چگونه از آرایشگر شکایت کنم؟ + تلفن شکایت از آرایشگاه و آرایشگر

امکان شکایت از آرایشگاه‌ در صورت بروز تخلف به‌صورت قانونی وجود دارد و مجازات‌هایی نیز برای آن در نظر گرفته شده است. این موضوع در حالی است که ممکن است بسیاری از افراد در مورد آن اطلاع نداشته باشند. اما خوشبختانه در قوانین موجود اگر آرایشگاه‌ها خلاف مقررات عمل کنند، امکان شکایت از آنها وجود دارد.  ما در مطلبی از قبل منتشر شده در مورد نحوه حل اختلاف درباره آموزشگاه های آرایشگری صحبت کردیم و لیستی از بهترین آموزشگاه های آرایشگری زنانه را نیز معرفی کردیم اما دراین مطلب به سالن های زیبایی میپردازیم.

تعداد شکایت از آرایشگاه‌ها امروزه بسیار بیشتر شده است. در واقع با توجه به وجود تعداد زیادی از آرایشگران و ارائه خدمات مختلف از جانب آنها، امکان تخلف نیز بیشتر شده است. این موضوع در همه رشته‌های آرایشگری اعم از کاشت مژه، تزریق ژل، آرایش عروس و … وجود دارد. به‌عنوان یک مشتری بسیار مهم است که بدانید چگونه از آرایشگاه یا آرایشگر شکایت کنید.

در صورت برزو چه تخلفاتی امکان شکایت از آرایشگاه وجود دارد؟

شکایت از آرایشگاه در صورت وجود دو نوع تخلف امکان‌پذیر است که شامل تخلفات صنفی و تخلفات بهداشتی می‌شود. ارائه خدمات بی‌کیفیت، گران‌فروشی، عدم درج قیمت خدمات، تبلیغ دروغین درمورد خدمات، دریافت هزینه بیش از ارزش خدمات ارائه شده و عدم تخصص در انجام امور از جمله خدمات صنفی آرایشگاه‌ها است. 

در صورت وجود هر یک از تخلفات صنفی می‌توان با شکایت از آرایشگر پیگیری کرد. تخلفات صنفی با نظارت بازرسان صنفی تحت بررسی قرار می‌گیرد. تخلفات بهداشتی نیز که شامل عدم رعایت نکات بهداشتی است که توسط بازرسان بهداشت گزارش می‌شود. در واقع این بازرسان با سرکشی بر فعالیت‌های آرایشگاه‌ها، موارد غیربهداشتی را گزارش کرده و تصمیمات لازم جهت رسیدگی به این تخلفات انجام می‌گیرد.

جرایم ارتکابی آرایشگاه زنانه شامل چه مواردی می‌شود؟

برخی از آرایشگاه‌ها در انجام فعالیت‌های خود مرتکب جرایمی می‌شوند که در این صورت با شکایت از آرایشگر یا آرایشگاه از طریق دادگاه و مراجع ذی‌ربط، پیگیری‌های لازم را انجام داد. مطابق با قوانین وضع شده برای جرایم ارتکابی آرایشگاه زنانه، مجازاتی در نظر گرفته شده است.

انواع مختلفی از جرایم وجود دارد که ممکن است در هر یک از فعالیت‌های آرایشگاه‌ها اتفاق بیفتد. به عنوان مثال درصورتی‌که یک آرایشگر بدون کسب رضایت مشتری عکس‌های آن را در فضای مجازی نشر دهد، متخلف شناخته شده و باید از طریق دفاتر مراجع قضایی شکایت کرد.

یکی دیگر از این جرایم مربوط به آسیب به مشتریان به هنگام یا بعد از ارائه خدمات است. به عنوان مثال ممکن است صورت مشتری بر اثر استفاده از یک ماده آرایشی دچار حساسیت شود. در این صورت با شکایت از آرایشگر می‌توان دیه آن را دریافت نمود. 

در مواردی که انجام خدمات آرایشگاه منجر به عدم رضایت مشتری باشد، مبلغ پرداختی، بازگردانده می‌شود. به عنوان مثال اگر یک آرایشگر رنگ موی مشتری را مطابق با خواسته آن رنگ نکرده و به‌صورت کلی رنگ موها را خراب کند، باید مبلغ اخذ شده را به مشتری برگرداند.

شکایت از آرایشگر زنانه بدون مجوز به چه صورت است؟

شکایت از آرایشگر زنانه بدون مجوز با پیگیری از اتحادیه‌های آرایشگری و نیروی انتظامی امکان‌پذیر است. در واقع برخی از آرایشگرها بدون داشتن مجوز مشغول به فعالیت هستند.

نداشتن جواز کسب برای آرایشگرها یکی از تخلف‌های صنفی به شمار می‌رود. با طرح شکایت از چنین آرایشگرهایی، محل کار پلمب شده و بدین صورت از ادامه فعالیت بدون مجوز جلوگیری خواهد شد.

سامانه شکایت از آرایشگاه زنانه چیست؟

 سامانه شکایت از آرایشگاه زنانه با آدرس  https://www.eazt.netمتعلق به اتحادیه آرایشگران زنانه در دسترس است. شاکیان می‌توانند از این طریق گزارش تخلفات آرایشگاه‌های تهران را ثبت کنند. آدرس سایت اینترنتی شکایت از آرایشگاه‌ها در شهرستان‌ها نیز متفاوت است که از طریق اتحادیه آرایشگری می‌توان آن را پیدا کرده و تخلفات را ثبت کرد.

آدرس اتحادیه آرایشگران زنانه تهران کجاست؟

آدرس اتحادیه آرایشگاه زنانه تهران و اتاق اصناف و سایر مشخصات آنها در جدول زیر شرح داده شده است.

اتحادیه آرایشگاه زنانه تهراناتاق اصناف
آدرسسعدی شمالی – خیابان شهید برادران قائدی (هدایت سابق) – کوچه مراد زاده – پلاک 7خیابان شریعتی – بعد از سه راه ملک – پلاک 456
کد پستی1149636563
تلفن تماس77649019-2085543000 – 85543409
شماره تماس رئیس اتحادیه77629132
دورنگار77629134
ایمیلinfo@eazt.irinfo@otaghasnaftehran.ir

 مجازات آرایشگاه‌های متخلف چیست؟

برای آرایشگاه‌هایی که عملی خلاف قانون انجام دهند و از نظر قانون نیز جرم‌انگاری شود، مجازاتی در نظر گرفته شده است.  میزان مجازات آرایشگاه‌های متخلف بسته به جرمی که مرتکب شده‌اند متفاوت است. به عنوان مثال درصورتی‌که تخلف آرایشگاه منجر به آسیب شدید جسمی به مشتریان شود، مجازاتی چون جریمه سنگین و ابطال پروانه کسب اعمال خواهد شد.

برخی از آرایشگاه‌ها بدون داشتن مجوزهای لازم اقدام به انجام برخی از فعالیت‌ها نظیر تزریق ژل، سولاریوم، لیزر و مواردی از این دست می‌کنند. مطابق با قوانین انجام این امور در آرایشگاه‌ها ممنوع بوده و در صورت مشاهده یا گزارش با آرایشگاه متخلف برخورد خواهد شد. مجازاتی که برای این نوع از آرایشگاه‌ها در نظر گرفته می‌شود به دستور بازپرس پرونده پلمب آرایشگاه است.

برای پیشگیری از بروز مشکلات در آرایشگری باید به چه نکاتی توجه کرد؟

امروزه تعداد زیادی از آرایشگاه‌ها مشغول به فعالیت هستند که ممکن است پس از مراجعه به برخی از آنها مشکلاتی به وجود بیاید. برای پیشگیری از چنین مشکلاتی لازم است تا به چند نکته زیر توجه شود.

  1. سعی کنید برای آموزش به یک آموزشگاه آرایشگری زنانه خوب در تهران مراجعه کنید نه یک سالن زیبایی
  2. پیش از رفتن به یک آرایشگاه که درمورد آن شناخت کافی وجود ندارد، باید شناسه صنفی آن مورد بررسی قرار گیرد.
  3. برای اطمینان از اخلاق حرفه‌ای یک آرایشگر می‌توان از تجربیات افرادی که به آن مراجعه کرده‌اند کمک گرفت.
  4. انجام هر گونه عمل زیبایی مانند تزریق ژل، سولاریوم، لیزر، پیرسینگ، تتو (به جز ابرو) در آرایشگاه‌ها ممنوع است و نیاز به مجوزهای پزشکی دارد.
  5. قبل از انجام هر گونه کار زیبایی بهتر است درمورد تعرفه خدمات در سایت اتحادیه آرایشگران تحقیقات لازم انجام شود. 

سؤالات متداول

نحوه شکایت از آرایشگاه به چه صورت است؟

برای شکایت می‌توان از طریق اتحادیه آرایشگری اقدام کرد.

در صورت بروز چه تخلفاتی می‌توان از آرایشگاه شکایت کرد؟

در صورت بروز تخلفات صنفی و بهداشتی چون ارائه کار بی‌کیفیت، تبلیغات دروغین، آسیب به مشتریان،  نداشتن مجوز و انتشار عکس بدون رضایت مشتری می‌توان از آرایشگاه شکایت کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
5 نظرات
  1. فاطمه می گوید

    سلام وقت بخیر در سالن رنگ مو شادی که در صادقیه خیابان اباذر کوچه ارغوان پلاک 29طبقه4و‌احد 7کار رنگ مو انجام میدن جدا از نداشتن تابلو مبلغ های زیادی گرفته میشه و زیر دست هنرجو کار انجام میدن یه امیره برای من انجام دادن که اصلا درست فید ریشه نکردن و همش خط بین ریشه موم و دکلره مشخصه باید فرقی بین سالن زیبایی که تابلو و مجوز دارن و قیمت مناسب و کار خوب ارایه میدن با کسایی مثل این سالن باشه لطفا پیگیری کنید .

  2. زهرا می گوید

    من ابروهامو پیش مهرنوش میرزایی تو خیابان فرشته تهران انجام دادم و ۲۲ سالمه ابروهای منو انقدر نازک کردن و دم ابرومو کاملاً بیرون از کادر ابروم کشیدن اصلااااا از فرم ابروهام راضی نیستم و تو هفته اول ۸۰ ٪ خطوطش رفت در صورتی که هفته اول باید پررنگ باشه، من باید چجوری شکایت کنم از این خانم؟؟؟

  3. مهران اخلاقی می گوید

    درود و عرض ادب ، همسر بنده به تازگی در آرایشگاه زنانه ایی اقدام به اصلاح مو می کنه،که یکی از پرسنل آرایشگاه برای کوتاهی مرد هست،چطور این امکان میسر شده که مردی در آرایشگاه زنانه حضور داشته باشه،این اتفاق باعث شده بنده با همسرم درگیر باشم ، چطور می تونم از این آرایشگاه شکایت کنم .آدرس ، خیابان ستارخان، خیابان شادمان، کوچه بیتا ،پلاک ۴ ،زیر زمین ،مدیریت نازی سلیمانی، شماره تماس

  4. محبوبه می گوید

    سلام من رفتم آرایشگاه گفتم این رنگ تیره تو عکس میتونه بزاره گفتن بله منم موهام کم پشت بهشون هم گفتم یک میلیون وپانصد گرفتن رنگ سفید گذاشتن حالا من چکارکنم از گلستان شهر علی اباد ارایشگاه منوچهری اسمش انتیک

  5. مینا می گوید

    سلام من در آرایشگاه پریچهر واقع در پرند فاز ۶ خدمات دکلره انجام دادم و آرایشگر به مدت هشت ساعت دکلره رو روی موی من نگه داشت هرچی گفتم پاک کن گفت نه و ممانعت کرد و من از شدت گاز دکلره حالم بد شد ، و بعد ازین که موهامو شست تمام پایین موی من خورد شد اومد کف آرایشگاه بعد که ناراحت شدم گفت برای رنگساژ نمیتونم اونیکه میخواستی تحویل بدم یه رنگ دیگه میزارم و کلی هم رفتار زشت داشتن و بد صحبت کردن در نهایت باهم بحث کردیم و من از آرایشگاه با موی داغون اومدم خونه و وقتی رفتم حمام به صورت دسته ای موهام ریخت و خورد شد دوباره مجبور شدم جای دیگه هزینه کنم تا یکم رنگش بهتر بشه ، بجز اینا من بهشون گفتم از ریشه دکلره نزار ولی گذاشت بعد گفت حواسم نبود که به همین دلیل من کف سرم تاول زد و کلی هم دکلره مالید تو صورتم موقع کار که پوستم کهیر زد واقعا این آرایشگر لایق این هنر نیست چون اصلا هیچی از آرایشگری نمیدونه لطفا پیگیری کنید که این بلارو سر کسی دیگه نیاره

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.