایت خود درج می کنید، مطابق با دستاوردهای جدید باشد. به این منظور که اگر در خصوص یک موضوع مشخص اطلاعاتی را درج می کنید، بر اساس پیشرفت حاصل شده در طول زمان، محتوای خود را نیز تکمیل و آپدیت کنید.

از طرف دیگر، فردی که وارد وبسایت شما می شود تا نوشته های سایت شما را مطالعه کند، به دنبال کسب اطلاعات بیشتر و منحصر به فرد تر است. هرچه اطلاعات موجود در وبسایت شما کامل تر باشد، رضایت بازدید کننده بیشتر خواهد بود و به همین صورت وبسایت شما بیشتر مورد بازدید قرار می گیرد. در نتیجه در صورتی که وبسایتتان به صورت تخصصی روی موضوعی مشخص کار می کند، سعی کنید از درج اطلاعات کپی شده و تکراری تا حد امکان جلوگیری کنید، مگر آنکه راه اعلام شده یک روش ثابت باشد که کارآمد باشد. 

4.طراحی نوآورانه و رعایت سادگی

وبسایت های شلوغ باعث گمراهی کاربر خواهد شد. اگر وبسایت ساخته شده در زمینه های مختلف خدمات ارائه می کند، سعی کنید خدمات خود را کاملا واضح به مخاطب ارائه دهید. کامل بودن وبسایت شما هیچ تناقضی را ایجاد نمی کند. فردی که از وبسایت شما دیدن می کند، باید در کمترین زمان ممکن به نتیجه دلخواه خود برسد و شلوغ بودن وبسایت شما، باعث گمراه شدن بازدید کننده خواهد شد.

همچنین، وجود نوآوری در طراحی سایت می تواند نظر و توجه بازدید کننده را به خود جلب کند. به طوری که کاربر با وارد شدن به وبسایت شما حس تازه و جدیدی را تجربه کند و طراحی سایت شما در نظر او، دلنشین واقع شود. هرچه طراحی وبسایت شما، با فعالیتی که در آن انجام می دهید، هماهنگ تر و نوآورانه تر باشد، میزان رضایتمندی و جلب توجه مخاطبین بیشتر خواهد بود.

3.استفاده از تصاویر با بهترین کیفیت

مرتب بودن وبسایت شما، با تصاویری که در آن استفاده می کنید رابطه مستقیم دارد. هرچه قدر هم که طراحی و دیزاین وبسایت شما جذاب باشد، اگر تصاویری که در سایت از آنها استفاده می کنید بی کیفیت باشد، مخاطب را دور خواهد کرد و به سمت وبسایت شما جذب نخواهد شد.

بنابر استانداردهای بخش طراحی سایت آسمونی، اینکه کیفیت عکس ها بالا باشد، به این معنا نیست که از عکس های حجیم استفاده کنید؛ برای آنکه حجم عکس کاهش یابد اما کیفیت آن مطلوب باقی بماند، می توان عکس ها را فشرده سازی کرد و سایز آنها را تغییر داد. در صورتی که وبسایت شما از عکس های حجیم پر شود، ممکن است سرعت بارگزاری صفحه تان کاهش یابد و این باعث خواهد شد تا بازدید کننده از دیدن سایت شما منصرف شود.

2. .ریسپانسیو بودن وبسایت

یکی از موضوعاتی که با پیشرفت های حاصل شده در تلفن های همراه بیشتر از قبل باید به آن توجه شود، ریسپانسیو بودن وبسایت ها می باشد. از آنجایی که امروزه، اکثر شهروندان از تلفن های همراه هوشمند استفاده می کنند و می توانند در سراسر اینترنت بچرخند، داشتن یک وبسایت که با صفحه نمایش تلفن های همراه همگام سازی شود بسیار مهم و حیاتی خواهد بود. 

زیرا ابعاد تلفن های همراه در مقایسه با صفحه نمایش رایانه ها، متفاوت می باشد و در صورتی که وبسایت شما، تنها برای رایانه ها شخصی سازی شده باشد، در تلفن های همراه عملکرد مناسبی نخواهد داشت و می تواند باعث اذیت شدن مخاطب شود. در نتیجه رعایت ریسپانسیو بودن وبسایت نیز می تواند یکی دیگر از راه های پیشرفت و افزایش کیفیت وبسایت طراحی شده باشد.

1. رعایت نکات سئو و استفاده از ابزارهای سئو

رعایت نکات سئو باعث خواهد شد تا وبسایت شما به سرعت رشد کند. در صورتی که روی موضوعی خاص و مشخص فعالیت می کنید که بازار کار رقابتی در آن کم است، با رعایت نکات سئو، می توان در کمترین مدت زمان ممکن به صفحه اول گوگل و یا هر موتور جستجوی دیگر رسید. با این حال، اگر فضای کاری شما رقابتی است، این مدت زمان ممکن است اندکی بیشتر طول بکشد اما در صورت رعایت تمامی نکات و توجه به ریزترین جنبه های موجود، برای شما راهگشا خواهد بود و وجه تمایز شما با دیگر وبسایت ها می شود.

ابزارهای مختلفی برای بررسی و رعایت سئو وبسایت وجود دارد، اما معروف ترین آنها که به صورت پلاگین قابلیت نصب بر روی وردپرس دارند ، پلاگین های یوست (Yoast) و رنک مث (Rank Math) می باشد.

منبع: فناوری اسمونی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.