متخصص سئو کیست و چه وظایفی دارد؟

متخصص سئو کیست و چه وظایفی دارد؟ متخصص سئو فردی است که دانش عمیقی در زمینه سئو دارد و از استراتژی های مختلفی برای توسعه و بهبود سئو وب سایت خود استفاده میکند. از آنجایی که متخصص سئو دانش بسیار بالایی دارد، میتواند هر نوع وبسایتی را بهینه سازی کند و به نتایج برتر گوگل برساند.

امروزه هدف اصلی وب سایت ها افزایش فروش و رسیدن به درآمد بالاست، به همین منظور متخصص سئو بدون صرف هیچ گونه هزینه اظافی با توجه به تخصص و دانش خود میتواند تبلیغات فروش یک سایت را به صورت ارگانیک افزایش دهد.

یکی از بهترین برندهای خدمات سئو سایت در ایران مجموعه سئو موشک است که از متخصصان با تجربه و حرفه ای سئو تشکیل شده است. مجموعه سئو موشک بیش از 8 سال از که در ضمینه سئو فعالیت میکند و میتواند با چیدن یک استراتژی سئو، کسب و کار شما را به نتایج برتر گوگل برساند و درآمدتان را افزایش دهد.

دلایل استخدام متخصص سئو

بررسی ساختار سایت

زمانی که طراحی سایت تمام میشود، متخصص سئو کار خود را شروع میکند و با بررسی و آنالیز دقیق ایرادات سئوی آن را مشخص میکند تا به طراح سایت بگوید که آنها را برطرف کند. طراحی سایت از همان ابتدا باید بصورت اصولی با رعایت نکات سئو ساخته شود تا دوباره به مشکل برنخورد.

برنامه ریزی و چیدن استراتژی برای تولید محتوا

نوشتن محتوا وظیفه یک متخصص سئو نیست، بلکه وظیفه آن چیدن استراتژی مناسب برای تولید محتوای سایت است. متخصص سئو با بررسی و آنالیز، کلمات کلیدی هدفمند و درآمدزا را پیدا میکند و در اختیار تیم تولید محتوا قرار میدهد. سپس بعد از تواید محتوا و انتشار آن، مجددا نکات سئو محتوا را بررسی میکند تا کم کاستی های آن را به تیم تولید محتوا گوش زد کند.

بررسی و آنالیز سئو داخلی سایت

یکی از مهمترین دلایل استخدام یک متخصص سئو، آنالیز و بررسی سئو داخلی سایت است. متخصص سئو تمام اقداماتی که در داخل سایت انجام میشود را بررسی میکند. سپس تمام مشکلات و ایرادات سئو داخلی سایت را پیدا کرده و آنها را برطرف میکند.

تحلیل و آنالیز سئو خارجی

سئو خارجی سایت یکی از مهمترین فاکتورها برای افزایش رتبه سایت است که در راس آن بک لینک ها قرار دارد. متخصص سئو با کمک ابزارهای مختلف، بک لینک های ورودی سایت را بررسی میکند تا لینک های بی ارزش را شناسایی و حذف کند. همچنین لینک سازی های سایت رقبا را آنالیز و بررسی میکند تا با چیدن یک برنامه حرفه ای، در لینک سازی بهتر از آنها عمل کند.

وظایف کلی متخصص سئو چیست؟

بهینه سازی سایت مهمترین اقدامی است که توسط یک متخصص سئو انجام میشود که شامل بهینه سازی سئو داخلی، سئو فنی و سئو خارجی میشود. توجه داشته باشید که یک متخصص سئو این مراحل را خودش انجام نمیدهد، بلکه باید تمام این اقدامات را به صورت حرفه ای بلد باشد و با مشاهده ایرادات و مشکلات در هر کدام از بخش ها؛ آنها را به تیم زیر دست خود گوش زد کند تا برطرف کنند.

1- سئو داخلی

تمام کارهای که در داخل سایت انجام میشود سئو داخلی میگویند. سئو داخلی شامل اقدامات گوناگونی است که هر کدام از آنها باید به صورت اصولی و طبق قوانین و مقررات گوگل انجام شود تا باعث افزایش رتبه و جایگاه سایت شود. برخی از اقدامات مهمی که یک متخصص سئو برای بهینه سازی سئو داخلی سایت باید انجام دهد شامل:

  • تحقیق کلمات کلیدی برای هر کدام از صفحات سایت
  • چیدن استراتژی سئو و تقویم محتوایی
  • تولید محتوای با کیفیت و ارزشمند همراه با بهینه سازی محتوا
  • نوشتن تگ عنوان و توضیحات متا جذاب و سئو شده
  • بهینه سازی url صفحات سایت
  • ایجاد لینک سازی های داخلی سایت به صورت هدفمند
  • استفاده از تگ های هدینگ h1 تا h6
  • قرار دادن تصاویر جذاب، غیر کپی و بهینه سازی تصاویر

2- سئو خارجی

به تمام کارهایی که بیرون از سایت انجام میشود سئو خارجی میگویند. لینک سازی های خارجی از مهمترین اقدامات در سئو خارجی سایت است که باید به صورتی اصولی و به روش سئو کلاه خاکستری ساخته شود تا نزد گوگل طبیعی به نظر برسد.

برخی از وظایف متخصص سئو در بخش سئو خارجی سایت شامل:

  • فعالیت در شبکه های اجتماعی
  • اشتراک گذاری مقاله ها و فیلم های آموزشی در شبکه های اجتماعی
  • ایجاد پست مهمان یا وبلاگ نویسی
  • خرید و انتشار رپورتاژآگهی در سایت های مرتبط و قدرتمند
  • لینک سازی به روش های مختلف (لینک سازی در فروم ها، انجمن های پرسش پاسخ، لینک کامنتی و …)

3- سئو تکنیکال

سئو تکنیکال مربوط به زیر ساخت های سایت میاشد. متخصص سئو با بهینه سازی سئو فنی سایت به ربات های گوگل کمک میکند تا سایت را بهتر بخزند و ایندکس کنند. همچنین خزنده های گوگل براحتی به صفحات مختلف سایت دسترسی داشته باشند.

برخی از وظایف مهم متخصص سئو در بخش سئو تکنیکال سایت شامل:

  • ایجاد نقشه سایت و ثبت آن در سرچ کنسول
  • استفاده از کدهای اسکیما
  • استفاده از فایل robot,txt
  • بهینه سازی سرعت سایت
  • ریسپانسیو کردن سایت
  • برقراری امنیت سایت
  • حذف افزونه و پلاگین های اظافه

چگونه متخصص سئو شویم؟

سئو مجموعه اقداماتی است که برای بهینه سازی سایت و رساندن آن به نتایج برتر گوگل انجام میشود. برای آموزش سئو سایت و تبدیل شدن به یک متخصص سئو، باید در دوره های آموزشی معتبر و حرفه ای سئو مانند: نیوسئو و سئوموشک شرکت کنید؛ و به صورت مستمر مطالب و تکنیک های سئو را مطالعه و آنها را اجرا کنید تا در ذهنتان حک شود.

اما سوال اینجاست که چگونه متخصص سئو شویم؟

  • شرکت در یک دوره جامع آموزش سئو.
  • باید روزانه بیش از 10 ساعت برای مطالعه وقت بگذارید.
  • در کنار مطالعه یک سایت راه اندازی کنید و تمام تکنیک ها و ترفندهای سئو را بر روی آن پیاده سازی کنید.
  • به عنوان شتاب دهنده میتوانید در کنار یادگیری سئو به عنوان یک کارآموز در شرکت های خدمات سئو نیز فعالیت کنید.

برای مشاوره رایگان درباره آموزش سئو سایت و نحوه یادگیری آن میتوانید به سایت seomoshak.com مراجعه کنید و با کارشناسان بخش آموزشی سئو موشک ارتباط بگیرید تا شما را راهنمایی کنند. همچنین خدمات سئو سایت در شرکت سئو موشک به صورت حرفه ای با مناسبترین قیمت انجام میشود.

آیا متخصص سئو شغل خوبی است؟

بله. سئو یکی از 3 شغل پردرآمد دنیای دیجیتال مارکتینگ است که پس از یادگیری حرفه ای آن میتوانید به یک متخصص سئو تبدیل شوید و خدمات سئو را برای وب سایت ها انجام دهید و در قبال آن هزینه دریافت کنید.

آیا متخصص سئو به مدرک نیاز دارد؟

در ابتدای کار هیچ نیازی به مدرک نیست. یکی از مزیت های سئو این است که مدرک برای شما کار نمیکند، بلکه هرچقدر دانش و علم شما نسبت به سئو بیشتر باشد و در عمل بتوانید به یک سئوکار حرفه ای تبدیل شوید، درآمد بی نظیری خواهید داشت، بدون آن که هیچ مدرکی داشته باشید. به طور کلی هرچقدر بیشتر و بهتر از رقبا در ضمینه سئو مهارت داشته باشید، درآمد بیشتری خواهید داشت.

نتیجه گیری:

متخصص سئو فردی است که در ضمینه سئو مهارت خاصی دارد و به تمام قوانین، مقررات و الگوریتم های گوگل آشنای کافی دارد. وظیفه متخصص سئو مدیریت بخش های مختلف سئو داخلی، خارجی و فنی سایت است. با تبدیل شدن به یک متخصص سئو میتوانید رتبه سایت خود را افزایش دهید و به درآمد بالایی برسید. همچنین برای کسب و کارهای مختلف خدمات سئو انجام دهید و در قبال آن به درآمد برسید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.