تأثیر هاست اشتراکی بر SEO

انتخاب هاستینگ مناسب یک تصمیم بسیار مهم در وب سایت شماست. چنانچه پلن هاست اشتراکی و یا هاستینگ اشتباه را انتخاب کنید، موفقیت وب سایت شما بسیار دشوار می شود.

در حال حاضر، انتخاب هاست اشتراکی ، لزوماً انتخاب بدی برای رتبه بندی شما نیست، بلکه بستگی به عوامل مختلفی دارد که در ادامه این عوامل را بررسی می کنیم .

در زیر به بررسی تأثیر گذاری انتخاب هاستینگ و هاست اشتراکی بر رتبه بندی موتورهای جستجو می پردازیم.

آیا هاست اشتراکی بر روی رنکینگ و سئوی سایت تأثیر دارد؟

کیفیت هاست اشتراکی بر روی چندین فاکتور مهم در رتبه بندی سایت ها تأثیر می گذارد که در واقع سبب سهولت و دشواری رتبه بندی سایت شما می شود. این بدین معنا نیست که شما باید هاست را تنها بر اساس فاکتور های سئو انتخاب کنید، اما مهم است که این مورد را در نظر داشته باشید ، مخصوصا اگر ترافیک موتورهای جستجو در وب سایت شما نقش مهمی ایفا می کنند.

1. سرعت و عملکرد سایت

اگر می خواهید سایت خود را رتبه بندی کنید، می بایست وب سایت سریع لود شود. سایتی که سرعت لود شدن آن پایین می باشد نه تنها تأثیر منفی بر تجربه ی کاربران دارد بلکه تأثیر منفی نیز در رتبه بندی سایت شما خواهد داشت. علاوه بر این که ، سرعت صفحه  یکی از عوامل رتبه بندی گوگل می باشد. اگر از هاستی استفاده می کنید که سرعت بارگذاری صفحه شما را کاهش می دهد، قطعا یک نقص در رتبه بندی سایت وجود خواهد داشت.

2. مکان دیتاسنتر

یکی دیگر از عناصری که می تواند سرعت سایت شما را تحت تأثیر قرار دهد، محل دیتاسنتر است که فایل های سایت شما در آن ذخیره می شود. بعضی از هاستینگ ها چندین دیتاسنتر را ارائه می دهند که می توانید از بین آنها یکی را انتخاب کنید. چنانچه این گزینه را دارید، می بایست محل دیتاسنتر را به نحوی انتخاب کنید که نزدیک ترین مکان فیزیکی به بازدید کنندگان شما باشد. دیتاسنتری که نزدیک کاربران شما قرار ندارد ، معمولا اثر منفی بر عملکرد شما دارد. با این حال، می توانید از یک CDN استفاده کنید تا این ضعف را تا حد زیادی برطرف کنید.

3. مدت زمان Down شدن سایت

مدت زمان Down شدن سایت یک فرایند عادی در میزبانی وب سایت است. حتی سرورهایی با کارایی بالا باید تعمیر و بهینه سازی سرور را انجام دهند. با این حال، می بایست به دنبال هاستینگی باشید که آپ تایم بالا (99.9٪ یا بالاتر) را ارائه می دهد. سایتی که زیاد Down می شود ، تجربه کاربری ضعیفی را ایجاد می کند. اگر کاربری که از موتورهای جستجو به سایت شما می آید،  سایت شما را به صورت Down مشاهده کند ، به احتمال خیلی زیاد مجدداً به وب سایت بر نمی گردند. گوگل همچنان الگوریتم رتبه بندی خود را نسبت به سایت هایی که برای کاربر ارزش قائل می شوند به روز رسانی می کند، بنابراین مهم است که تمرکز خود را بر ایجاد بهترین تجربه کاربری قرار دهید. 

4. توانایی پاسخدهی به ترافیک بالا

آیا هاست شما توانایی رسیدگی به مقدار ترافیک بالا یا ورودی های با حجم بالا و همچنین ورودی های مخرب را دارد؟

طبیعی است که سایت در زمانی که ترافیک بالایی دریافت می کند Down شود ،مگر اینکه شما از هاستی با قابلیت بالا استفاده کنید .

به علاوه، اگر این افزایش حجم ترافیک به صورت دائمی باشد، بنابراین نیاز به هاستی دارید که امکان افزایش و ارتقاء منابع آن ممکن باشد.

آیا هاست اشتراکی تأثیر منفی بر روی رتبه بندی سایت می گذارد؟

این یک سوال دشوار است که به سختی میتوان به آن پاسخ بله یا خیر داد. تأثیر هاست بر رتبه بندی وب سایت بستگی به شرکت هاستینگ منتخب شما و سایت شما دارد .

به عنوان مثال، یک سایت با یک هاست اشتراکی باکیفیت اما با بهینه سازی و سئوی ضعیف ، رتبه بندی ضعیفی خواهد داشت . در حالی که یک هاست اشتراکی با عملکرد پایین و بهینه سازی مناسب میتواند رتبه بالایی داشته باشد.

منبع: برتینا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.