4 استراتژی همکاری در فروش (افیلیت مارکتینگ)

بدون شک بازاریابی وابسته یا همان همکاری در فروش می تواند برای شما درآمد خوبی به ارمغان بیاورد. در واقع استراتژی همکاری در فروش یکی از استراتژی های بسیار مقرون به صرفه برای جذب مشتری است، چون شما پول را بر اساس عملکرد افراد می پردازید. به همین دلیل خیلی از برندهای معروف و مختلف در دنیا از همکاری در فروش به عنوان استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود و همچنین از اصول افیلیت مارکتینگ استفاده می کنند.

همچنین آمار Google Trends نشان می دهد که میزان جستجوی بازاریابی وابسته در طی سالیان گذشته رشد چشمگیری داشته است.

اگر هنوز در استفاده از این استراتژی دچار شک و تردید هستید بگذارید چند آمار جالب به شما نشان دهم:

اگر هنوز در استفاده از این استراتژی دچار شک و تردید هستید بگذارید چند آمار جالب به شما نشان دهم:

  • 81% از برندهای مختلف، از بازاریابی وابسته برای جلب توجه، تعامل و تولید بیشتر استفاده میکنند.
  • پیش بینی می شود که تا سال 2020 هزینه های بازاریابی وابسته، از مرز 6.82 میلیارد دلار گذشته و رشد 10% را به خود ببیند.
  • 79% از بازاریابان، از بازاریابی شرکت های وابسته برای هدایت تبدیل مخاطب به خریدار و افزایش فروش استفاده خواهند کرد. همچنین 83% از آنها از این راهکار برای معروف تر شدن برند و تعامل بیشتر با مشتری استفاده خواهند کرد.

استراتژی های بازاریابی افیلیت مارکتینگ برای رشد برند تجاری شما

کسب و کارهای مختلف برای رشد برند و افزایش فروش خود با شرکت های مختلفی کار میکنند ولی قاعدتا تاکتیک همه ی آنها که یکسان نیست.در حقیقت چندین کانال و استراتژی مختلف برای بازاریابی وابسته وجود دارد که میتوانید از آنها استفاده کنید. علاوه بر این باید با ابزارهای افیلیت مارکتینگ نیز آشنا باشید.

1- شرکت های حقوقی را انتخاب کنید

برای اعتماد مخاطب باید با افرادی کار کنید که بتوانند اعتماد مشتری و مخاطب شما جلب کنند.

هنگام انتخاب یک شرکت وابسته، حتما دقت کنید که آیا دارای موارد زیر هستند یا خیر:

  • رابطه خوبی با مخاطبان خود دارند؟
  • آیا مخاطبان آنها به محصولات شما علاقه مند هستند یا خیر؟
  • آیا رتبه سایت آن ها، دیدگاه ها و تعاملات مختلف مثبت است یا خیر؟

همه اینها مهم هستند تا تلاشهای شما بیهوده نباشند.

به طور مثال اگر یک رستوران دارید همکاری با یک شرکت فروش بلیط هواپیما منطقی نیست. همچنین مثلا یک وبلاگ نویس که کلا روزانه 10 کاربر دارد نمیتواند به قیف فروش شما کمکی بکند.

2- فروش بیشتر با تبلیغات و تخفیف

فروش بیشتر با تبلیغات و تخفیف
فروش بیشتر با تبلیغات و تخفیف 

همه عاشق تخفیف زیاد هستند.

ایجاد تخفیف یکی از بهترین استراتژی های فروش محصولات در بازاریابی وابسته است. برای همین است خیلی از مشتری ها قبل از خرید از سایت های مختلف، در سایت های دیگر به دنبال کد تخفیف آنها میگردند.

البته یادتان باشد که باید کوپن های خود را کاملا مدیریت کنید و حواستان به آنها باشد.

شما ممکن است یک تخفیف عجیب و غریب بدهید و این کار نه تنها باعث افزایش فروش که باعث کاهش فروش هم میتواند بشود.

توصیه میکنم از سایت های بزرگ ارائه تخفیف مثل نت برگ و تخفیفان استفاده کنید.

در این سایت ها میتوانید رقبای خودتان را نیز آنالیز و تحلیل کنید و ببینید که آنها چه نوع استراتژی ای دارند و چکار میکنند.

3- استفاده از اینفلوئنسرها

بازاریابی اینفلوئنسر (Influencer marketing) در سالهای اخیر بسیار پر طرفدار شده و برندهای مختلف با آگاهی و تحقیق زیاد سعی در استفاده از این نوع بازاریابی را دارند. 

برندهای مختلف سعی میکنند تا با تاثیرگذاران اجتماعی که به مدل کسب و کار و محصولات آن ها نزدیک تر هستند کار کنند. اینفلوئنسرها با دنبال کنندگان خود رابطه نزدیک و صمیمانه ای دارند. آنها میتوانند در جلب رضایت مخاطب و ترغیب آنها به خرید محصولات شما بسیار موثر عمل کنند. همچنین می توانید برای برندینگ در شبکه های اجتماعی نیز روی اینفلوئنسرها حساب باز کنید.

آنها میتوانند ترافیک زیادی بر روی سایت شما بیاورند حالا شاید بگوییم به اندازه بعضی از استراتژی های دیگر ترافیک کمتری ارسال میکنند اما کاربرانی که به سایت شما ارسال میکنند کاربر هدف شما بوده و احتمال خرید آن ها بالاتر از کاربران دیگر استراتژی ها است.

فقط توجه داشته باشید که با هر اینفلوئنسری کار نکنید. با کسی کار کنید که مخاطبانش به محصولات شما و پرسونای مشتری شما نزدیک تر باشند.

شما باید پارامترهای مختلفی را برای یافتن بهترین اینفلوئنسر در نظر بگیرید:

  • تعداد مخاطبان
  • نرخ تعامل (engagement)
  • میزان نمایش و بازدید
  • رشد مخاطبان در طول زمان
  • مناسب برای نیچ مارکتینگ خودتان

4- ایجاد یک شبکه ی همکاری در فروش قوی

به جای اینکه بقیه را خراب کنید خودتان را درست کنید.

به کارگیری چند شرکت ابتدایی برای همکاری همیشه دشوار است اما گسترش سازمان نسبتاً آسان تر است.

برای جذب شرکت های مختلف، باید یک رویکرد واضح و کاملا شفاف ارائه دهید. چه چیزهایی میفروشید، روند کاری چگونه است، دستمزدی که میپردازید و هر آنچه لازم است.

شما باید شرکت هایی که قرار شده است با آن ها همکاری کنید را تشویق کنید که بیشتر تلاش کنند. راهکارهای مختلفی هم وجود دارد که شما میتوانید از آن ها استفاده کنید.

همیشه مدتی وقت بگذارید و وفادارترین همکاران خود را پیدا و به آنها پاداش خوبی دهید، تا هم آن ها تشویق به انجام بهتر کارها شوند و هم بقیه شرکت ها.

توصیه میشود عملکرد آن ها و همچنین مشتریان آن ها را بررسی نموده و بهترین تجزیه و تحلیل را بدست آورد.

نتیجه گیری

بسیاری از بازاریابان اعتقاد دارند که افیلیت مارکتینگ، یکی از بهترین راه های دست پیداکردن به مشتری است. اما اگر استراتژی ای که برای خود انتخاب کرده باشید که اصولی و با برنامه ریزی نباشد، قاعدتا موفقیت هم به دست نخواهید آورد. استراتژی همکاری در فروش مهم ترین بخش شروع در دنیای افیلیت مارکتینگ است.

همکاری در فروش دایان افیلیت:

https://dayanaffiliate.com/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.