افزونه راکت بهترین راهکار افزایش سرعت سایت وردپرسی

شما به عنوان صاحب یک سایت باید به سرعت آن اهمیت بدهید زیرا اگر بارگیری سایت شما بیش از 3 ثانیه طول بکشد، 40٪ از بازدیدکنندگان وب سایت شما را ترک می  کنند. علاوه بر این سرعت یکی از مهمترین فاکتورهای سئو است. روش  های زیادی برای افزایش سرعت سایت وجود دارند اما یکی از ساده  ترین و از قضا قدرتمندترین آن  ها، استفاده از افزونه راکت در وردپرس است. افزونه راکت یکی از پیشرفته ترین ابزارهایی که می توان با آن سرعت وبسایت خود را به طرز شگفت انگیزی بالا برد. افزونه WP Rocket محصولی حرفه ای از افزونه بهینه ساز وردپرس می باشد. این افزونه در میان دوستداران وردپرس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و تا به امروز توانسته میلیون ها دانلود را به خود اختصاص دهد. 

افزونه حرفه  ای راکت (Wp rocket) از نظر بسیاری از کارشناسان قدرتمندترین افزونه وردپرس به حساب می  آید. به لطف تنظیمات قدرتمندی که در این افزونه قرار داده شده است، شما می  توانید حداکثر بهره را از آن در افزایش سرعت سایتتان ببرید. در ادامه به توضیح روش نصب این افزونه و تاثیری که بر مدیریت سایت می  گذارد می  پردازیم.

ویژگی  ها و مزایای افزونه راکت وردپرس (موشک حرفه  ای)

با نصب افزونه  راکت می  توانید بلافاصله 80 درصد عملکرد سایت خود را بهینه کنید. استفاده از این افزونه در درجه  اول باعث افزایش سرعت سایت و کاهش تعداد درخواست  های سرور می  شود. این افزونه که همواره با آخرین نسخه وردپرس کاملاً سازگار است مزایای دیگری نیز دارد که به شرح زیر است:

  • نیازی به دانش قبلی برای کار با این افزونه ندارید.
  • پلاگین های مختلف را شناسایی کرده و از بهینه سازی آن ها پشتیبانی می  کند.
  • ترکیبی از اسکریپت های درون خطی و خارجی
  • امکان فعال کردن بارگذاری تنبل و کش کردن عکس ها و ویدیوهای سایت
  • پشتیبانی از چند زبانه کردن سایت
  • فشرده کردن فایل های Css و JavaScript و بهینه سازی فونت  های گوگل
  • فعال کردن قابلیت GZIP Compression
  • کاهش تعداد درخواست ها به سمت سرور
  • هماهنگی کامل با سرویس CouldFlare
  • هماهنگی کامل با ووکامرس و سازگاری با افزونه jetpack
  • سئوی بسیار قوی

افزونه موشک وردپرس به طور خودکار همه  ی این کارها را انجام می  دهد؛ بنابراین برای سریعتر شدن سایت خود نیازی به استفاده از کدنویسی نخواهید داشت. با این حال، اگر ترجیح می  دهید تنظیمات آن را سفارشی کنید و از قدرت افزونه راکت نهایت استفاده را کنید، طیف گسترده  ای از گزینه  های پیشرفته را در اختیار خواهید داشت که برخی از آن  ها استفاده از تکنیک  های لِیزی لود تصاویر، بارگیری نقشه  ی سایت XML، بهینه سازی فونت  های Google، CSS و JS، بهینه سازی پایگاه داده و موارد دیگر است.

با این حال شاید بتوان بزرگترین عیب این افزونه را پولی بودن خدمات آن دانست که با توجه به دلاری بودن آن امکان خرید این افزونه را کمی سخت می  کند، اما نکته اینجاست که مارکت بزرگ افزونه  ها و قال  های تجاری راست چین در ایران نسخه بی نهایت و حرفه  ای موشک وردپرس را با قیمتی به صرفه عرضه کرده است که به راحتی می  توان پس ازخریداری و دریافت لایسنس اورجینال از آن استفاده کرد.

نصب افزونه راکت برای وردپرس

نصب افزونه  ها می  تواند سرور شما را متوقف کرده و از شروع مجدد آن جلوگیری نماید، بنابراین همیشه قبل از نصب هر افزونه  ای یک نسخه  ی پشتیبان از سایت و پایگاه داده خود تهیه کنید.

نصب افزونه موشک وردپرس اصلاً کار سختی نیست و تنها کار لازم این است که پس از خرید و دریافت نسخه حرفه  ای موشک از راست چین طبق آموزشی که به صورت رایگان در اختیار شما قرار داده می  شود افزونه را در سایت خود نصب کنید.

بخش  های مختلف افزونه موشک حرفه  ای وردپرس

حالا که نصب و پیکربندی به موفقیت انجام شد، نوبت آموزش افزونه راکت است. برای این کار به بخش تنظیمات در پیشخوان وردپرس بروید و روی گزینه  ی موشک وردپرس کلیک کنید.

پیشخوان: در این تب، شما می  توانید به تمام بخش  های افزونه دسترسی سریعی داشته باشید و تنظیمات کلی را انجام دهید. در این گزینه بخشی به اسم “وضعیت من” وجود دارد که به کمک آن می  توانید تأثیر این افزونه بر سرعت سایت را تست کنید.

کش: این تب برای تنظیمات کش سایت است. به کمک گزینه  ی “کش موبایل” شما می  توانید کش را برای موبایل فعال کنید. در گزینه  ی “کش کاربر” هم کش مربوط به کاربر را می  توانید فعال کنید و در گزینه  ی “زمان بندی کش” می  توانید زمان پاک کردن کش را مشخص نمایید.

بهینه سازی فایل: این تب بهینه سازی فایل  ها را انجام می  دهد. فشرده سازی فایل  ها یا حذف داده  های غیرضروری را می  توانید در این بخش انجام دهید.

رسانه: مدیریت رسانه  ها در این بخش انجام می  شود. شما می  توانید در این تب به گزینه  ی لیزی لود دسترسی پیدا کنید. به کمک این ویژگی شما می  توانید کاری کنید فایل  ها در سایت نمایش داده نشوند تا زمانی که کاربری به دسترسی پیدا کند. در نتیجه سرعت بارگذاری سایت افزایش پیدا می  کند.

پیش بارگذاری: این تب برای پیش بارگذاری لینک  ها و فونت  ها استفاده می  شود و تا میزان زیادی باعث افزایش سرعت بارگذاری سایت می  گردد.

قوانین پیشرفته: در این بخش می  توانید لینک  هایی که نمی  خواهید کش کنید را مشخص نمایید. این شامل انواع URL، کوکی  ها، کاربران خاص و… می  باشد.

پایگاه داده: بهینه سازی دیتابیس و مدیریت محتواها در این بخش انجام می  شود. این کار تأثیر بسیار مهمی در سرعت سایت و جلوگیری از مشکلات مربوط به بارگذاری در افزونه راکت دارد.

شبکه تحویل محتوا: سیستم توزیع و تحویل محتواها در افزونه راکت در این بخش انجام می  شود. شما می  توانید به کمک این تب، سایتتان را به سرورهای تحویل دهنده  ی محتوا وصل کنید تا کاربر بتواند داده  های سایت شما را بسته به موقعیتش از نزدیکترین سرور بارگیری کند.

تپش قلب: این تب وضعیت و درستیِ سایت در مورد استفاده از افزونه راکت را بررسی می  کند.

افزودنی  ها: در این بخش می  توانید بعضی از افزودنی  ها را به افزونه راکت اضافه کنید بدون آنکه به پیکربندی نیاز باشد.

بهینه سازی تصویر: در این بخش فشرده سازی تصاویر برای بارگذاری آن  ها انجام می  شود.

ابزارها: ایجاد بکاپ و برون بری و درون ریزی هم در این بخش انجام می  شود.

اگر شما هم از آندسته از افرادی هستید که سرعت بارگذاری سایتتان بسیار مهم است و قصد دارید اینکار را با یک افزونه حرفه ای و پیشرفته انجام دهید، پیشنهاد می کنیم از افزونه افزایش سرعت سایت افزونه موشک استفاده کنید. برای خرید و دانلود افزونه راکت می  توانید به سایت های معتبری که نسخه اصلی موشک وردپرس را با لایسنس در اختیار کاربران قرار می  دهد از جمله مارکت بزرگ راستچین (rtl-theme.com) مراجعه نمایید.

افزونه ها یکی از جذاب ترین امکانات وردپرس است که امکان تغییر، سفارشی سازی و ارتقا سایت را بدون دانستن زبان برنامه نویسی و کدنویسی برایتان ایجاد می کنند. به این صورت نیازی به صرف زمان طولانی برای تغییرات دلخواهتان ندارید. همچنین هزینه مالی سنگینی را متحمل نخواهید شد. ضمن اینکه در هر زمان بخواهید می توانید خرید افزونه های وردپرس را از سایت غیرفعال یا حذف کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.