10 نکته کلیدی در تولید محتوا موثر

همانطور که میدانیم تولید محتوا انواع مختلفی دارد و از محتوا های متنی، صوتی، تصویری و… می توان به عنوان انواع محتوا در وبسایت ها نام برد و استفاده کرد.

به همین دلیل نیز روش های تولید محتوا در پلتفرم های آنلاین متفاوت بوده و باید بنا بر نیاز و استراتژی کسب وکار روش مورد نیاز را پیاده کرد.

در ادامه در این مقاله قصد داریم علاوه بر توضیحاتی پیرامون روش های تولید محتوا با نکاتی کلیدی در زمینه نگارش تولید محتوا موثر شما را آشنا کنیم.

روش های تولید محتوا

تولید محتوا بنا بر بازارهای رقابتی به وجود آمده است و در همه حرفه ها و مشاغل، امری ضروری است تا بتوان خدمات خود را در هر زمینه ای در معرض دید قرار داد.

محتوا به وجود آمده می تواند بسیاری از سوالات بدون پاسخ را برای مراجعه کننده پاسخ دهد و مخاطبان زیادی را برای سایت شما به همراه آورد. اما شما برای نوشتن یا ایجاد یک تولید محتوا پربار باید از روش های تولید محتوا استفاده کنید و نسبت به آن ها آگاه باشید. در این محتوا به معرفی این روش ها می پردازیم.

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا در واقع یک نوع بازاریابی است که اطلاعات را در فضاهای متفاوت به اشتراک می گذارد و مخاطبان را بنا به اهداف متفاوتی برای سایت یا صفحه خود جذب می کند.

تولید محتوا چیست

بیشتر صاحبان کسب و کارها از این روش برای جذب مشتری، بالا بردن میزان فروش خدمات خود و… استفاده می کنند و آن را توسط ابزارها و روش ها و صفحات اینترنتی در اختیار مشتری قرار می دهند تا به این صورت نسبت به ارائه بیشتر خدمات خود، فروش آن ها، شناساندن خود و برند مختص خود و…  اقدام کنند.

نکات کلیدی تولید محتوا

برای تولید محتوا روش های بسیاری وجود دارد که به کمک آن می توانید یک محتوا و مقاله پربار را بنویسید تا خواننده یا بیننده آن نسبت به موضوع بحث آگاهی کاملی پیدا کنند و از مخاطبان یا مشتریان دائم شما شود. محتوا باکیفیت و منحصر به فرد (Unique) به طرز شگفت انگیزی می تواند رتبه و بازدید سایت تان را افزایش دهد. برخی از روش های تولید محتوا باکیفیت را در زیر  بیان می کنیم.داشتن یک ایده مناسب برای تولید محتوا: داشتن یک ایده مناسب می تواند تکلیف شما را مشخص کند و جهت گیری کاملی به موضوع محتوای شما دهد و شما را از سر درگمی نجات دهد، ایده هرچه قوی تر بوده و تکراری نباشد تولید محتوای شما جذاب تر خواهد بود.

مشخص کردن کلمات کلیدی به کار رفته در تولید محتوا

شما باید کلمات کلیدی را که می خواهید در محتوا مورد استفاده قرار دهید از قبل مشخص کنید و لیستی از آن ها را بنویسید، البته می توانید برای پیدا کردن عبارات کلیدی از ابزارهای سئو استفاده کنید.

انتخاب عنوان جذاب و مناسب با محتوا

این که عنوان به کار رفته در محتواها می تواند به جذب مخاطب کمک کند، بی تاثیر نیست و بدون شک یکی از عوامل مهم و جذاب برای مخاطب و مراجعه کنندگان به سایت می شود. عنوان های تکراری مخاطب را خسته می کند بنابراین عنوان های جذاب که دارای کلمات کلیدی به صورت محسوس هستند بسیار برای جذب مخاطبان کارآمد است.

آنالیز سایت های رقبا

این که در هر شغلی رقیب و رقابت وجود دارد شکی نیست اما باید با وجود این رقبا بتوان جایگاه خود را تثبیت کرد در تولید محتوا نیز باید به این نکته توجه کرد که وب سایت های دیگر رقبا را چک کنید و از موضوعات عقب نمانید.

اهمیت توجه به نیاز کاربر

شما باید همواره این نکته را در نظر داشته باشید که مخاطب از شما چه چیزی را می خواهد و چرا به این محتوا مراجعه می کند. در تولید محتوا همواره توجه به این نکته که مقاله شما به کدام سوالات مبهمی که در ذهن مخاطب وجود دارد پاسخ می دهد، ضروری است، زیرا مخاطب به دنبال پاسخ سوالات خود در اینترنت به جست و جو می پردازد و شما می توانید با پاسخ به نیازهای شان به یک منبع برای مراجعات بعدی تبدیل شوید.

بررسی کردن محتوا و موضوع در صفحات مختلف

بررسی کردن مقالات و مشاهده موضوع ها و راه کارهای متفاوت می تواند در محتوا شما تاثیر مثبت بیشتری بگذارد و ایده های بهتری را در ذهن تان ایجاد کند.

از موضوع اصلی دور نشوید

قطعا مخاطب برای فهم و آگاهی از موضوع اصلی، محتوایی را دنبال می کند. اگر به طور مختصر و اجمالی به موضوع اصلی بپردازید باعث نارضایتی مخاطب خواهد شد و سایت شما می تواند مخاطبانش را به آرامی از دست بدهد. 

تناسب بین عنوان و موضوعات نوشته شده در تولید محتوا

اگر محتوا نوشته شده با عنوان آن هم خوانی نداتشه باشد، گوگل نسبت به جریمه سایت شما اقدام خواهد کرد.

توجه به علائم نگارشی در تولید محتوا

علائم نگارشی در خواندن متن و فهم درست جملات توسط مخاطب بسیار مهم است. همیشه محتوا را از نظرعلائم نگارشی بررسی کنید تا از به وجود آمدن کج فهمی ها جلوگیری شود.

برای یادگیری نحوه استفاده از علائم نگارشی در محتوا این کتاب را از دست ندهید: مزخرفات فارسی; کتابی برای شروع محتوا نویسی

توجه به تگ های عنوان در تولید محتوا

یکنواختی و ایجاد متن های بلند حالت کسل کننده ای را در مقاله ایجاد می کند اما با ایجاد زیر عنوان و پارتیشن بندی در تولید محتوا مخاطب را پای موضوع و محتوا نگه می دارید.

موارد فوق تنها بخشی از روش های تولید محتوا است که با دقت و رعایت آن ها یک محتوا با کیفیت بالا تولید خواهد شد.

بیشتر بخوانیم:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.