شرایط تحصیل در استرالیا | شرایط اخذ ویزای دانشجویی + هزینه‌های تحصیل

شرایط تحصیل در استرالیا و تاثیر آن بر مهاجرت شما

ممکن است شما هم استرالیا را به‌عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کرده باشید. اولین قدم برای مهاجرت تحصیلی در استرالیا، انتخاب رشته تحصیلی و موسسه آموزش عالی است. از مزایای تحصیل در استرالیا این می‌باشد که طیف وسیعی از برنامه‌های ‌تحصیلی در دسترس شما قرار دارد و انتخاب برای شما راحت است. برای مثال، شما می‌توانید در یکی از دانشگاه‌های ‌استرالیا تحصیل کنید یا اینکه آموزش حرفه‌ای (VET) در یک کالج را پشت سر بگذارید. در این مطلب شرایط تحصیل در استرالیا و اخذ ویزای تحصیلی این کشور را بررسی می‌کنیم. 

انتخاب موسسه آموزشی و اپلای؛ اولین گام در مسیر مهاجرت تحصیلی 

در سیستم آموزش عالی استرالیا، رشته‌های ‌تحصیلی فراوانی وجود دارند که می‌توانید در آن‌ها به تخصص برسید؛ با صدها موسسه آموزشی و هزاران برنامه آکادمیک که در دسترس شما قرار دارد. شما می‌توانید تقریبا در تمامی رشته‌های ‌تحصیلی از رشته‌های ‌هنری تا مهندسی و پزشکی تحصیل کنید. 

هنگامی که رشته تحصیلی مورد علاقه خود را انتخاب کردید، اولین گام انتخاب موسسه آموزشی جهت اپلای است. بسیاری از دانشگاه‌های ‌استرالیا از جمله دانشگاه‌های ‌شهرهای سیدنی و آدلاید، در سطح جهانی جزو برترین دانشگاه‌ها هستند. پس از تعیین موسسه آموزشی مورد نظر خود، باید درباره ضرب‌الاجل‌های ‌تعیین‌شده برای اپلای و الزامات آن تحقیق کنید. در بیشتر موارد، از شما خواسته می‌شود که یک حساب کاربری را در پرتال آنلاین موسسه آموزشی انتخابی خود ایجاد کنید؛ مدارک خود را آپلود کنید و درخواست خود را از طریق سایت ارسال کنید. 

شرایط دریافت ویزای دانشجویی استرالیا

برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا به‌عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، باید ویزای تحصیلی معتبر (زیر کلاس 500) را برای مدت زمان تحصیل خود اخذ کنید. به این منظور باید قبل از شروع دوره تحصیلی برای اخذ ویزای تحصیلی، به‌صورت آنلاین درخواست دهید. شما می‌توانید درخواست خود را در داخل یا خارج از استرالیا ارسال کنید. از جمله شرایط لازم برای ارائه درخواست ویزای تحصیلی استرالیا عبارت‌اند از:

  • تاییدیه ثبت نام (گواهی eCoE) از موسسه شما
  • داشتن شرایط ورود موقت (GTE) 
  • اثبات تمکن مالی
  • گواهی پوشش سلامت دانشجویان خارج از کشور (OSHC) برای مدت زمان تحصیل
  • مهارت انگلیسی خود را نشان دهید

این ویزا مطابق با دوره تحصیلی که می‌گذرانید، حداکثر تا پنج سال اعتبار دارد. شما از نظر قانونی مجاز به کار در حین تحصیل در استرالیا تا 40 ساعت در هر دو هفته هستید؛ مگر اینکه در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا تحصیل کنید. دانشجویان تحصیلات تکمیلی می‌توانند به‌صورت نامحدود کار کنند. همچنین با اخذ ویزای تحصیلی استرالیا، می‌توانید اعضای خانواده خو را نیز به این کشور بیاورید. 

اگر در فرآیند درخواست ویزا به کمک نیاز دارید، می‌توانید با یک مشاور – که گاهی به‌عنوان مشاور تحصیل در خارج از کشور شناخته می‌شود – مشورت کنید. این افراد دارای اطلاعات به‌روزی در مورد الزامات پذیرش در موسسات آموزش عالی استرالیا و سیاست‌ها و مقررات ویزا هستند. 

هزینه تحصیل در استرالیا چقدر است؟

یکی از مهم‌ترین شرایط تحصیل در استرالیا و اخذ ویزای دانشجویی این کشور، اثبات تمکن مالی است. شما باید ثابت کنید که از منابع مالی کافی برای پوشش هزینه‌های ‌بلیت هواپیما، دوره‌های ‌تحصیلی و زندگی برخوردار هستید. میزان مبلغ مورد نظر به نوع برنامه تحصیلی که انتخاب می‌کنید، نوع موسسه و سطح تحصیلات شما بستگی دارد. علاوه بر هزینه‌های ‌تحصیل، دانشجویان بین‌المللی باید هزینه ویزا، هزینه زندگی و بیمه سلامت را نیز در نظر بگیرند. هزینه ویزای تحصیلی، 620 دلار استرالیا است. در ادامه هزینه‌های ‌تحصیل در استرالیا را به‌صورت جزءبه‌جزء با هم بررسی می‌کنیم.

شهریه موسسات آموزش عالی استرالیا

شهریه هریک از موسسات آموزش عالی استرالیا متفاوت است. اما به‌طورکلی، متوسط هزینه شهریه برای دانشجویان بین‌المللی تقریب 30840 دلار استرالیا در سال در سطح تحصیلات کارشناسی می‌باشد. در مورد برنامه‌های ‌تحصیلات تکمیلی، این هزینه حدود 31590 دلار استرالیا در سال است. با این حال لازم به ذکر می‌باشد که در مجموع هزینه تحصیل در استرالیا در رشته‌های ‌پزشکی نسبت به سایر رشته‌های ‌تحصیلی بیشتر است. 

هزینه‌های ‌زندگی در استرالیا

شما باید به‌عنوان بخشی از فرآیند درخواست ویزا مدرکی را ارائه دهید که نشان دهد حداقل 21041 دلار استرالیا را برای پوشش هزینه‌های ‌سالانه زندگی را دارید. البته هزینه‌های ‌زندگی در برخی شهرهای استرالیا مانند آدلاید مقرون‌به‌صرفه است. 

هزینه بیمه درمانی

یکی از شرایط اخذ ویزای تحصیلی استرالیا، داشتن بیمه درمانی است. به‌طور خاص، شما باید پوشش سلامت دانشجویان خارج از کشور (OSHC) را برای مدت اقامت خود در استرالیا داشته باشید. در حال حاضر، ارزان‌ترین گزینه برای یک برنامه سه ساله کارشناسی بدون همراهی هیچ‌یک از اعضای خانواده، حدود 2149 دلار استرالیا برای کل مدت زمان تحصیل است. هزینه‌های ‌OSHC بسته به مجموعه ارائه‌دهنده خدمات، مدت اقامت و شرایط شخصی شما متفاوت است.

برنامه‌های ‌بورسیه و کمک‌هزینه تحصیل در استرالیا

چندین نوع برنامه بورسیه و کمک‌هزینه تحصیلی در استرالیا وجود دارد که ممکن است شما هم صلاحیت لازم برای دریافت آن‌ها را داشته باشید. این بورسیه‌ها و کمک‌هزینه‌های ‌تحصیلی توسط دانشگاه‌های ‌برتر استرالیا، دولت استرالیا، اسپانسرها و سازمان‌های ‌غیردولتی ارائه می‌شود که تا حد زیادی هزینه‌های ‌تحصیل و زندگی در این کشور را پوشش خواهد داد. این کمک‌هزینه‌ها و بورسیه‌های ‌تحصیلی براساس نیاز مالی دانشجویان و شایستگی آن‌ها اعطا می‌شود. 

بهره‌مندی از دوره‌های آموزشی باکیفیت با تحصیل در استرالیا

کشور استرالیا طیف متنوعی از گزینه‌های ‌تحصیلی را با بیش از 1100 موسسه و 22000 برنامه تحصیلی در اختیار دانشجویان بین‌المللی قرار داده است. دانشجویان بین‌المللی می‌توانند در تمام سطوح تحصیلی و همچنین آموزش‌های ‌حرفه‌ای (VET) و دوره‌های ‌زبان انگلیسی شرکت کنند.

صرف نظر از اینکه در چه رشته‌ای تحصیل می‌کنید یا اینکه کدام دوره تحصیلی را انتخاب کردید، دولت استرالیا آموزشی باکیفیت را در دسترس شما قرار داده است و همواره سعی دارد تا از دانشجویان بین‌المللی حمایت کند. همچنین چند نوع برنامه بورسیه تحصیلی و کمک‌هزینه تحصیلی وجود دارد که از سوی دانشگاه‌های برتر استرالیا و همچنین دولت این کشور به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.